Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : در حال حاضر گسترش افراطی گرایی ، مهم ترین چالش کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز است که باید برای آن چاره اندیشی شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا یونسی روز یکشنبه در جمع میهمانان داخلی و خارجی شرکت کننده در نشست گفت و گو های فرهنگی ایران ، آسیای مرکزی و قفقاز در دانشگاه مازندران افزود : مهم ترین افراطی گری تهدید کننده کشورهای این منطقه هم از ناحیه گروههای تکفیری است که جوانان منطقه را بیشتر مورد هدف قرار داده اند و در صددند تا با گسترش افراطی گرایی منطقه را ناامن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : هر چند مسائل سیاسی ، اطلاعاتی و امنیتی برای برخورد با گروههای افراطی بی اثر نیست ، اما اگر بخواهیم به صورت ریشه ای این چالش را رفع کنیم باید با هم افزایی فرهنگی بتوانیم با کشورهای منطقه به یک اجماع کلی دست یابیم تا با افراط گرایی مبارزه کنند.
یونسی افزود : خوشبختانه در حال حاضر اجماع کلی برای مبارزه با افراطی گرایی در بین کشورهای منطقه وجود دارد ، اما با برگزاری چنین کنفرانس هایی ما می توانیم آن را مستحکم تر کنیم.
** نفوذ فرهنگی آمریکا ، چالش دیگر
معاون استاندار مازندران همچنین گفت : از جمله چالش های دیگر این منطقه نفوذ فرهنگ آمریکایی در منطقه است و آمریکا بشدت در صدد است که به علت شرایط حساس منطقه در این کشورها نفوذ یابد .
وی راه مقابله با این چالش را بهره گیری از داشته های فرهنگی منطقه ، بویژه ذخایر فرهنگی مشترک دانست و افزود : تنوع فرهنگی و سنت های دیرین کشورهای منطقه می تواند عامل مهم برای تقویت و استحکام پیوند های فرهنگی شود.
یونسی گفت : بدون تردید گسترش روابط فرهنگی در بین کشورهای منطقه می تواند زمینه روابط مطلوب سیاسی و اقتصادی را هم فراهم کند و کشورها از ظرفیت های اقتصادی خود به خوبی بهره مند شوند.
وی افزود : ایران بیش از هر کشور دیگری اشتراک های فرهنگی و تمدنی زیادی را در منطقه گسترش داده است و وجود دانشمندانی چون رودکی به عنوان پدر شعر فارسی، ابوریحان بیرونی ، فارابی منطقه را به لحاظ فرهنگی بسیار غنی کرده است.
معاون سیاسی استاندار مازندران گفت : در طول تاریخ به خاطر وجود نخبگان و دانشمندان زیادی که در این منطقه وجود داشتند ، همیشه منطقه از صلح و امنیت برخوردار بوده است و این تعاملات فرهنگی سبب شده است تا این منطقه محل خوبی برای نخبگان و پژوهشگران فرهنگ باشد.
نشست بین المللی گفت و گو های فرهنگی ایران ، آسیای مرکزی و قفقاز صبح امروز با حضور پژوهشگران ، اندیشمندان ، محققان داخلی و خارجی و جمعی از مسئولان در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر آغاز به کار کرد و تا عصر فردا ادامه دارد.
قزاقستان ، ترکمنستان ، ازبکستان ، تاجیکستان و قرقیزستان از کشورهای آسیای مرکزی و آذربایجان ، ارمنستان ، گرجستان و ترکیه از کشورهای حوزه قفقاز هستند.
نشست گفت و گوهای فرهنگی ایران ، آسیای مرکزی و قفقاز یک بخش از همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی آسیائی است که دبیرخانه دائمی گفت و گوهای فرهنگی بین المللی با هدف تقویت تفاهم و توسعه همکاری های آسیائی و مقابله با تهدیدهای فزاینده خشونت و افراطی گری تدارک دیده است .
این همایش بین المللی از دیروز در تهران کارش را آغاز کرد و پس از برگزاری نشست های مرتبط در همدان و مشهد به کارش پایان می دهد.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش بارش‌های بهاری طی امروز در آسمان مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،بارندگی طی امروز سی و پنجمین روز از بهار سال ۱۴۰۳ در سطح استان مازندران گسترش خواهد یافت.

براساس این گزارش، بارش.ها در ارتفاعات بیشتر است و در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر بارش به‌صورت برف خواهد بود.بارش بهاری با کاهش دما، وزش باد نسبتا شدید، رگبار باران و احتمال رعدوبرق همراهی دارد.براساس پیش‌بینی هواشناسی از شب در غرب استان با کاهش ناپایداری مواجه هستیم که صبح چهارشنبه درنیمه شرقی ابری به‌ویژه در ارتفاعات همراه با بارش پراکنده و نیمه غربی استان به‌صورت صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

از چهارشنبه بعدازظهر مجددا جو پایدار همراه با افزایش دما تا پایان هفته در استان حاکم خواهد شد.دریای مازندران هم طی این مدت مواج پیش‌بینی می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

دیگر خبرها

  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا
  • نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • گسترش بارش‌های بهاری طی امروز در آسمان مازندران
  • در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم/ هدفمان اصلاح تکنیک است