Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های دانشگاه کردستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای کارآمدی فرآیند بازسازی مناطق زلزله‌زده ثلاث‌باباجانی، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه‌ای میان «دانشگاه کردستان» و «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان» منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش، صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه‌ای میان «دانشگاه کردستان» و «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان»  با هدف توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های طرفین در راستای کارآمدی فرآیند بازسازی مناطق زلزله‌زده ثلاث‌باباجانی منعقد شد.

 

مهندس رضا قادریمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی ثلاث‌باباجانی توسط کارشناسان ستادمعین بازسازی بنیادمسکن کردستان،  مورد بررسی و ارزیابی‌های لازم قرار گرفته است، گفت: از این تعداد، چهار هزار و ۴۴۲ واحد آسیب‌دیده در مناطق شهری و باقی این واحدها در۱۰۳روستای زلزله‌زده قرار دارد. 
 

وی با بیان اینکه سیاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تعمیر و بازسازی روستاهای آسیب‌دیده اجرای ضوابط طرح‌های هادی روستایی است، افزود: امید است با همکاری دانشگاه کردستان بتوان در زمینه علمی از ظرفیت اساتید و صاحبنظران در راستای تحقق این مهم بهره‌ برد. 


دکتر فردین اخلاقیان‌طاب رئیس دانشگاه کردستان نیز در ادامه این نشست، ضمن اعلام آمادگی دانشگاه کردستان برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در زمینه بهبود روند بازسازی و مقاوم‌سازی مناطق زلزله‌زده ثلاث‌ باباجانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اعضاء هیأت علمی و دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در فرآیند باسازی مناطق زلزله‌زده منعقد می‎شود.


هم‌چنین دکتر کیومرث ایران‌دوست رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان تصریح کرد: همکاری در زمینه‌های مطالعاتی، پژوهش‌های کاربردی، طراحی در بخش مسکن روستایی و سایر طرح‌های عمرانی، ساماندهی بافت‌های با ارزش روستایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری سمینار و همایش‌های مشترک جهت ارتقاء سطح دانش فنی و علمی با بهره‌گیری از توانمندی‌های طرفین در تسریع روند بازسازی مناطق‌زلزله‌زده از اهم دستاوردهای مورد انتظار این تفاهم‌نامه است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در نشست امضای این تفاهم‌نامه رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه‌های مختلف فناورانه و دانش بنیان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم و با بومی‌سازی ملزومات وارداتی، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی، با تحولات آینده در روند جهانی هم‌مسیر شده و توسعه یابیم تا گامی اساسی در فراگیری خودرو‌های الکتریکی و پیشرفت این صنعت برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت روانکار صرفا اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا می‌کند، امیدواریم با برنامه‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازار‌های داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.

در ادامه این جلسه اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه‌ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت‌های دانش بنیان دارد. ما به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه‌هایی در زمینه توسعه و ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی‌سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودرو‌های برقی در سال‌های آینده باید تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه از جمله؛ انواع روغن‌های دارای عمر روانکاری بالا و گریس‌های خاص را آغاز کنیم.

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین طرفین توسط سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول به امضاء رسید.

گفتنی است در این پایان جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات مشترک ماهانه روند توسعه و پیشرفت مفاد تفاهم‌نامه، بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه