Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:16:48 GMT

برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در تربت‌جام

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۹۲۱۵

حجت‌الاسلام حسین محمدی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: خانه قرآن شهری امین وحی به‌عنوان مجری طرح جشنواره قرآنی کودک و نوجوان تربت‌جام انتخاب‌ شده و دبیرخانه این جشنواره در این خانه قرآن مستقر است.
وی، برگزاری این جشنواره را در پنج رده سنی اعلام کرد و افزود: گروه سنی پیش‌دبستانی ـ سنین ۵ و ۶ سال ـ در دو رشته حفظ ۱۰ سوره آخر قرآن و نقاشی با مضامین قرآنی رقابت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دومین گروه سنی، دوره اول دبستان با سنین ۷، ۸ و ۹ سال در دو رشته حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن کریم و نقاشی با مضامین قرانی پیش‌بینی‌شده است.
محمدی، دوره دوم ابتدایی با سنین ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سال را سومین گروه سنی معرفی کرد و حفظ ۳۰ سوره آخر قرآن کریم و نقاشی با مضامین قرآنی را از رشته‌های این گروه اعلام کرد و گفت: چهارمین گروه سنی مربوط به دوره اول متوسطه می‌شود که با سنین ۱۳، ۱۴ و ۱۵ سال در پنج رشته قرائت(ترتیل)، حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، مفاهیم نیمه دوم جزء سی‌ام قرآن کریم، همخوانی قرآن و تواشیح و خوشنویسی سوره مبارکه قدر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
وی، دوره دوم متوسطه با سنین ۱۶، ۱۷ و ۱۸ سال در رشته‌های ترتیل، حفظ جزء‌های ۲۹ و ۳۰ قرآن کریم، مفاهیم جزء سی‌ام قرآن کریم، همخوانی قرآن و تواشیح، خوشنویسی سوره مبارکه قدر و مقاله‌نویسی با مضامین قرآنی را پنجمین گروه سنی این جشنواره اعلام کرد و افزود: این گروه‌ها در دو بخش دختران و پسران رقابت خواهند کرد.
کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی تربت‌جام افزود: این جشنواره توسط ۱۰ تن از اساتید و کارشناسان مجرب قرآنی داوری و در هر گروه سنی و رشته نفرات برتر انتخاب و تجلیل خواهند شد.

وی افزود: فراخوان و فرم‌های ثبت‌نام این دوره از جشنواره از طریق آموزش‌وپرورش و بهزیستی در بین مدارس و مهدکودک‌ها توزیع‌ شده است.
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام به پیشینه و اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: سازمان دارالقرآن الکریم به‌منظور شناسایی، هدایت، رشد و شکوفایی استعداد‌های قرآنی آحاد مختلف مردم، به‌ویژه در سنین کودکان و نوجوانان و ایجاد شور و اشتیاق قرآنی در جامعه، طرح جشنواره قرآنی کودک و نوجوان را از سال ۸۲ در سراسر کشور برگزار کرده است.
وی افزود: این طرح در سال‌های ۸۲ تا ۸۴ با توجه به اهمیت خاصی که در مناطق ویژه حاکم بود تنها در استان‌های سیزده‌گانه ویژه برگزار شد اما در سال ۹۵ این جشنواره با استفاده از منابع انسانی و همیاری ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها در اغلب استان‌های سراسر کشور برگزار شد.
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت‌جام در ادامه به اجرای طرح قرآنی مائده در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: از دیگر برنامه‌های قرآنی این ایام در تربت‌جام، مسابقه حفظ، تفسیر و مفاهیم سوره مبارکه فرقان در قالب طرح قرآنی مائده خواهد بود که در ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه این طرح برای افراد بالای ۱۲ سال پیش‌بینی‌ شده است، به برگزاری این طرح با حضور بیش از ۷۰۰ نفر در سال گذشته اشاره کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی

   

مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) شهرستان خمین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

اسکندری افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

او ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر