Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل – معاون بهداشتی علوم پزشکی استان اردبیل از بهبود کیفیت آب شرب مرکز این استان به واسطه طرح‌های در دست اجرا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک نخستین بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بررسی نتایج میکروب سنجی آب شرب اردبیل، در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در وضعیت فعلی سد یامچی منبع اصلی تأمین آب شرب اردبیل است که با تصفیه‌خانه پیشرفته آب‌رسانی به شهر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص گله‌مندی شهروندان از کیفیت آب شرب اردبیل افزود: به لحاظ میکروبی و شیمیایی آب اردبیل در سلامت کامل بوده و از نظر میزان کلر و میکروب سنجی به صورت مستمر سنجش می‌شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد آب اردبیل به لحاظ سلامت بهداشتی از مطلوب‌ترین آب‌ها بوده و هیچ نگرانی در خصوص بهداشت و سلامت آب وجود ندارد.

نخستین یادآور شد: به غیر از سد یامچی در سال‌های اخیر چاه‌های تغذیه کننده نیز داشتیم که به دلیل میزان نیترات و فلزات سنگین بالا از چرخه خارج و غیر فعال شده است.

وی در خصوص اینکه آیا ورود فاضلاب نیر به سد یامچی مشکل بهداشتی به دنبال دارد، ادامه داد: به دلیل اینکه آب مصرفی با تجهیزات و فناوری خاصی تصفیه می‌شود، هیچ آلودگی مشاهده نمی‌شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان افزود: با توجه به اینکه آب و فاضلاب روستایی در نظر دارد به روستاهای بالا دست سد یامچی لوله‌گذاری کند و از سویی خط لوله آب از چشمه‌های اطراف نیر اجرا می‌شود پیش‌بینی شده از سال آینده با بهبود کیفیت آب مواجه خواهیم شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: با ایجاد پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها تا پایان سال در استان خوزستان شاهد تحول بزرگی در سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و سیار در استان خواهیم بود.

علیرضا ملکی‌جهان در نشست ابرپروژه ملی توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها که امروز (۵ اردیبهشت) در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال باید چندین برابر سال‌های گذشته فعالیت کنیم و در این زمینه سعی می‌کنیم حداقل ۹۰ درصد تعهدات پروژه که پوشش یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار تا پایان سال ۱۴۰۳ است را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: ارتباطات امروزه نقش اساسی در کسب و کارها دارد و تمامی امکانات از طریق اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و «آی او تی» است و در این زمینه شهرداران برای ورود به دولت هوشمند و الکترونیک در پروژه فیبر نوری کمک کنند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: با ایجاد پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها تا پایان سال در استان خوزستان شاهد تحول بزرگی در سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و سیار در استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: حدود ۲۷۰ کیلومتر در سطح خوزستان حفاری صوت گرفته است و پوشش فعلی ۱۵۰ هزار خانوار است که حداقل تا پایان سال به ۷۰۰ هزار خانوار می‌رسد.

ملکی جهان با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه در دست اقدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم، فیبر نوری منازل و کسب و کارها است، گفت: به این منظور با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مقرر است تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون خانوار کشور از پوشش فیبر نوری بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر اقدامات زیرساختی موردنیاز در شهرستان‌های آبادان، اهواز، کارون، خرمشهر و دزفول آغاز و مقرر شده تا قبل از پایان سال در اکثر شهرستان‌های تابعه استان این پروژه به بهره‌برداری برسد.

ملکی جهان در زمینه موارد مطرح‌شده در بحث تشعشعات دکل‌های مخابراتی، فرکانس‌های غیرمجاز رادیویی، کیفیت سرویس اینترنت برای مشترکین نهایی، سرقت کابل‌ها و تجهیزات پسیو مخابراتی و ... گفت: از نظر سلامت و زیست محیطی با توجه به رعایت استانداردهای دکل‌های BTS توسط اپراتورها هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در سومین روز اردیبهشت