Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا به گفته ساکنان مسکن مهر شهرک منظریه شهرکرد استاندارد بودن آسانسور‌های این شهرک را صنعت، معدن و تجارت و اداره استاندارد هیچ کدام تأیید نکردند. ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مسکن مهر یکی از طرح‌ها و ابتکارات دولت نهم بود که در سال 85 کلید خورد اما با گذشت چندین سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مربوط به این طرح، هنوز بسیاری از متقاضیان در شهرستان‌های مختلف از نبود یا کمبود زیرساخت‌ها و خرابی آسانسورها گلایمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این پروژه‌های مسکن مهر در شهرکرد واحدهای مسکونی هستند که در شهرک منظریه بنا شده‌ و تقریباً بسیاری از ساکنین این واحدهای مسکونی از قشر کم‌ درآمد جامعه بوده و شاید قسمت عمده‌ای از پس‌انداز خود را صرف خرید یکی از این واحدها کرده‌اند اما همین مشکلات فنی موجود این ساختمان آن‌ها را بیشتر در باتلاق مشکلات فرو برده است.

 هر چند به گفته وزیر راه و شهرسازی "مسکن مهر برای از بین بردن حاشیه‌نشینی بود ‌اما در حقیقت حاشیه دیگری به حاشیه نشینی اضافه کرد" اما مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم که در این مسکن‌ها زندگی می‌کنند بیندیشند.

اگر در این واحدهای مسکونی تنها چند قدم بزنید به راحتی می‌توانید مشکلات و کمبودهای این مساکن را دریابید که خرابی آسانسور بخشی از این مشکلات هستند.

ساکنان شهرک منظریه از خرابی آسانسور و عدم استاندارد بودن آن گلایمند بود به همین دلیل خبرنگار تسنیم در این شهرک حاضر شد تا مشکلات مردم و گلایه‌ آن‌ها از نزدیک ببیند و بشنود.

مسئولان آسانسورهای مسکن مهر منظریه را تأیید نکردند

علی عبداللهی در گفت وگو با تسنیم می‌گوید: روز گذشته خواستم با آسانسور به طبقه دوم برم که آسانسور مرا به طبقه چهارم برد و آنجا گیر زد و دیگر حرکت نکرد و من حدود 45 دقیقه در آسانسور بودم تا آتش‌نشانی آمد و مرا نجات داد.

وی گفت: اگر این آسانسورها استاندارد نیستند چرا اداره استاندارد آن‌ها را تأیید کرده است. ما نمی‌توانیم دیگر از اسانسور استفاده کنیم و افرادی که در طبقه‌های چهارم و پنجم هستند باید با پله رفت و آمد خود را انجام دهند.

مهوش اسدی یکی دیگر از ساکنان این شهرک است که می‌گوید: برای تأیید استاندارد بودن یا نبودن آسانسور به صنعت، معدن و استاندارد رفتم اما هیچ کدام این آسانسور را تأیید نکردند.

وی گفت: چند بار که افراد در آسانسور گیر کردند آتش نشانی آن‌ها را نجات داد اما از مسئولان کسی برای رفع این مشل ما رسیدگی نمی‌کند.

استاندارد در تأیید آسانسور منازل مسکونی دخیل نیست

عبدالله نظری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: در خصوص بحث آسانسور عوامل مختلفی از جمله طراحی مونتاژ، سرویس نگهداری و نحوه استفاده آن نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مختلفی نیز در این موضوع دخیل هستند، افزود: پایان کار براساس هماهنگی با شهرداری انجام شده و منوط بر آن شده که گواهی تأیید استاندارد را دریافت کنند سپس شهرداری اقدام به صدور پروانه پایان کار کند.

 مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری بیان کرد: منازل مسکونی هم که شخصی است بازرسین ما نمی‌توانند بدون درخواست مالک یا رأی مجامع قضایی در محل حضور داشته باشند بنابراین کارفرما یا شرکت مونتاژ از کارشناس ما باید درخواست کند تا آسانسور را مورد بازرسی قرار دهد.

نظری خاطرنشان کرد: کارفرما و صاحبان ملک باید دقت لازم را داشته باشند که از شرکت‌های معتبر برای طراحی و مونتاژ استفاده کنند و در طول سال نگهداری وسرویس شود.

وی گفت: اگر آسانسور برای جا به‌جایی افراد تهیه شده نباید برای جا به جایی وسایل استفاده شود.

انتهای پیام/

R41350/P1486/S6,54/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

به گفته یکی از ساکنان شهرک ثامن الائمه واقع در محله فردوسیه شهرستان شهریار قرار بود تا آخر سال ۱۳۹۹ سند مالکیت مسکن مهر تحویل داده شود، اما با گذشت حدود ۴ سال همچنان خبری از صدور اسناد نیست و این موضوع آنها را گلایه‌مند کرده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و خسته نباشید، سال ۱۳۹۹ یک خبر پخش شد که اسناد مالکیت مسکن مهر شهرک ثامن الائمه فردوسیه شهریار تا آخر همان سال به مالکین ارائه می‌شود، اما الان سال ۱۴۰۳ است و هنوز خبری از اسناد مالکیت نیست خواهش میکنم رسیدگی کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شهرک مسکونی کارمندان در البرز احداث می‌شود
  • واکنش فرماندار ازنا به ادعای اخراج ۱۶۰کارگر یک کارخانه
  • طراحی هشت محله برای شهرک پرواز همدان
  • احداث سه هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی در شهرک شهید خراسانی اردبیل
  • احداث ۳۱۸۰ واحد مسکونی در شهرک خراسان اردبیل
  • مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود
  • احداث ۳ هزار و ۱۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل
  • ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر
  • آغاز ساخت ۴۴ واحدی مسکن محرومان در شهر منظریه شهرضا
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها