Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی بخش مرکزی مشهد گفت: روستای سلطان‌آباد در دهستان میان‌ولایت حدود یک ماه از آب مورد نیاز برای شرب محروم است و مردم آن محل برای دستیابی به آب به روستاهای مجاور رجوع می‌کنند. ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ استانها خراسان رضوی نظرات

غلام‌رضا منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: بخش مرکزی مشهد با دارا بودن 230 هزار نفر جمعیت، بزرگترین و پُرجمعیت‌ترین بخش مشهد شناخته شده و جمعیت بیشتری نسبت به اکثریت شهرستان‌های استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی بخش مرکزی مشهد گفت: به‌دلیل اتصال بخش مرکزی به شهر مشهدمقدس، مشکلات آن در معرض دید قرار نگرفته و توجه مسئولان نسبت به استان بیشتر از بخش مرکزی بوده است.

منوچهری با اشاره به وجود 6 روستای کنبیس، کارده، تبادکان، میان ولایت، درزاب و طوس در بخش مرکزی مشهد، خاطرنشان کرد: شغل غالب مردم در بخش مرکزی در گذشته کشاورزی بوده و در حال حاضر با تغییر شرایط به سمت خدمات و صنعت کشانده شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات این بخش، کمبود آب قابل شرب بوده که طبق گفته رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان، روستای سلطان‌آباد در دهستان میان‌ولایت حدود یک ماه از آب مورد نیاز برای شرب محروم است و مردم آن اجباراً برای دستیابی به آب به روستاهای مجاور رجوع می‌کنند.

منوچهری ادامه داد: با وجود این بخش به عنوان بخش مرکزی و انتظار رفتن از در دسترس بودن همه عوامل، هنوز آب در این منطقه وارد نشده و توسط شرکت آب حدود دو سال درخواست تخصیص اعتبار صورت گرفته اما این امر محقق نشده است.

وی افزود: از سایر مشکلاتی که در بخش مرکزی مشهد وجود دارد، می‌توان به جمعیت بسیار برخی از روستاهای بخش مرکزی اشاره کرد که طبق قانون باید روستا‌های دارای بیش از 5 هزار جمعیت، به شهر تبدیل شده اما در حال حاضر برخی از روستاها 17 تا 18 هزار نفر جعیت را در بر دارند.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان به همت خیرین هلال‌احمر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به 6 روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران برگزار شد. 

مدیرعامل جمعیت‌ هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌ جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسئولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران مهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند. سپس برای کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند. 

موسسه خیریه‌ای در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران 297 انشعاب لوله آب را برای 6 روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

محمدعلی کاوسی در مراسم آغاز عملیات پرژه آبرسانی به 6 روستای درمیان اظهار داشت: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین در سال جاری محقق شده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به 6 روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد. روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با اجرای 22 هزار و 500 متر شبکه توزیع و اجرای 297 انشعاب لوله آب، 297 خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود