Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید تاج الدین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: نیروهای سیاسی و اجتماعی کمک کنند شرایط کشور آرام شود و التهاب ها به حداقل برسد.

تاج الدین افزود :خسارت بی ثباتی برای همه است و فواید ثبات نیز عاید همه می شود ، ناآرامی هایی از این دست تصویر ثبات ایران را در ذهن دیگران مخدوش می کند و نه تنها باعث تخریب سرمایه فیزیکی می شود بلکه منجر به سرمایه‌گریزی همه سرمایه ها ی   مالی و انسانی واجتماعی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی ادامه داد: من به فکر موج های جدید مهاجرت هستم  و  این ناآرامی ها همان پنجره های شکسته توسعه است  که قطار توسعه را از مسیر خود منحرف می کند.  

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه آنهایی که دلشان برای ایران آباد و آزاد می تپد  بر روی اینکه ایران باید توسعه یابد  اجماع کنند  و نقطه اجماع نیروهای سیاسی و اجتماعی می تواند توسعه ایران باشد.

تاج الدین اظهار کرد: کافی است همه ما بر روی هویت مشترک ایرانی – اسلامی مان تکیه کنیم و با تکیه بر این هویت برای آینده ایران  با یکدیگر اجماع کنیم. به تعویق انداختن آشتی ملی به تعویق انداختن فرصت های پیش روی ایران برای بهبودی است و  برای ایران آباد و آزاد هیچ راهی جز توسعه سراغ ندارم و توسعه نیاز به ثبات دارد.

وی تاکید کرد: نیروهای سیاسی اگر دلشان برای ایران می تپد  در شرایط جاری بر سر حداقل ها اجماع کنند و بجای لجاجت ملی ، وحدت و انسجام ملی و نیز آشتی ملی پیشه کنند. من باور دارم ظرفیت های نظام سیاسی بسیار بیشتر از آنست که افرادی در آن بخاطر شرایطی که پیش آمد ، در بازداشت بسرببرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازمند آنیم که  شرایط را هر چه سریعتر عادی سازی کنیم و البته  ظرف هفته اخیر این امر به سرعت انجام شده است گفت: بجای توقف در بحران باید از آن عبور کرد و این عبور نیازمند بخشیدن اما فراموش نکردن است. برای عادی سازی شرایط باید از آزادی  بازداشت‌شدگان نا آرامی های اخیر شروع کرد بخصوص آنها که در تخریب اموال عمومی نقشی نداشته اند و  البته این امر نیز  ظرف هفته اخیر در جریان بوده  که نیازمند سرعت بخشیدن به آن هستیم.

 

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از جروزالم پست، چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که اخیراً پکن میزبانی هیئت‌هایی از دو گروه «حماس» و «فتح» را به عهده داشته است.

به گفته «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، دو طرف برای انجام گفتگو‌های عمیق و صریح درباره پیشبرد مذاکرات آشتی گروه‌های فلسطینی، میهمان پکن بودند.

لین در ادامه افزود: نمایندگان جنبش آزادیبخش فلسطین (فتح) و جنبش مقاومت فلسطین (حماس) پیشرفت مثبتی در گفتگوهایشان داشته‌اند.

بنابر اعلام وزارت خارجه چین، دو هیئت تمایل سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق مذاکره بیان و درباره ادامه گفتگو برای تحقق وحدت فلسطینی در نزدیک‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

این وزارتخانه افزود: نمایندگان حماس و فتح به توافقی درباره ایده‌ها برای گفتگو‌های آینده دست یافتند.

چهار روز پیش که خبر برگزاری این نشست رسانه‌ای شد، «وانگ ونبین» سخنگوی ارشد وزارت خارجه چین، اعلام کرد: پکن از تقویت اقتدار حکومت ملی فلسطین و همچنین همه جناح‌های فلسطینی در راستای آشتی و افزایش همبستگی از راه گفتگو و مشورت حمایت می‌کند.

این در حالی است که واشینگتن بااحتیاط تلاش‌ها برای ادغام فتح و حماس را دنبال می‌کند؛ چراکه حامی گروه اول است و دومی را تروریست می‌داند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که در سایه درک این واقعیت که نابودی حماس غیرممکن است، آمریکا هم ادغام فتح و حماس را به چشم یک راه‌حل می‌بیند.

این اولین بار بعد از شروع جنگ غزه است که هیئتی از حماس به چین می‌رود، اما ماه میلادی گذشته، یک مقام رسمی دولت پکن در قطر با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

به نظر می‌آید که به‌رغم بی‌میلی، آمریکا هم رفته‌رفته با نقش چین در حل مناقشات خاورمیانه کنار می‌آید و ظاهراً در سفر هفته گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به پکن، یکی از موضوعات موردگفتگو این بوده است که چین چگونه می‌تواند نقشی سازنده در حل بحران‌های جهانی ازجمله مناقشه‌های خاورمیانه ایفا کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • ببینید | چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • فیلم| چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است