Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - 'علیرضا عنایتی' سفیر ایران در کویت در مقاله ای نوشت: ماده 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگزاری راهپیمائی و گردهمایی های مسالمت آمیز را تضمین و آن را حق مسلم ملت می داند.

در این مقاله که در سایت سفارت ایران در کویت منتشر شده، عنایتی افزود که با وجودیکه برگزاری گردهمایی در ایران قانونی شمرده شده، اما تنش آفرینی، ایجاد هرج و مرج در مسیر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، امری است که هیچ فردی در یک نظام سیاسی آن را نمی پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نوشت: در پی تجمع های اعتراضی روزهای اخیر در تعدادی از شهرهای ایران، برخی تلاش کردند تا با تحریک، تقویت و بزرگنمایی، آن را یک قیام و یا انقلاب نام گذاری کنند. حال آنکه هدف از این گردهمایی ها از همان ابتدا تحقق مطالبات اقتصادی، بهبود اوضاع معیشتی، بازگرداندن حمایت های بهداشتی دولت و تثبیت نرخ سوخت بوده است.
سفیر ایران در کویت اضافه کرد: اما خیلی زود این تجمع های مسالمت آمیز به شکل افقی و همگام در شهرهای دور افتاده، به تظاهرات خشونت آمیز همراه با اغتشاش و سپس در شهرهای بزرگ به یورش، تخریب و به آتش کشیدن پرچم جمهوری اسلامی ایران، کشتار افراد بی گناه، سرقت اموال عمومی و تعرض به نیروهای امنیتی، حمل سلاح و شلیک گلوله منجر شد که چهره شورش به خود گرفت و موجب ایجاد نگرانی و سردرگمی در محافل ایرانی شد.
وی نوشت: در حقیقت باید شکل و محتوای رویدادهای اخیر را هر دو در نظر گرفت . ماده 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگزاری راهپیمائی و گردهمایی های مسالمت آمیز را تضمین و آن را حق مسلم ملت می داند و در عین حال به دو مسأله مهم اشاره می کند، اول اینکه اعتراضات نباید مسلحانه باشد و دوم، با اصول و ارزش های دین اسلام تعارض نداشته باشد.
عنایتی تاکید کرد که اما اینکه تنش آفرینی و ایجاد هرج و مرج مسیر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور را مختل و وارد یک 'تونل تاریک' همانند آنچه برخی کشورها به آن دچار شده و از آن خارج نشده اند، امری است که هیچ فردی در یک نظام سیاسی آن را نمی پذیرد، چرا که میان مطالبه حقوق از راه های مسالمت آمیز و فعالیت سیاسی تضمین شده توسط مردم و نقض قوانین کشور و اصل قانون اساسی اختلاف فراوان وجود دارد.
وی نوشت: مقامات بلندپایه در جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن 'حسن روحانی' رییس جمهوری اسلامی ایران، این دو موضوع را از هم متمایز کرده و بر روند مسالمت آمیز مردم در مطالبه حقوق خود و برپایی تجمع های مسالمت آمیز، تاکید کرد.
سفیر ایران در کویت افزود: روحانی این اقدام را نوعی اجرای دمکراسی در کشور دانسته تا درسی برای آن دسته از کسانی باشد که آن را حتی در مسائل بنیادین همانند 'قدس شریف' یک نوع 'میوه ممنوعه' می پندارند و از برخورد قاطع با فتنه گری و اخلالگران و فساد در کشور خبر می دهند.
عنایتی اضافه کرد: ما در برابر یک حقیقت واضح و ملموس قرار گرفته ایم، چرا که این مسأله به یک تعهد اجتماعی و سیاسی متعادل میان هر دو طرف دولت و ملت در چارچوب یک منشور قانون اساسی می ماند که در آن دولت براساس قانون اساسی حق برگزاری گردهمایی و راهپیمایی های مسالمت آمیز به دور از هرگونه خشونت مسلحانه و اخلال گری در ارزش های دین مبین اسلام را به نحوی که هیچ فردی مسئولیت خود را انکار نکند، تضمین می کند.
وی افزود: بر خردمندان و افراد هوشیار پنهان نیست که در کشورهای هم جوار به رغم اینکه طی روزهای گذشته شاهد موج افزایش بهای سوخت و مواد مصرفی بوده اند، اما هیچ احدی حتی جرأت بیان خشم و یا اعتراض خود به آن را نداشته است.
سفیر ایران در کویت ادامه داد: این امر فضای دمکراسی حاکم در جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی را ثابت می کند، اما عناصر منافق و دشمنان نظام با رخنه در صفوف تظاهرکنندگان در جهت فتنه افکنی در کشور تلاش کرده و نظام حاکم را مورد هدف قرار دادند، به نحوی که به هدف اخلالگری، ایجاد هرج و مرج و تخریب زیرساخت های کشور باندهای جنایت کار خود را به کار گرفته تا در بین شهرها کند و کاو کنند که با این طرح توطئه گرانه با قاطعیت برخورد و خنثی شد.
عنایتی نوشت: با خروج مردم از تمامی گروه ها و قومیت ها به خیابان ها و برپایی راهپیمایی های گسترده در شهرهای مختلف علاوه بر تاکید بر پیروی از رهبر فرزانه و حمایت از نظام اسلامی، برخورد با فتنه ها و برنامه ریزی های توطئه گرانه را مطالبه کردند.
خاورم**9366**1651
انتشاردهنده:مسعودجعفریان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار ششتمد خراسان رضوی در نشست شورای آموزش و پرورش ششتمد، با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری، اظهار کرد: همه ما مسوولان وظیفه داریم آموزش و پرورش را در مسیر تعلیم و تربیت کمک کنیم.

حسین ایثارگر افزود: معلمان با مجاهدت خود و خدمت در مناطق محروم، در شکل گیری هویت ایرانی - اسلامی دانش آموزان، به عنوان نسل آینده ساز ایران اسلامی نقش بی بدیلی دارند.

فرماندار ششتمد با بیان اینکه شهید مطهری الگویی برجسته برای جامعه فرهنگیان و دیگر اقشار کشور است، گفت: معلمان در کنار اهتمام به علم آموزی، مهارت پروری و مسائل اعتقادی، باید به شبهات ذهن نسل نوجوان در مواجهه با جنگ رسانه ای و روانی دشمن نیز پاسخ دهند.

مدیر آموزش و پرورش ششتمد نیز با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: تکریم جایگاه و منزلت معلمان همزمان با این ایام اقدامی در راستای قدرشناسی از تلاش های این بزرگواران است.

خداداد فروزنده افزود: گفتمان تکریم معلمان باید در جامعه نهادینه شود، چرا که معلمان با گذشت و فداکاری خود، زمینه ساز آینده درخشان فرزندان ایران اسلامی هستند.

به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان ششتمد برپا می شود که غباروبی گلزار مطهر شهدا، قدردانی و تجلیل از معلمان برتر از جمله این برنامه ها است.

شهرستان ششتمد چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است