تقاضای عجیب یک قاتل برای اعدام شدن از قاضی دادگاه تهران
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۹۴۳۳۴
به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، سیزدهم خرداد93 به پلیس پاکدشت خبر رسید راننده یک اتوبوس به نام محمد پشت فرمان خودرویش در جاده پاکدشت کشته شده است.
شواهد نشان می داد محمد در حالی که به سمت کریم آباد در حرکت بود مورد حمله چند مرد ناشناس قرار گرفته و آنها پس از زخمی کردن وی با ضربه های قمه و چاقو با شلیک گلوله دست به قتل زده و گریخته اند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پلیس به تحقیق ازآشنایان قربانی پرداخت و به اختلاف های محمد با اعضای یک خانواده بر سر معامله زمینی در پاکدشت پی برد.
وقتی در بررسی ها مشخص شد مرد جوانی به نام فرشاد که از اعضای همین خانواده بود قبلا محمد را تهدید به مرگ کرده بود وی بازداشت شد ولی خودش را بی گناه خواند.
از سوی دیگر پسر عموی فرشاد در بازجویی های پلیسی گفت: که این مرد چند روز قبل تفنگی به او داده بود تا آن را پنهان کند.
بدین ترتیب و با به دست آمدن سرنخ هایی، 9عضو این خانواده به اتهام مشارکت در قتل بازداشت شدند ولی دربررسی کارشناسان اسلحه شناسی روشن شد اسلحه ای که فرشاد به پسرعمویش داده بود تا آن را پنهان کند اسلحه کالیبر9 بوده در حالی که تیر شلیک شده به قربانی کالیبر 9 نبوده است.
در حالی که فرشاد و سایر متهمان منکر قتل بودند پرونده 9 متهم به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و آنها دیروز ریاست قاضی محسن زالی بوئینی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستادند.
در این جلسه چهار فرزند قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای عاملان جنایت حکم قصاص خواستند.
سپس فرشاد که بازداشت بود پشت تریبون ایستاد و منکر مباشرت در قتل شد.
وی گفت: من به همراه پدر ،برادر و عمو و عموزاده هایم همگی ضایعات جمع می کردیم و با خاوری که شریکی خریده بودیم ضایعات را به یک کارخانه بازیافت می بردیم و می فروختیم. شبی که محمد پشت فرمان خودرو اش کشته شد ما همگی ضایعات را بار کامیون کردیم و با هم به کارخانه بردیم. مقابل در کارخانه چون من و برادرم خسته بودیم از خاور پیاده شدیم.
ما پشت دیوار کارخانه خوابیدم و پدر و عمو و عموزاده هایم همگی داخل کارخانه رفتند. نیمه شب بود که عمویم تماس گرفت تا ما هم برای کمک به آنجا برویم. من و برادرم به کارخانه رفتیم و ضاعیات را که 6 تن وزن داشت بعد از وزن کشی از خاور پیاده کردیم و به خانه برگشتیم. من از وقتی که بازداشت شدم گفته بودم در قتل محمد دستی ندارم.
سپس وی در پاسخ به سوال قاضی درباره اینکه چرا ردیابی موبالت نشان داده در ساعت وقوع جنایت در محل حضور داشته ای گفت: من کنار دیوار کارخانه خواب بودم و شاید برادرم موبایلم را برداشته و در حوالی محلی که قتل واقع شده قدم زده است.
وقتی قضات دادگاه فیلم دوربین مداربسته کارخانه را به متهم نشان دادند و علت عدم حضور وی را در کارخانه پرسیدند فرشاد گفت: من در کارخانه حضور داشتم ولی نمی دانم چرا بخشی از فیلم دوربین مداربسته به دادگاه ارائه شده که وی در آن حضور ندارد.
وی همچنین درباره ادعاهای متفاوتش در مراحل بازجویی و تناقض گویی هایش گفت: چون بیش از سه سال از این ماجرا گذشته است حضور ذهن ندارد و خاطرات را از یاد برده است.
فرشاد به قضات دادگاه گفت: وقتی بازداشت شدم فرزندم چهار ماهه بود اما حالا نزدیک به 4 سال دارد.من از این وضعیت خسته شده ام و دیگر تحمل زندان را ندارم تقاضا دارم زودتر آزاد یا اعدام شوم.
سپس هشت متهم دیگرکه با وثیقه آزاد هستند منکر اتهام معاونت در قتل شدند.
بنا به این گزارش، در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.
رکنا
منبع: جام نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
حسام اسلامی که این روزها برای نمایش مستند تازهاش «رویاباف و قاضی» به تورنتوی کانادا رفته تا فیلمش را روی پرده و همراه با تماشاگران جشنواره «هاتداکس» ببیند، درباره ایده اولیه این مستند به خبرنگار مهر گفت: برای من موضوع حفاری و جستجوی اجناس باارزش قدیمی جذاب بود. در مراحل تحقیق، متوجه شدم مازندران، به طور ویژه سوادکوه یکی از بالاترین آمار قضایی مربوط به حفاری های غیرمجاز را دارد. این پروندهها، فقط به حفاری ختم نمیشود، گاهی جرایم دیگر مثل قتل هم در این مسیر رخ میدهد یا ریزش چاه یا محل حفاری، باعث مرگ جستجوگر و حفار شده است. درگیریهای بین حفارها هم خودش ماجرایی است. این پروندهها و این حفاریها، ایده ساخت «رویاباف و قاضی» شد.
این کارگردان در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به نقش پررنگ طبیعت در فیلم گفت: لوکیشن آن منطقه با طبیعت بکر و چشم نواز، بخش دیگری از جذابیت این ماجرا برای من بود. حفاری، گاهی در شهر یا منطقه مسکونی رخ میدهد، گاهی در دل طبیعت. طبیعت در چنین حفاریهایی یک شخصیت است و هویت دارد. طبیعت با دادن نشانههای اغلب مبهم، حفارها را گمراه، ترغیب یا سردرگم میکند. افرادی که در طبیعت دنبال گنج میگردند، هر سنگ، شی یا درختی برایشان معنا دارد و فکر میکنند، اینها نشانه هستند و باید بهشان توجه کرد.
اسلامی در پاسخ به این سوال که «رویاباف و قاضی» درباره مردم و رویاهایشان است، گفت: ما درباره یک موقعیت انسانی صحبت میکنیم که ریشهای دیرینه و تاریخی دارد. ما تمدنی باستانی داریم، این رویا و تمایل، برای دستیابی به گنج و میراث و ثروت گذشتگان در بسیاری از ما وجود داشته است. در ادبیات کلاسیک ما، داستانهای بسیاری با این مضمون وجود دارد. وقتی درباره امروز حرف می زنیم، این تمایل و رویا، تشدید میشود. هر چه شرایط اقتصادی سختتر میشود، گرایش به این رویا بیشتر میشود. مردم فکر میکنند، روی زمین نمیشود به این خواسته رسید اما زیر زمین میشود، آن را دنبال کرد.
کارگردان مستند «پروژه ازدواج» درباره شخصیت خانم قاضی در مستند «رویاباف و قاضی» گفت: من نمیدانستم در سیستم قضایی، قاضی خانم داریم. مجوزهای لازم برای فیلمبرداری در منطقه را گرفتیم، روز اول، متوجه شدم قاضی پرونده های میراث فرهنگی یک خانم است. ایشان بسیار مسلط بود، برای اولین بار در طی سالهای کارم، با چنین شخصیتی مواجه شدم که این قدر مقابل دوربین راحت بود و خیلی سریع، با حضور ما در دفترش، کنار آمد. در یک فضای مردانه و سختگیر قضایی، همه با احترام به خانم قاضی نگاه میکردند و ایشان محل رجوع و بسیار دقیق و حرفهای بود. این نکته برایم جذاب بود.
اسلامی با توجه به نمایش مستند «رویاباف و قاضی» در جشنوارههای «هاتداکس»، «ایدفا» و «تروفالس» و واکنش تماشاگران به حضور شخصیت قاضی خانم گفت: برای مخاطبان جالب بود که در ایران قاضی خانم فعالیت میکند، آنها تحت تاثیر فیلم و این شخصیت بودند. هم مخاطبان ایرانی خارج از کشور و هم تماشاگران خارجی، درباره این شخصیت سوال میپرسیدند و یکی از نکات جذاب فیلم، برایشان حضور، اقتدار و تسلط او بر کارش بود. به نظرم، فهم جامعه ایرانی و مسایل اجتماعی آن ساده نیست و با یک جمله و کلمه نمیشود درباره رخدادها، شخصیتها و موقعیتها صحبت کرد.
کارگردان «متهمین دایره بیستم» در پایان درباره لحن و فضای فیلم تازهاش «رویاباف و قاضی» گفت: یکی از جذابیتهای فیلم برای تماشاگران در جشنوارههایی که «رویاباف و قاضی» در آن روی پرده رفت، لحن طنزآمیز و فضای آن بود. موضوع اجتماعی و حال و هوای شخصیتها جدی و گاه تلخ است، اما فیلم از نظر مخاطبان سرخوش و طنازانه است. لحن طنز فیلم را میگرفتند، آن را دوست داشتند و در تمام نمایشها، واکنش نشان میدادند. امیدوارم در ایران هم، مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کند. «رویاباف و قاضی» پر از حسهای متفاوت و رنگارنگ است، نه لزوما شکست و تلخی.
مستند «رویاباف و قاضی» فیلم تازه حسام اسلامی، روایتی است از تلاش مردم منطقه سوادکوه برای یافتن گنج. «رویاباف و قاضی» دوشنبه ۱۰ و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در جشنواره «هات داکس» کانادا روی پرده رفت و از آن استقبال شد.
«رویاباف و قاضی» آبان ۱۴۰۲ در جشنواره «ایدفا» به عنوان تنها فیلم ایرانی تولید شده در ایران، نمایش داده شد، این مستند پس از آن در جشنواره «تروفالس» میسوری آمریکا روی پرده رفت و اکران در «هات داکس» سومین حضور بینالمللی این مستند است.
این مستند، به زودی در جشنواره ژان روش پاریس و میلینیوم ورشو، نمایش داده خواهد شد.
عوامل مستند «رویاباف و قاضی» عبارتند از کارگردان: حسام اسلامی، فیلمبردار: حامد حسینی سنگری، تدوین: افسانه سالاری، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، موسیقی: یونس اسکندری، تهیهکننده: حسام اسلامی.
حسام اسلامی، پیشتر مستندهای «محاکمه مصدق»، «پروژه ازدواج»، «متهمین دایره بیستم» و ... را کارگردانی کرده است.
کد خبر 6094478 آروین موذن زاده