Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:27:59 GMT

ایران به دنبال مقصر حادثه نفتکش سانچی باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۸۶۰۲

ایران به دنبال مقصر حادثه نفتکش سانچی باشد

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با اشاره به اقدامات حقوقی ایران برای سانحه دیدگان گفت: برخورد دو کشتی در دریا جزء اتفاقات نادر است، ایران باید در ابتدا علت حادثه و مقصر اصلی را مشخص کند.

محمد علی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرجع رسیدگی به حادثه نفت کش سانچی گفت: قانونی تحت عنوان حقوق دریا ها وجود دارد که بحث حقوق تصادم کشتی ها را مشخص کرده است؛ طبق این قانون زمانی که کشتی ها با یکدیگر برخورد و خسارت زدند و یا با اسکله برخورد کردند، قطعا صلاحیت رسیدگی با نزدیک ترین کشوری است که حادثه در آن اتفاق افتاده است؛ ولی اینکه چه کشوری مسئول حادثه است باید با بررسی های بیشتر مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جابجایی کشتی از چین به ژاپن تغییری در صلاحیت کشور مصدوم کننده ایجاد نمی کند و زمان حادثه و اتفاق ملاک عمل قرار می گیرد.

وی با اشاره به همکاری های بین المللی برای نجات سانحه دیدگان نفت کش سانچی، بیان کرد: شاید بهتر از اینها می توانستیم با این موضوع برخورد کنیم؛ هر چند شرایط نفتکش ایرانی خاص بود و مواد حمل شده توسط آن بسیار اشتعال زا بوده و این امر کنترل و مدیریت حادثه را سخت کرده، اما اگر اقدامات اولیه با سرعت صورت می گرفت و سازمان های مرتبط و به ویژه نیروهای امداد کشور های مجاور ورود پیدا می کردند، امکان مهار اشتعال بیشتر و ابعاد خسارت های آن کمتر می شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برخورد دو کشتی در دریا جزء اتفاقات نادر است، ایران از نظر حقوقی در ابتدا باید علت حادثه را مشخص و به دنبال آن مقصر حادثه هم مشخص شود؛ اگر مقصر حادثه طرف مقابل بوده و با هر پرچمی که حرکت می کرده، مطابق حقوق بین الملل ملزم به جبران خسارت است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: حادثه برخورد خودروی سواری ال ۹۰ با گاردریل به پایگاه جمعیت هلال احمر شهید کریمیان طاهری کاشان اعلام شد.

محمدنوید متقی با اشاره به اعزام یک تیم عملیاتی به محل حادثه افزود: این حادثه کیلومتر ۳۰ آزادراه کاشان-قم رخ داده بود.

او گفت: سه مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی مربوطه منتقل شدند و یک نفر نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • خسارت آتش سوزی در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت - گیلان
  • آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم بدون خسارت جانی
  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • ببینید | لحظه برخورد گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه