Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:29:16 GMT

آموزش های کنونی پیش از ازدواج ناکارآمد است

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۸۹۸۱۶

آموزش های کنونی پیش از ازدواج ناکارآمد است

تهران-ایرنا- رئیس انستیتو روانپزشکی تهران با اشاره به اینکه آموزش های موجود پیش از ازدواج ناکارآمد است، گفت:هنگام آزمایش خون قبل از ازدواج یک یا 2 ساعت به این موضوع پرداخته می شود که آن هم به صورت سنتی و ناکارآمد است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر جعفر بوالهری امروز یکشنبه در نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس انستیتو روانپزشکی تهران در محل دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: این روند باید تغییر پیدا کند تا زوجین آموزش کافی و مناسب را سپری و سپس زندگی زناشویی را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه زوجین یاید 6 ماه تا 2 سال قبل از ازدواج مشاروره قبل از ازدواج را دریافت کنند، گفت: دیگر شاهد جامعه سنتی نیستم تا افراد شناخته ای از هم داشته باشند و به همین دلیل به خانواده ها توصیه می شود مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرند .
رئیس انستیتو روانپزشکی تهران به تصویب سند سیاست ایمنی و پیشگیری خشونت خانگی اشاره کرد و گفت: این موضوع با همکاری دستگاه های مختلف از جمله وزارت بهداشت و قوه قضائیه در حال اجرا است.
بوالهری ادامه داد که این مجموعه حدود 10 سال بر روی این موضوع فعالیت علمی داشته و توانسته مدل مداخلات آن را تدوین کند.
وی اظهار کرد که پیشگیری از خشونت خانگی در شهرهای ساوجبلاغ، تهران، دزفول و برخی از استان ها از جمله گلستان به صورت آزمایشی به اجرا درآمده است.
رئیس انستیتو روانپزشکی تهران ادامه داد که قبلا مقوله خشونت در ایران متولی خاصی نداشته و زمانی که منجر به صدمه و آسیب می شد، مجموعه های نیروی انتظامی و دادگاه ها وارد این موضوع می شدند.

** مراکز تحقیقات سلامت معنوی راه اندازی شد
وی به راه اندازی اولین مرکز تحقیقات سلامت معنوی در سال جاری اشاره کرد و گفت: درمانگاه مداخلات معنوی هم حدود یک هفته قبل راه اندازی شده است.
بوالهری، یکی از موضوعاتی که در این انستیتو به صورت علمی برروی آن کار شده است را تاثیر معنویت در سلامت روان اعلام کرد و گفت: حدود 30 سال در این زمینه فعالیت علمی انجام گرفته و دخالت معنویت در سلامت روان از جمله روابط اجتماعی، سازگاری فرد و روابط جنسی از یافته های این تحقیق است.
وی اظهار کرد که این موضوع به سرعت در دانشگاه ها در حال گسترش است و مقبولیت جهانی هم پیدا کرده است.
رئیس انستیتو روانپزشکی تهران به شیوع مشکلات جنسی زوجین اشاره کرد و گفت: این پدیده روانی و اجتماعی در جامعه شیوع پیدا کرده و امکان مداخلات عملی و موثر آن هم کم است.
وی افزود: برخی از مسئولان به دنبال استفاده از روش های سنتی ناکارآمد و قدیمی برای رفع این معضل هستند که این نگاه باید تغییر پیدا کند.
انستیتو روانپزشکی تهران یکی از بزرگترین مراکز تخصصی آموزشی، پژوهشی و درمانی روانپزشکی و روانشناسی بالینی است که در حال حاضر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌باشد.
این مرکز در سال 1356 با عنوان مرکز آموزشی-رزیدنسی تاسیس شد و پس از انقلاب در سال 1358 به نام فعلی تغییر نام یافت. در فروردین ماه 1392 که دانشگاه علوم پزشکی ایران مجدداً احیا شد، این انستیتو نیز مجدداً به عنوان زیر مجموعه‌ای از این دانشگاه در آمد.
علمی ** 1201 **1440
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور** انتشار: گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در پی توهین به جایگاه معلم در یکی از سکانس های قسمت هشتم سریال افعی تهران و در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و به منظور حفظ حقوق معلمان و کارکنان نظام آموزش و پرورش کشور، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه ای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.

صبح امروز امید رضاوند مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داده بود.

وی با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: با اینکه این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است؛ چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آموزش پیش از ازدواج و خانواده به بیش از ۶ هزار زنجانی ارایه شد
  • اعتراض «لاپید» به گرانی فزاینده در سرزمین‌های اشغالی
  • حسن‌پور: گشت ارشاد مسئولان از اقدامات انقلابی دولت است
  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ بیش از ۱۰۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند
  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • رونمایی از «شب آبستن» در نمایشگاه کتاب تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند