Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با ارائه توضیحاتی درباره پیگیری نامه‌اش به وزیر کشور درمورد اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی از پیگیری این مسئله ازطریق مرکز پژوهش‌های مجلس نیز خبر داد.احمد مازنی با اشاره به نامه‌ای که درپی اعتراضات اخیر به وزیر کشور نوشته بود، اعلام کرد: یکی از برداشت‌ها زمان بالاگرفتن اعتراض‌ها این بود فردی که اعتراض دارد، می‌تواند از راه قانونی مطرح کند؛ بنابر این در همین زمینه نامه‌ای به وزارت کشور نوشته و سوالاتی را مطرح کردم که این نامه پیش‌تر در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محورهای این طرح سوال خود از وزیر کشور اعلام کرد: بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادم مشخص شد در دهه ۶۰ مجلس قانونی را مصوب کرده که در آن پیش‌بینی شده برای این‌گونه موارد باید از وزارت کشور مجوز گرفته شود اما شورای نگهبان آن را خلاف قانون اساسی دانسته است. بر اساس همان قانون مردم برای راهپیمایی نیاز به مجوز ندارند.  

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در سال ۸۱ آیین‌نامه‌ای را مصوب کرد که در سال ۹۴ این آیین‌نامه با اصلاحاتی  در مجلس به تصویب رسید که این مصوبه بر فعالیت احزاب تاکید دارد.

مازنی همچنین به برخی دیگر از محورهای سوال خود پرداخت و در ادامه با انتقاد از اینکه وزیر کشور به‌طور مستقیم به این نامه پاسخی نداده، از واکنش معاون سیاسی وزارت کشور در این راستا خبر داد و گفت: نامه‌ای که به دست من رسیده به امضای معاون سیاسی وزیر کشور است که اشاره‌ای به سابقه کار، دریافت مجوزها و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دارد و تاکید دارد مسئولیت تامین امنیت راهپیمایی برعهده نیروی انتظامی است و در واقع به نوعی طفره رفتن از پاسخ است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین اعلام کرد: در واقع این پاسخ، پاسخ به سوال من نیست؛ زیرا از یک طرف قانون می‌گوید وزارت کشور مجوز می‌دهد اما ازطرف دیگر در مجوز دادن سخت‌گیری‌هایی صورت می‌گیرد و این مساله مناسب جمهوری اسلامی ایران نیست. 

عضو کمیته گفت‌وگوی ملی فراکسیون امید با تاکید بر لزوم شناسایی ریشه‌ای و اساسی این مسئله گفت: با توجه به این مساله، نامه‌ای را به رییس مرکز پژوهش‌ها نوشتم و از او درخواست کردم تا سوابق قانونی در این زمینه را ارائه کنند و اگر خواسته باشیم قانون جدیدی هم تصویب کنیم نیز روشن شود؛ حال آن‌که در حال حاضر این‌گونه نیست.

مازنی در پایان تصریح کرد: لازم است، مجلس با کمک دولت و قوه قضاییه، قانون را روشن کرده و مردم را از سرگردانی درآورد.

احمد مازنی متن نامه‌های خود به وزارت کشور، پاسخ معاون سیاسی وزارت کشور به نامه اولیه و همچنین متن نامه خود به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را برای انتشار در اختیار ایلنا قرار داده که به این وسیله منتشر می‌شود.

نامه احمد مازنی نماینده تهران به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور

پاسخ معاونت سیاسی وزارت کشور به احمد مازنی نماینده تهران

 

 

نامه احمد مازنی نماینده تهران به کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش

رییس جهاددانشگاهی با حضور در محل برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روند برگزاری این آزمون بازدید کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا نتایج آزمون در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام شود.

حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه) با حضور در دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از دو حوزه برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش بازدید کردند.

مسلمی نائینی در حاشیه برگزاری این آزمون با بیان اینکه آزمون فوق با حضور بیش از ۴۰۶ هزار داوطلب به صورت همزمان در ۳۱ استان و ۱۵۴ شهر، ۸۰۲ حوزه و ۱۰۷۷ زیرحوزه در سراسر کشور برگزار شد، افزود: در استان تهران ۱۲ و در شهر تهران ۷ حوزه آزمون به این منظور در نظر گرفته شده است که دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از جمله حوزه‌های آزمون در شهر تهران هستند.

وی با بیان اینکه آزمون فوق در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شد عنوان کرد: با برگزاری این آزمون توسط جهاددانشگاهی ۱۹ هزار و۱۷۴ نفر پس از مراحل مصاحبه و گزینش استخدام وزارت آموزش و پرورش خواهند شد. 

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه نتایج آزمون کتبی در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود، مسئولان آموزش و پرورش پیش بینی کرده اند که پذیرفته شدگان مهر ماه مشغول به کار شوند.

وی تیم اجرایی و مدیریتی این آزمون را در سطح کشور با احتساب عوامل اجرایی دانشگاه‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: مرکز آزمون جهاد از سال ۱۳۹۶ شروع فعالیت خود را آغاز کرده و در حدود ۶ سال گذشته ۶۵ آزمون برای دستگاه‌های مختلف اجرایی و بخش عمومی برگزار کرده که بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مجموع آزمون‌های آن حضور داشته‌اند.

گفتنی است تعداد کل داوطلبان این آزمون ۴۰۶ هزار و ۲۱۴ نفر هستند که از این مجموع ۸۸۶۷۱ نفر (۲۲ درصد) را مردان و ۳۱۷۵۴۳ نفر (۷۸ درصد) را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین استان‌های سمنان و قزوین کمترین داوطلب و استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین داوطلب را داشته‌اند. 

ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روز ۱۷ بهمن تا روز ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ انجام گرفت که در مجموع ۷۹ درصد داوطلبان با مدرک کارشناسی، ۱۶ درصد با مدرک کارشناسی ارشد و ۵ درصد نیز با مدارک دیگر (دکتری، حوزوی و حافظین قرآن) در این آزمون ثبت نام کردند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، همانگونه که رییس جهاددانشگاهی تاکید کرده‌اند، نتایج کتبی آزمون نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی (https://hrtc.ir) اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • بیمه شخص ثالث راننده‌محور، بند قانونی که چشم‌انتظار اجراست
  • «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است