Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: «نابغه ی خردسال؛ پیشخدمت و شعبده باز» اثر«توماس مان» با ترجمه «محمود حدادی» را انتشارات «نیلوفر» روانه بازار نشر کرده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، داستان نابغه ی خردسال، با همه کوتاهی، از آثار کانونی توماس مان در روانکاوی رابطه ی توده و قدرت است و از این لحاظ با روایت پیش خدمت و شعبده باز درونمایه ای همخوان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان نخست را توماس مان در ١٩٠٣ نوشته است و دومين را ١٩٢٩. این امر نشان می دهد در جهان نگری این نویسنده برجسته موضوع انسان و قدرت دغدغه ای پیوسته بوده است. زیرا شعبده بازِ این روایت هم مانند نابغه ی خردسال، مقهور شوق فرمان روایی، می کوشد از راه هایی دو پهلو اراده ی آدم ها را بشکند و بر آنها غلبه کند.

توماس مان، نویسنده ملی آلمان در قرن بیستم، همراه برادرش هاینریش مان رمان آلمانی را به عرصه ی ادبیات جهانی درآورد. وی در دوران حكومت هيتلر هجرت کرد، تا حافظ معنویت میهن فریب خورده ی خود در غربت باشد. از این رو گفته است آن جا که من هستم، فرهنگ آلمان آن جاست.

گفتنی است ، توماس مان در روز ۶ ژوئن ۱۸۷۵ در شهر لوبک آلمان متولد شد پدر توماس مان بازرگان غلات بود که بعدها به مقام سناتوری شهر لوبک هم رسید، او از جانب مادر یک رگه پرتغالی داشت. تحصیلاتش را تا ۱۹ سالگی در لوبک گذراند و پس از مرگ پدرش همراه خانواده‌اش راهی مونیخ شد. در آنجا وارد یک شرکت بیمه شد و توانست نخستین اثر خود، افتاده‌ها، را به پایان برساند. در همان زمان وارد دانشگاه مونیخ شد و رشته‌های تاریخ و ادبیات و اقتصاد سیاسی را دنبال کرد.

در سال ۱۸۹۷ همراه برادرش به رم رفت و در همان سال کتاب بودنبروک‌ها را آغازکرد که در سال ۱۹۰۱ توانست آن را چاپ برساند و شهرت زیادی کسب کند. در سال ۱۹۰۵ با خانم کاتیا پرینگسهایم دختر یکی از استادان دانشگاه مونیخ ازدواج کرد.

در این مدت چند اثر دیگر از او انتشار یافت: تریستان، گرسنگان، تونیو کروگر، ساعت دشوار، در آینه، اعلی‌حضرت، فونتان پیر، شامیسو و مرگ در ونیز. در سال ۱۹۲۴ کتاب کوه جادو را منتشر کرد که باعث شد شهرت او دو چندان شود. در فاصله سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۶ کتاب‌های گوته و تولستوی، گفتار و پاسخ، تلاش‌ها، یادداشت‌های پاریس را نوشت. در سال ۱۹۲۹ جایزه نوبل ادبیات به او اهدا شد. او نخستین آلمانی بود که این جایزه را به دست آورد.

توماس مان از نخستین روشنفکران آلمانی بود که پس از روی کار آمدن ناسیونال سوسیالیست‌ها در آلمان، نسبت به فجایع احتمالی رایش سوم هشدار داد. او در یک سخنرانی که در تاریخ آلمان با عنوان «خطابهٔ آلمانی» ثبت شد، طرفداران آدولف هیتلر را «بربر» خطاب کرد.

در سال ۱۹۳۳ رایش سوم، او را مورد تعقیب قرار داد و ناچار از آلمان به سوئیس رفت. درفاصله سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۴ در رادیو آمریکا برنامه اجرا کرد و در سال ۱۹۴۹ در جشن ۲۰۰ سالگی گوته بعد از ۱۵ سال تبعید به آلمان بازگشت. در همان سال دولت آلمان شرقی جایزه ادبی گوته را به او اهدا کرد و دکترای افتخاری دانشگاه آکسفورد را کسب نمود. در ۱۹۵۳ دولت فرانسه نشان افتخار صلیب لژیون دونور را به او هدیه داد و دانشگاه کمبریج نیز دکترای افتخاری به او اعطا کرد.

در سال ۱۹۵۲ در روستای کوچک ارلباخ در نزدیکی شهر زوریخ ساکن شد و تا آخر را عمر همان‌جا گذرانید. وی سرانجام در روز ۱۲ اوت ۱۹۵۵ در پایان یک بیماری چندروزه و بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان شهر زوریخ در میان جمعی از نزدیکانش درگذشت.

«نابغه ی خردسال؛ پیشخدمت و شعبده باز» اثر«توماس مان» با ترجمه «محمود حدادی» را انتشارات نیلوفر روانه بازار نشر کرده است.

پایان پیام/476

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سه کتاب را بخوانید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید

این موضوع که در بیشتر مواقع رضایت دیگران را بر رضایت خود ترجیح دهید، علتی دارد که به این مسئله برمی‌گردد؛ شما خود را کم‌تر از چیزی که باید، دوست دارید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که با انجام کاری برای خودتان حس خوشحالی ندارید، یا از شروع خیلی از فعالیت‌ها خودداری می‌کنید، باید این موضوع را بدانید که نیاز است بیشتر از قبل به خود اهمیت دهید. این‌که ارزش و جایگاه خود را در اجتماع، زندگی و عملکردها بدانید، یکی از ضروری‌ترین نکاتی است که شما را به‌سمت جلو هدایت می‌کند. در این راستا تصمیم داریم شما را با 3 کتاب برتر که با خواندن آن‌ها می‌توانید حس ارزشمندی را به خود برگردانید آشنا کنیم.

معرفی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

با خواندن این کتاب ممکن است بخش درونی احساس‌تان بیدار شود و به پیدا شدن قسمت‌های گمشده دیگر کمک کند. کتاب تکه هایی از یک کل منسجم خلاف دیگر کتاب‌های شفاف اندیشیدن یا ایجاد شادی که به‌شکلی نوعی مثبت اندیشیدن کاذب را به شما انتقال می‌دهند، در مسیری کاملا واقع‌بینانه سیر می‌کند. این کتاب داستانی نیست، اما قصه‌های بیشمار از بیمارانی که نویسنده با آن‌ها در ارتباط بوده را در خود جای داده است. در این کتاب با موضوع خودشناسی روبه‌رو می‌شوید که در 9 بخش طراحی شده است. هرکدام از این بخش‌ها خود به یک تا 3 صفحه تقسیم می‌شوند.

نکته اصلی که در این کتاب مطرح می‌شود، درباره افرادی است که با خودشناسی توانسته‌اند به صمیمیت و روابط پایدارتری دست پیدا کنند. این شناسایی از بالاترین سطح روابط انسانی شروع می‌شود، به تنهایی بشر می‌رسد. هدف کتاب و نویسنده این است که با واقع‌نگری، خودتان را بپذیرید و در آخر از آرامش حاصل شده لذت ببرید.

کمی درباره پونه مقیمی نویسنده کتاب تکه هایی از یک کل منسجم!

پونه مقیمی یک روانشناس است که در سال 61 متولد شده و در صفحات مجازی خود فعالیت گسترده‌ای دارد. در واقع بخش‌هایی از این کتاب را در صفحه خود به اشتراک گذاشته است. تاکید او همواره بر این بوده که شناخت، پذیرش، دوستی و آشتی با خود را اولویت قرار دهید. کتابی که مقیمی نوشته، با رویکردی روانشناسانه بیان نشده است. در واقع کتاب با زبانی ساده برای تمام عموم نوشته شده که این یکی از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. گاهی اوقات لازم است تا در زندگی چیزی پیدا کنیم که به آن چنگ بزنیم. شاید باید زیبایی و معنای زندگی را در کمک کردن به دیگران ببینیم. کاستن از رنج دیگران، یکی از این راه‌ها است.

معرفی کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم!

این کتاب سراسر از معیارهایی است که به شما کمک می‌کند از احساس پوچی رهایی پیدا کنید. کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم نوشته کیم سوهیون از موفق‌ترین کتاب‌های کره جنوبی است. بیان این کتاب کاملا ساده و صمیمی بوده و با ارئه راهکارهایی سعی دارد تا کمک کند معیارهای خود را پیدا کنید. با خواندن این کتاب خواهید توانست تحت تاثیر تجویزها و نظرات غیرمنطقی دیگران قرار نگیرید و از گرفتن تصمیم‌های نادرست اجتناب کنید. شما حتما می‌توانید با وجود نقص‌ها یا کم‌وکاستی‌های خود از زندگی لذت ببرید.

قسمتی از کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم!

نویسنده کیم سوهیون که اهل کره جنوبی است، همیشه درگیر حس پوچی و سردرگمی می‌شد. این شخص همواره با این حس که انگار خطایی بزرگ مرتکب شده، بار سنگین و مبهمی را با خود حمل می‌کرد. او همیشه در همه مراحل زندگی، چه به‌عنوان یک دانشجو و بعدها به‌عنوان یک شاغل، در مورد درست یا غلط بودن تصمیم‌هایش دررابطه‌با شغل یا تحصیلاتش مطمئن نبود.

احساس کمبود در داشتن اطلاعات درباره مهارت‌ها یا نداشتن مطالعه کافی، بی‌وقفه او را آزار می‌داد. با این تفکر هیچ تضمینی برای آینده خود نداشت و احساس می‌کرد که آدم بی‌ارزشی است. روزها و لحظه‌ها به همین منوال می‌گذشت و او در جست‌وجوی دلیلی برای احساساتش بود. بعدها به این نتیجه رسید که حتی اگر در نظر دیگر افراد جامعه فردی بی‌ارزش باشد، او موظف است که به خود احترام بگذارد و بدون دلیل، احساس مقصر بودن نسبت به خود نداشته باشد. تجربه‌های به‌دست آمده از این مراحل زندگی که به خودکاوی منجر می‌شود، سبب شد تا کیم سوهیون کتاب حاضر را بنویسد.

معرفی خودت را به فنا نده!

گاهی دنیا برای بیدار کردن‌مان با ایجاد وقایعی بزرگ، گویی به صورت‌مان سیلی می‌زند. قصد گری جان بیشاپ هم از نوشتن کتاب خودت را به فنا نده، کمتر فکر کن و دل به زندگی بده، در همین راستا بوده است. این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین‌ها نمونه‌ها در نیویورک محسوب می‌شود، با زدن تلنگری به شما قصد دارد توانایی‌هایتان را بهتر کشف کنید.

با خودسازی و ایجاد تغییرهایی در سبک زندگی، به بهترین نسخه خود تبدیل شوید. اگر به این موضوع فکر کرده‌اید که مانند یک همستر روی یک چرخ همواره در حال دویدن هستید و این مسیر را همیشه با عصبانیت و آشفتگی در حال پیمودن بوده‌اید، کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاب به شما کمک می‌کند تا از این چرخه خارج شوید. تمام تنش‌ها و اضطراب‌های خود را فراموش کنید و با فراموش کردن آن‌ها، غرق در احساس آرامش شوید.

جوایزی که کتاب خودت را به فنا نده کسب کرده است!

این روزها کتاب‌های خودشناسی که به ارزش‌های مخاطب خود اضافه کنند و دستاوردهای بزرگی را برایشان رقم بزنند، لایق دریافت جوایز هستند که کتاب خودت را به فنا نده هم جزء همین منابع است:

راه‌یافته به فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد!

فروش بالغ بر 2 میلیون نسخه در سراسر جهان.

از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز!

جمع‌بندی

اگر در طول فعالیت‌های روزمره خود دچار استرس یا خود کم‌بینی بسیاری هستید و به خود و توانایی‌هایتان اعتماد ندارید، احتمالا خواندن کتاب‌های معرفی‌شده می‌تواند نتایج قابل توجهی را در شما ایجاد کند. کتاب‌هایی که معرفی شد، نمونه‌هایی از بهترین‌های خود در حوزه خودباوری هستند که برای خیلی از افراد می‌توانند نقش حیاتی و موثری را بازی کنند. با خواندن و مطالعه درباره کلیت آن‌ها، درک خواهید کرد که کدام یک پاسخ‌گوی بهتری به نیازهای شما هستند. این نکته را در نظر بگیرید که برای داشتن جامعه‌ای پویاتر، نیاز به افراد بیشتری داریم تا به خود و توانایی‌هایشان باور دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897745

دیگر خبرها

  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟
  • آلمان ۳ مظنون جاسوسی برای چین را دستگیر کرد
  • شهید خردسال در قاب «آن دو»/ رونمایی از پوستر فیلم
  • این سه کتاب را بخوانید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید
  • با وسایل ساده و ابتدایی در خانه شعبده بازی کنید
  • برای نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران نماز بخوانید!