Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، بوی غذای سوخته و پیاز داغ در منزل همیشه آزار دهنده و مشکل ساز است. ا ترفندهای زیر می توانید بوی بد فضای خانه تان را از بین ببرید.


برای این منظور با توجه به نوع بوی پراکنده شده در محیط، راه های متعددی وجود دارد؛ فقط کافی است آن ها را امتحان کنید:

_ در یک نعلبکی کمی ادکلن خوشبو بریزید و یک حبه قند چهار گوش در آن بیندازید ، طوری که ادکلن را خوب جذب کند و قند خیس شود ، سپس قند را آتش بزنید و وقتی ادکلن تمام شد قند را خاموش کنید با این تدبیر فضای خانه بسیار معطر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



_ اگر می خواهید سبزی یا موادی سرخ کنید که مطمئن هستید اعضای خانواده از بوی حاصل از آن ناراحت می شوند، پیش از شروع کار، ابتدا هواکش های داخل آشپزخانه را روشن کنید سپس مقداری سرکه سفید را در کاسه ای بریزید و آن را کنار اجاق گاز روشن قرار دهید؛ بوی حاصل از سرکه سفید، باقیمانده بوی حاصل از سرخ کردن آن مواد را در محیط خنثی می کند.

_ هر چقدر هم که غذا خوشمزه باشد، بوی سوختن آن بسیار بد و ناخوشایند است. پس اگر حواستان پرت شد و غذایتان سوخت و بوی آن تمام خانه را در برگرفت، ناراحت نشوید ابتدا اگر هواکش روشن نیست، روشنش کنید. سپس قابلمه ای حاوی آب را روی شعله اجاق گاز قرار داده و چند تکه لیموترش در آن بیندازید و بگذارید بخار حاصل از جوشیدن لیموترش در آب، بوی سوختگی موجود در خانه را از بین ببرد.


_ کاسه ای حاوی آب را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و تعدادی چوب دارچین یا کمی از پودر آن را در آب بریزید و بگذارید روی شعله ملایم اجاق گاز تا کم کم به جوش آید. عطر دارچین فضا را معطر کرده و بوی حاصل از سرخ کردنی و حتی سوختگی را از بین خواهد برد

_اگر حواس پرتی کار دست تان داده و غذا به قدری سوخته که بوی حاصل از آن با هیچ یک از راهکارهای فوق خنثی شدنی نیست، دیگر مجبور هستید پنجره ها را باز کنید ولی برای این که این بو هرچه سریع تر از طریق پنجره آشپزخانه خارج شده و به دیگر قسمت های خانه انتقال پیدا نکند، پارچه و حوله مخصوص آشپزخانه را نمدار کرده و برای چند دقیقه آن را تکان دهید.

_ بوی حاصل از پخت و پز غذا را با ریختن مقداری جعفری در تابه ای کوچک و قراردادن آن روی شعله اجاق گاز از بین ببرید. حرارت دادن جعفری برای مدت ۵ دقیقه، نه تنها بوی نامطبوع موجود را از بین می برد بلکه فضا را عطرآگین می کند .

 

چاره چی
 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان

مهم‌ترین بازی هفته سی‌وچهارم سری آ بین تیم‌های یوونتوس و میلان برگزار شد که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، یوونتوس در ورزشگاه آلیانز میزبان میلان بود اما جدال تیم‌های دوم و سوم جدول برنده نداشت.

شاگردان الگری در طول بازی نمایش بهتری داشتند و موقعیت‌های بیشتری ساختند اما اسپورتیلو، سنگربان میلان مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد و ستاره زمین لقب گرفت.

با این تساوی میلان ۷۰ امتیازی شد و یوونتوس با ۶۵ امتیاز در جایگاه سوم ماند. اما این نتیجه بیشتر به ضرر یوونتوس بود چرا که حالا بولونیا در صورت پیروزی در بازی این هفته خب می‌تواند جایگاه سوم بیانکونری را از آن‌ها بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • مکان دقیق مرگ افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • صعود هوادار با بردن مس سونگون