Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، قباد ناصری اعلام کرد: این ۲ خط لوله به طول ۲۱ هزار و ۲۰۰ متر با هدف تسهیل در فرآیند انتقال نفت تولیدی و همچنین صیانت از محیط زیست در ۲ شهرستان مسجدسلیمان و ایذه اجرا شد.
 
وی با اشاره به این که این پروژه‌ها با تکیه بر اصل اقتصاد مقاومتی و استفاده از توانمندی کارکنان مدیریت عملیات و اداره تعمیرات خطوط لوله و همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: با اجرای این ۲ عملیات اصلاحی ضمن نوسازی و ایمن‎بخشی فرآیند انتقال، با جمع‎آوری و خروج خط لوله قدیمی از حریم مسکونی روستاها، ۲۲۰ هزار مترمربع از زمین‎های کشاورزی واقع در حریم خطوط لوله یادشده آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ناصری با تاکید بر این که امکان کشت و کار  روستاییان واقع در مسیر پیشین میسر شد، گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دارد.
 
مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در تشریح ابعاد زیست محیطی این پروژه‌ها اظهار کرد: با این اقدام‌ها خطر پوسیدگی و نشت نفت و آلایندگی محیط زیست برطرف شد، همچنین از سوزاندن مایعات گازی پالایشگاه تمبی جلوگیری و این فرآورده نفتی به جای سوزاندن و ایجاد آلایندگی، فرآورش شده و سبب ارزآوری و تأمین نیازهای اقتصادی کشور می‌شود.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از پنج شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که با ظرفیت فرآورش روزانه ۱۶۹هزار بشکه، راهبری و مدیریت مخازن نفت و گاز  واقع در حوزه عملیاتی خود را براساس برنامه صیانتی و ابلاغی در گستره‎ای به وسعت ۲۷ هزار کیلومتر مربع برعهده دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد

ایسنا/هرمزگان عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون در استان هرمزگان آغاز شد.

ظهر امروز هفتم اردیبهشت مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ‌زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ‌زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه‌خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به‌منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولدسازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره‌برداری سریع از این پروژه تأکید و تصریح کرد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت چهار ماه احداث شود و در هفته دولت سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان