Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ارتقاء منطقه آزاد چابهار و تبدیل آن به کانون اصلی حمل و نقل ترانزیت و امکان ساخت صنایع پایین دستی با آغاز بکار صنایع سنگین از جمله پتروشیمی و فولاد و ساخت فرودگاه بین المللی از فرصت های آینده در بندر و منطقه آزاد چابهار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدالله بلیده ای در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: هم اینک سرمایه گذاران 47 کشور دنیا 354 شرکت با موضوع بازرگانی، صنعتی، خدماتی، گردشگری و ترانزیت در منطقه آزاد چابهار ثبت کرده اند به طوری که میزان سرمایه گذاری اظهاری خارجی از سال 82 تاکنون در سطح منطقه آزاد چابهار 770 میلیون دلار بوده که 53 میلیون دلار آن محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در مجموع سه هزار و 168 شرکت داخلی و خارجی ثبت شده در منطقه آزاد چابهار 13 هزار و 600 شغل ایجاده کرده اند، افزود: ثبت شرکت در این منطقه به صورت الکترونیکی و در کمترین زمان یعنی 2 روز انجام می شودیعنی دو هزار و 814 شرکت سرمایه گذاری داخلی توانسته از سال 81 تاکنون 160 تریلیون ریال سرمایه گذاری اظهاری انجام دهند که هم اینک 11 تریلیون ریال آن محقق شده است.
عضو هیات مدیره و معاون فنی ومهندسی سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: تعداد 9 شهرک تخصصی شامل فرآوری خرما، صنایع خودرو، شیلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمل آوری صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، لجستیک، انرژی های تجدید پذیر و شهرک پزشکی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه آماده واگذاری است همچنین این موقعیت ها در چارچوب توسعه محور شرق کشور، اتصال به شبکه ریلی وشبکه گاز موقعیت چابهار را دو چندان کرده است.
وی با اشاره به توسعه شگرف در منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: برای ایجاد و راه اندازی 9 شهرک تخصصی یک هزار و 276 هکتار زمین تخصیص یافته است و در مجموع حجم سرمایه گذاری این شهرک ها 551 میلیون دلار برآورد شده است.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از احداث خیابان گرکان با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از احداث خیابان گرکان با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: این خیابان برای تسهیل در تردد شهروندان و در راستای محله محوری احداث شده است.

وی افزود: خیابان‌ها به‌عنوان فضاهایی پویا در شهرها محسوب می‌شود، بنابراین باید به گونه‌ای ایمن و بهینه طراحی شده و آسایش شهروندان را فراهم کنند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرهای بسیاری دچار مشکلات در زمینه حمل‌ونقل بوده و علت آن طراحی ضعیف شبکه معابری است که شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل را با هم ادغام نکرده است یا محیطی امن برای استفاده عابران پیاده و دوچرخه‌سواران فراهم نمی‌کند.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه این خیابان سال‌ها مطالبه اهالی محله گرکان بوده است، تصریح کرد: این خیابان در حال حاضر به‌عنوان یکی از پروژه‌های محرک توسعه برای این محله کمتر برخوردار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای احداث این خیابان احداث پارک محلی نیز با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: این خیابان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صیرفی‌نژاد با تاکید بر اینکه پارک‌ها با افزایش جذابیت‌های شهر، سبب توسعه گردشگری و افزایش درآمد شهری می‌شود، تصریح کرد: فضای سبز تأثیر مستقیمی بر روان شهروندان دارد و از این طریق بر کیفیت زندگی شهروندان که از اجزای کلیدی توسعه پایدار است، تأثیر گذار است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این منطقه پروژه‌های عمرانی و فرهنگی دیگری را در راستای محله‌محوری و شهروند محوری در دست اقدام دارد.

کد خبر 745690

دیگر خبرها

  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • شهرک دامپروری در غرب شهرکرد احداث می‌شود
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است
  • بلعیدن جهان به سبک چینی
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • سهم ۸۲ درصدی پتروشیمی در جذب سرمایه‌گذاری منطقه اقتصادی پارسیان