Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب و به نقل از خبرگزاری مهر، محمدجواد صاحبی، نویسنده کتاب «جنبش های فکری و دینی در جهان اسلامی معاصر» آن گونه که در مقدمه کتاب خود آورده، معتقد است «درباره جنبش های فکری و دینی بیدارگرانه در سرزمین های اسلامی اثری کامل و جامع تاکنون تدوین و نشر نیافته است. به همین جهت در عرصه پژوهش های بنیادی، راهبردی و کاربردی، فقر و خلا بارزی مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

صاحبی در این راستا دست به نگارش این کتاب زده تا اثری جامع و فشرده در رابطه با سیر تحولات، ریشه ها و بنیان های جنبش های فکری و دینی بیدارگرانه جهان اسلام در دسترس پژوهشگران این حوزه قرار بگیرد. اثری که ایرادات اثرات مشابه قبلی خود را ندارد. به اعتقاد نویسنده، کتاب های مشابهی که در این زمینه منتشر شده، یا صرفا از منظر علوم سیاسی به قضایا نگریسته و یا اینکه محدود به منطقه جغرافیایی خاصی بوده و یا بر مبنای داده های غلط به تحلیل مسائل پرداخته است. خلاصه اینکه هیچ اثری که بتوان صفت «جامع» را بر آن گذاشت وجود نداشته است. کتاب جنبش های فکری و دینی در جهان اسلامی معاصر سعی کرده است این خلا را پر کند.

محمدجواد صاحبی در این کتاب به بررسی بن ‌مایه‌های اعتقادی، زمینه‌های اجتماعی و سیاسی و نیز سیر تحولات جنبش‌های بیداری از آغاز شکل‌گیری تا امروز در مناطقی چون عثمانی و ترکیه جدید، شبه قاره هند، عربستان سعودی، مصر، سودان، لیبی، الجزایر، تونس و مراکش پرداخته است.

البته این کتاب به معنای واقعی کلمه «جامع» نیست. چرا که فقط به جنبش های دینی و فکری کشورهای سنّی‌نشین پرداخته و بررسی کشورهای شیعه نشین چون ایران، عراق و لبنان را به اثر دیگری حواله داده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که حجم بالای کتاب اجازه فربه شدن بیش از این را به نویسنده نداده است.


این کتاب در ۹۸۲ صفحه توسط نشر ادیان منتشر شده و با قیمت ۶۰ هزار تومان روانه بازار شده است.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۸۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از نمایشگاه کتاب با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب حضور خواهد داشت.

براساس این خبر در غرفه کانون پرورش فکری در بخش کودک و نوجوان بیش از ۱۰ مربی برتر کانون از سراسر کشور حضور دارند و به کودکان و خانواده‌ها در انتخاب کتاب مشاوره می‌دهند.

کانون زبان ایران نیز با بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر است و مشاوره، تعیین سطح رایگان و تخفیف ویژه کانون زبان ایران در غرفه‌های کانون صورت می‌گیرد.

همچنین مراسم جشن امضا با حضور نویسندگان آثار، اجرای کتاب تئاتر، برگزاری کارگاه‌های مادران، رونمایی از باشگاه صدهزار تایی‌های کانون، رونمایی از نشان باشگاه مخاطبان کانون، اختصاص تخفیف ویژه برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس و اختصاص تخفیف ویژه برای مراکز کانون استان تهران از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

علاوه براین در غرفه کانون سه مراسم رونمایی برای تولیدات جدید کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد که رونمایی از کتاب‌های گروه سنی صفر (کتاب‌های مناسب برای گروه سنی زیر ۴ سال) از جمله این برنامه‌هاست.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌های ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی، ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) و بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی https://book.icfi.ir/ حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت