Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  میکروب‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها می‌توانند همه جا باشند که البته این "همه جا" شامل بدن انسان هم می‌شود. بنابراین غافلگیرکننده نیست اگر متوجه شویم که وسایل آشپزخانه‌ای هم یکی از میزبان‌های آنها هستند.

 

با این وصف آیا همه افراد باید بابت این ماجرا نگران تجمع میکروب‌ها در ماشیتن ظرفشویی باشند؟ قطعا اینطور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگران شامل حال همه نمی‌شود اما در این بین کسانی که دچار بیماری‌هایی هستند که به تبع آنها سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده است باید برای حضور میکروب‌ها در ماشین ظرفشویی دلواپس باشند چون آنها با ریسک بالاتری نسبت به بقیه مواجهند.

 

وقتی پای مسکن گزیدن باکتری‌ها به میان می‌آید! ماشین‌های ظرفشویی به یک زیستگاه حسابی برای آنها تبدیل می‌شوند.

 

در ماشین ظرفشویی به طور دائم نوسان اتفاق می‌افتد؛ رطوبت به خشکی، دمای بالا به دمای خنک، کم و زیاد شدن اسیدیته. این وسیله همچنین ترکیبی از باقیمانده‌های غذایی و مواد شوینده را در خود دارد. با این اوصاف تنها برخی از باکتری‌های خاص در این فضا رشد می‌کنند.

 

در جدیدترین تحقیقات بر روی این موضوع تمرکز شده که دقیقا چه نوع باکتری‌هایی در این فضا (ماشین ظرفشویی) رشد می‌کنند. نتیجه کلی به دست آمده نشان داده، باکتری‌هایی که بیش از همه در این مکان رشد می‌کنند شامل سودوموناس، اسچریچیا و آسینه‌تو‌باکتر می‌شوند. همه این باکتری‌های دارای پاتوژن‌های فرصت طلب هستند که البته به طور عادی بی‌خطر محسوب می‌شوند اما می‌توانند سبب بروز عفونت برای افراد با سیستم‌های ایمنی در معرض خطر شوند.

 

در عین حال محققان می‌گویند ماشین ظرفشویی و سایر وسایل اینچنینی که محلی برای تجمع میکروب‌ها هستند برای افراد سالم بی‌ضرر محسوب می‌شوند اما افرادی که شرایط خاصی دارند و بیمار هستند نسبت به میکروب‌هایی که در این مکان‌ها رشد می‌کنند حساس می‌شوند. بنابراین افراد فوق باید در این رابطه احتیاط کنند.

 

 

برنا

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پسر رونالدو با این ماشین همه را غافلگیر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبر آنلاین

tags # کریستیانو رونالدو سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • الکترونیک سبز می‌شود/ ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند 
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • (ویدئو) پسر رونالدو با این ماشین همه را غافلگیر کرد