Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سازمان فضایی ایران در برنامه 10 ساله اول که از سال 1385 آغاز شد نیروی انسانی متخصص و ارزشمندی را تربیت کند، گفت: هم اکنون از نظر رتبه علمی در منطقه نخست و در دنیا یازدهم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: ایران نهمین کشوری بود که توانست در دنیا ماهواره به فضا پرتاب کند که این مهم در 10 ساله نخست فعالیت های سازمان فضایی اتفاق افتاد و نشانگر اقتدار بود.   معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: اینک در برنامه 10 سال دوم نیازمند تحرک در اقتصاد فضا هستیم چراکه اقتدار و اقتصاد 2 بال صنعت فناوری فضایی است.   براری با بیان اینکه علیرغم رشد خوبی که در حوزه فضایی کسب کردیم اما نتوانستیم توانمندی ماهواره ای را تثبیت کنید، اظهار کرد: یعنی توانستیم ماهواره های تحقیقاتی را طراحی، تولید و پرتاب کنیم و در مدار قرار دهیم اما نتوانستیم از کاربری های آن استفاده کنیم.   رئیس سازمان فضایی با اشاره به اینکه در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص نیز موفق بوده‌ایم، تصریح کرد: امروز در حوزه تولیدات علمی در منطقه رتبه اول را دارا هستیم لیکن در حوزه کاربردی های فناوری فضایی نیازمند تحول و تجدید نظر هستیم چراکه حوزه فضا نیز می تواند در ایجاد اشتغال نقش موثری داشته باشد.   معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه واگذاری امور تصدی گری در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: سرمایه بخش خصوصی را می توان در حوزه فضا به کار گرفت و اشتغال ایجاد کرد. ضرورت به کارگیری جوانان ایرانی دربازار خدمات فضایی  وی ادامه داد: نباید بازار خدمات فضایی را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم، قطعا جوانان توانمند ایرانی می توانند در این حوزه نیز بسیار خوب عمل کنند و هماهنگونه که در حوزه ICT استارت آپ های موفقی ایجاد شده اند، در حوزه کاربردهای فناوری فضایی نیز استارت آپ ها شکل بگیرند و رشد کنند.   براری با تاکید بر اینکه فعالیت اپراتورهای ماهواره ای مخابراتی و سنجشی باید در کشور ساماندهی و آغاز شود، اظهار کرد: در چند سال گذشته رشد اقتصاد فضا در دنیا بیش از 100 درصد بوده است.   رئیس سازمان فضایی ایران داده های دریافتی از فضا بسیار ذیقیمت دانست و گفت: این داده ها برای همه دستگاه های اجرایی قابل استفاده است و سازمان فضایی بنابه درخواست دستگاه های اجرایی در اختیار آنها قرار می دهد.   وی به تولید نرم افزارهای کاربردی فضایی اشاره کرد و گفت: نرم افزارهای مسیریاب از همین داده ها استفاده می کنند که برخی از آنها جهانی شده اند.     انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از رونمایی دو سکوی زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش طراحی مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، مصطفی فلاح، امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت _ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌سازی این نمایشگاه برای مازندران اظهار کرد: در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال نگاه بر این است در توسعه زیرساخت‌ها توسعه سکوها و افزایش ضریب نفوذ ارکان سکوها در بخش‌های مختلف جهش‌گونه باشد.

وی افزود: ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در توسعه زیرساخت‌ها با سیاست‌های کلان توسعه‌یافته، دسترسی به پهن باندها را سبب شده است.

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: با شناسایی و توسعه زنجیره ارزش‌ها در مازندران به دنبال پررنگ‌ کردن فعالان اقتصادی در حلقه‌های زنجیره ارزش و نقش آنها در اقتصاد دیجیتال هستیم.

فلاح از رونمایی دو سکو در حوزه گردشگری و مرکبات در این نمایشگاه خبر داد و مطرح کرد: سکوی «هفت گالری» برای حوزه صنایع‌دستی و ارکان تأمین‌کننده صنایع‌دستی و معرفی محصولات رونمایی شده و سکوی«ایران تراول»در حوزه طراحی سفر بود که با همکاری اداره کل فناوری تامین مالی شده است.

وی تاکید کرد: این سکو ها با تمرکز بر زنجیره ارزش نقش خود را در ضریب نفوذ دیجیتال و افزایش دسترسی‌ها به منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش طراحی، تولید و رونمایی شده است.

کد خبر 749322

دیگر خبرها

  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد