Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@08:29:00 GMT

کاریابی تنها با چند کلیک ساده!

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۹۳۸۸۷

در زمانه‌ای که همه‌ی کارها به صورت آنلاین انجام می‌شود، یک سایت خوب می‌تواند نقش یک موسسه‌ی کاریابی قدرتمند را داشته باشد.

تا چند سال پیش وقتی در جستجوی کار بودید، تنها منبع شما برای پیدا کردن معدود فرصت‌های شغلی، صفحات ضمیمه‌ی روزنامه‌ی پرتیراژ کشور و شهرتان بود که اگر شانس می‌آوردید می‌توانستید جایی کار مناسب پیدا کرده و استخدام شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر کارفرمایان نیز همیشه در پیدا کردن نیروهای مورد نیاز و متخصص با مشکل روبه‌رو بودند. همین فاصله و فرصت باعث شد تا موسساتی تحت عنوان کاریابی شکل بگیرد که وظیفه‌ی اصلی آنها معرفی کارفرما و کارجو بود.

موسسات کاریابی در واقع به عنوان مرکزی فعالیت می‌کردند که کارفرمایان فرصت‌های شغلی و نیاز به نیروی کار را به آنها اعلام می‌کردند. از طرف دیگر کارجویان به جای اینکه به روزنامه‌ها سر بزنند، در موسسات کاریابی ثبت نام می‌کردند و با توجه به اینکه ممکن بود فرصت‌های شغلی بیشتر و متنوعی وجود داشته باشد، شانس آنها برای پیدا کردن شغل بیشتر می‌شد.

خوب درست است که موسسات کاریابی به خوبی توانستند خلا موجود بین کارفرمایان و کارجویان را پر کنند. هنوز هم تا حدودی از همین روش استفاده می‌شود و تعداد موسسات کاریابی نیز نسبت به گذشته بیشتر شده است.

اما مشکلات موجود در این بخش نیز باعث شد تا کارجویان به دنبال راه دیگری باشند. از یک سو هزینه‌های مربوط به درج آگهی برای کارفرمایان و از سوی دیگر هزینه‌ی یک ماه حقوق برای کارجویان سبب شده است تا هر دو طرف رغبت زیادی نسبت به این روش نداشته باشند.

از طرف دیگر موسسات کاریابی صرفا با عجله نیروهای موجود را به کارفرمایان معرفی می‌کنند و مولفه‌های مورد نیاز را در این بین در نظر نمی‌گیرند. معمولا کارفرمایان برای جذب نیروی مورد نیاز خود شرایطی دارند که باید کارجویان نسبت به آن خوب توجیه شوند، ولی هنگام مصاحبه مشخص می‌شود که این اتفاق رخ نداده است.

حال اگر بخواهیم این شرایط را در مورد موسسات کاریابی تهران در نظر بگیریم با توجه به وسعت این کلانشهر، موقعیت‌های شغلی زیاد، تعداد زیاد کارجویان، پراکندگی فرصت‌های شغلی و شرایط مختلف استخدامی، بی‌شک وضعیت پیچیده‌تر خواهد بود.

با توجه به بروز چنین مشکلاتی و با توجه به پیشرفت استفاده از تکنولوژی و میزان نفوذ اینترنت در بین مورد و در راستای تسهیل ارتباط کارجو و کارفرما، سایت‌های مرجعی راه‌اندازی شدند که به خوبی نقش کاریابی را ایفا می‌کنند.

در سایتی چون شیپور شما برای کاریابی ساده‌ترین راه را پیش‌رو دارید. کافی است وارد سایت شیپور و بخش استخدام شوید و به‌راحتی با استفاده از جستجو یا فیلترهای سایت با انبوهی از فرصت‌های شغلی مواجه شوید.

حال فرش کنید تهران هستید و به جای مراجعه به انواع موسسات کاریابی تهران، تنها کافی است از هر جایی که هستید به سایت یا اپلیکیشن شیپور دسترسی داشته باشید. از آنجایی که درج آگهی استخدام در این سایت مرجع رایگان است، کارفرمایان زیادی علاقه دارند تا به جای مراجعه به موسسات کاریابی، آگهی خود را در سایت شیپور ثبت کنند.

مزیت دیگری که وجود دارد این است که به جای ارتباط دائم با کاریابی جهت ثبت فرصت‌های شغلی، حذف یا تغییر آنها، در چند گام ساده می‌توان فرصت شغلی مورد را ثبت کرد. از طرفی هیچ محدودیتی در ثبت فرصت‌های شغلی به صورت رایگان وجود ندارد.

ضمن اینکه به عنوان کارفرما خیالتان راحت است فرصت‌های شغلی خود را در یک سایت کاریابی مرجع ثبت کرده‌اید و روزانه تعداد زیادی کارجو به طور مستقیم یا از طریق موتورهای جستجو به سایت شیپور سر می‌زنند وو دغدغه‌ای برای پیدا کردن کار با هزینه‌ی زیاد ندارند.

حال این سیستم برای کاریابی در تهران به عنوان یک شهر بزرگ به مراتب مزایای بیشتری دارد. چرا که به جای مراجعه به موسسات کاریابی تهران از هر نقطه‌ی شهر به مکانی دورتر، کارجویان و کارفرمایان تنها به سایت شیپور سر می‌زنند و هر توضیحی لازم باشد در اختیار یکدیگر می‌گذارند.

کارجویان به جای سردرگمی در موسسات کاریابی تهران و رویارویی با فرصت‌های شغلی که نمی‌دانند مناسب آنها است یا نه، مستقیما متن آگهی کارفرما را مطالعه می‌کنند و در صورت نیاز به او تماس می‌گیرند تا از جزئیات دقیق باخبر شوند.

کاریابی در تهران یا هر نقطه‌ای از ایران تنها به سادگی چند کلیک انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به کیوسک‌های روزنامه‌ فروشی یا موسسات کاریابی نیست.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل

رئیس اداره تامین اجتماعی آران و بیدگل از رشد ۶ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی در آران و بیدگل خبر داد و گفت: ۷۲۴ میلیارد تومان مستمری از سوی تامین اجتماعی آران و بیدگل پرداخت شد. - اخبار استانها -

محمدرضا معماری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آران و بیدگل، اظهار داشت: در سال گذشته 415 نفر از کارگران آران و بیدگلی به افتخار بازنشستگی نائل شدند و تعداد مستمری‌بگیران این شهرستان با رشد شش درصدی به هفت هزار و 330 نفر رسید.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم و برنامه‌ریزی‌های سازمان تامین اجتماعی برای تحقق اصل 29 قانون اساسی، تاکید کرد: دولت سیزدهم به دنبال ارتقای رفاه و عدالت اجتماعی است و به همین دلیل موارد جدیدی همچون بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویی در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی را به تعهدات خود افزوده است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه در سال گذشته با معضل کرونا درگیر نبودیم، پرداختی‌های مربوط به تعهدات کوتاه‌مدت سازمان که غرامت ایام بیماری اصلی‌ترین مورد آن به شمار می‌رود باز هم افزایش داشته است و به 360میلیارد تومان رسید که نشان دهنده رشد چهار درصدی است.

رئیس تامین اجتماعی آران و بیدگل ضمن اشاره به بهره‌مندی اتباع مجاز از خدمات تامین اجتماعی در این شهرستان، ابراز داشت: 292 نفر از اتباع مجاز در شهرستان آران و بیدگل از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

معماری، گفت: در سال 1402 در زمینه تعهدات بلندمدت سازمان، به مستمری‌بگیران آران و بیدگلی 724 میلیارد تومان حقوق پرداخت شد که در مقایسه با سال قبل از آن که 476 میلیارد تومان پرداختی انجام شده، رشدی 52 درصدی داشته است.

وی ضمن ابراز خرسندی از پایین‌ بودن پرداخت مستمری بیکاری در شهرستان آران و بیدگل، تاکید کرد: آمار پرداختی بیمه بیکاری در ماه گذشته تنها 176 نفر بوده که نشان از پایین بودن نرخ بیکاری در شهرستان آران و بیدگل است.

رئیس اداره تامین اجتماعی آران و بیدگل ضمن تاکید بر توجه به ارتقای رفاه و عدالت اجتماعی، بیان کرد: در راستای حمایت از بخش تولید و در راستای تحقق شعار سال تقسیط بدهی‌های کارفرمایان بدون اعمال جریمه اضافه و سود در دستور کار قرار گرفت و اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفت.

معماری با بیان اینکه شعبه تامین اجتماعی آران و بیدگل، برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جلسات مشاوره کارگاهی برای کارفرمایان و واحدهای تولیدی پیش‌بینی کرده است، گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای تعامل با کارفرمایان و پیشگیری از مشکلات آنان است.

وی حیات تامین اجتماعی را مرهون کارگر، کارفرما و واحدهای تولیدی دانست و گفت: کارگران و کارفرمایان شرکای اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند و هفته کار و کارگر بهانه‌ای برای گرامیداشت تلاش‌ها و زحمات این قشر است.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • با یک کلیک به هر جا که می خواهید سفر کنید
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه