Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@04:44:23 GMT

سفر هیئت مذاکره کننده عراقی به اربیل

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۹۱۲۸۶

سفر هیئت مذاکره کننده عراقی به اربیل

وزارت حمل و نقل و ارتباطات در منطقه کردستان عراق اعلام کرد که یک هیأت از بغداد، فردا (دوشنبه) وارد اربیل خواهد شد.

«اومید محمد» سخنگوی این وزارتخانه در منطقه کردستان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «خندان» اظهار داشت: نشست هیأت منطقه کردستان در بغداد، بسیار خوب بود و قرار است یک هیأت عراقی، دوشنبه وارد اربیل شود تا با مقامات منطقه کردستان دیدار و گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنبه (دیروز)، یک هیأت از منطقه کردستان به ریاست «کریم سنجاری» وزیر داخلی این منطقه وارد بغداد شد تا درباره مسائل مربوط به گذرگا‌ه‌های مرزی و بسته بودن فرودگاه‌ها و اداره سدها با مقامات دولت مرکزی رایزنی کند.

سرتیپ «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که هیأت کردی با مقامات این وزارتخانه گفت‌وگو کردند و این دیدار مثمر ثمر بود و دو طرف بر روی برخی مسائل توافق کردند.

پس از تیرگی روابط میان اربیل و بغداد در پی برگزاری همه‌‌پرسی جدایی در 25 سپتامبر سال پیش، این نخستین سفر یک هیأت کردی در سطح وزارتی به بغداد است. پیش از آن برخی هیأت‌های حزبی از منطقه کردستان به بغداد سفر کرده بودند که اربیل، رایزنی‌های آنها را به رسمیت نشناخت.

بحران در روابط بغداد و اربیل، پس از برگزاری همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان به اوج خود رسید و تاکنون لاینحل باقی مانده است و با وجود تاکید هر دو طرف بر آغاز گفت‌وگو بر اساس قانون اساس، هنوز به طور رسمی، اقدامی صورت نگرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد

رئیس اقلیم کردستان عراق در راس هیئتی از مقامات این اقلیم، برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شد.

ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان در تهران، درباره این سفر گفت: رئیس اقلیم کردستان عراق، به همراه هیئتی عالی رتبه از جمله، "شیخ جعفر شیخ مصطفی"، معاون رئیس اقلیم کردستان، "مصطفی سید قادر" معاون رئیس اقلیم کردستان، "دلشاد شهاب" مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان، "ریبر احمد" وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، "فوزی حریری" رئیس دیوان، "عبدالله آکره‌ای" مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران و چند مقام دیگر، ظهر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری وارد تهران شد. 

وی افزود: قرار است در این سفر رسمی، رئیس اقلیم کردستان با مسئولان ارشد ایرانی، وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی می‌کند.

نماینده اقلیم کردستان در تهران، در مورد اهداف سفر "نچیروان بارزانی" به ایران گفت: رئیس اقلیم کردستان، با هدف تقویت روابط دو جانبه ایران و اقلیم کردستان، بررسی مهمترین مسائل منطقه، گسترش روابط تهران و اربیل به  تهران سفر کرده و با مقامات عالی رتبه ایران، دیدار و گفت وگو می‌کند.

بارزانی: به توافق با ایران پایبندیم/ نمی‌خواهیم که اقلیم منبع تهدیدی برای همسایگان باشدبارزانی: اربیل به توافق امنیتی بین بغداد و تهران پایبند است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد