Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@13:35:40 GMT

بخشنامه ضوابط جدید صادرات و واردات میوه

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۹۲۳۲۹

بخشنامه ضوابط جدید صادرات و واردات میوه

گمرک ایران در بخشنامه‌ای، مصوبه هیات وزیران برای واردات و صادرات میوه بر اساس ضوابط جدید را ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، گمرک ایران در بخشنامه‌ای، مصوبه هیات وزیران برای واردات و صادرات میوه بر اساس ضوابط جدید را برای اجرا به گمرکات اجرایی سراسر کشور ابلاغ کرد. متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

ناظران محترم گمرکات

مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی

با سلام

پیرو بخشنامه مورخ ۹۶/۸/۳۰ و سایر بخشنامه های مربوطه، به پیوست تصویر نامه مورخ ۹۶/۱۰/۴ مدیرکل محترم دفتر مقررات واردات و صادرات منضم به تصویر نامه مورخ ۹۶/۹/۲۵ وزارت جهاد کشاورزی ارسال و اعلام می‌دارد:

۱- با توجه به بند ۵ مندرجات ذیل یادداشت فصل ۸ کتاب مقررات صادرات و واردات و مصوبه مورخ ۹۶/۸/۲۲ هیات وزیران به ازای صادرات یک کیلو و نیم سیب درختی با یک کیلوگرم کشمش یا دو کیلوگرم پرتقال حقوق ورودی یک کیلوگرم موز وارداتی معادل ۵ درصد ارزش محاسبه می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- چنانچه پروانه پرتقال صادراتی قبل از صدور مصوبه فوق الاشاره (۹۶/۸/۲۶) صادر و کالا از قلمرو گمرکی خارج شده باشد، پروانه موصوف مشمول استفاده از تخفیف جهت موز وارداتی نخواهد بود.

۳- پروانه های صادراتی سیب درختی که محموله آن قبل از مصوبه فوق الاشاره از کشور خارج شده است مشمول تسهیلات ماقبل یعنی به ازای یک کیلوگرم سیب صادراتی، ترخیص یک کیلوگرم موز با تعرفه ۵ درصد حقوق ورودی امکان پذیر است.

علی ایحال مقتضی است دستور فرمایید کلیه پروانه های صادراتی ارایه شده جهت استفاده از تسهیلات حقوق ورودی ۵ درصد در گمرکات مراکز استانها بررسی و مجوزهای مربوط به نام گمرکات ترخیص کننده موز صادر و نظارت لازم به منظور جلوگیری از تضییع حقوق دولت اعمال گردد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1403 ایجاد شد.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی