Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم ترحیم حجت‌الاسلام و‌المسلمین شیخ‌مهدی مظاهری، بنیان‌گذار دارالقرآن اصفهان امروز، 24 دی‌ماه با حضور مدیران مؤسسات قرآنی استان اصفهان برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مظاهری در سال 1310 در اصفهان متولد و از سال 1320 در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شد و در سال 1389 به‌عنوان چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال 67 مرحوم مظاهری در سفری که به مکه داشت، با خود عهد کرد که پس از بازگشت از این سفر معنوی، اقدام به راه‌اندازی فعالیت قرآنی برای استان اصفهان کند که در این راستا، با کمک خیران در خانه‌ای در خیابان طالقانی با جذب 300 خردسال کار آموزش قرآنی خود را آغاز کرد و از سال 67 تا‌کنون این مرکز توسعه و رشد یافته است.

گفتنی است،‌ دارالقرآن‌الكریم اصفهان با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه توسط جمعی از شیفتگان معارف اســـلامی و به همت مرحوم حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی مظاهری و مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی یراقی در سال 1367 در اصفهان تأسیس و به لطف خداوند و توجهات حضرت ولی‌عصر‌(عج) و با یاری قرآن‌د‌ستان به كار خود ادامه داد. همچنین در سال 1389 حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی اژه‌ای مدیریت این مؤسسه را برعهده گرفتند.
حجج‌اسلام مهدی مظاهری، مهدی اژه‌ای، محمود گرجی، محسن مظاهری، حسن مشكوتی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی كلباسی، اصغر منتظرالقائم، محمد دیانی، حجت‌الاسلام عبدالجواد عبدالهی از اعضای هیئت مدیره این مرکز هستند.
در ادامه نیز این دارالقرآن برای پیشبرد اهداف قرآنی‌اش اقدام به تأسیس 133 شعبه در مناطق مختلف شهر اصفهان کرده و بالغ بر 16 هزار فراگیر در كلاس‌ها و برنامه‌‌های آموزشی و فرهنگی خود علاوه بر ساختمان مركزی و پایگاه‌های تابستانه در این شعب حضور دارند.

یادآور می‌شود، این مرکز بخش‌هایی مانند شکوفه‌های قرآن، کلا‌‌س‌های ویژه بزرگسالان، تربیت بدنی و فعالیت‌های هنری، دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان، مدارس دارالقرآن و غیره را تحت پوشش دارد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در مراسم معرفی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای با گرامی داشت هفته معلم اظهار کرد: جامعه روحانیت نیز در کسوت معلمان جامعه هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: از محورها و ماموریت‌هایی که تبلیغات اسلامی در این خصوص تلاش می‌کند مساله رصد، کارها و اقدامات دشمنان است و در حال حاضر با بیداری دانشجویان اروپا و آمریکا در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها یعنی درگیر شدن دشمنان ما با همدیگر است.

وی افزود: منشأ این تحولات دانشگاهی در آمریکا و اروپا نامه رهبری در ۱۰ سال پیش است که به جوانان اروپایی نوشت و حالا به آینده نگری رهبری می‌رسیم و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند باید جهاد تبیین کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با تقدیر از حجت الاسلام یداللهی، حجت الاسلام حسین حسن نژاد به سمت رییس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • سفر به «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • زنگ سپاس معلم در مدارس آبادان نواخته شد
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد
  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم