Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه با یک میلیون متر مربع فضای آموزشی و اداری، 800 میلیارد ریال برای بهسازی و بازسازی این فضاها نیاز دارد.

به گزارش ایرنا حسین خنیفر روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: 30 درصد از فضای کنونی این دانشگاه تخریبی، 35 درصد نیازمند مقاوم سازی و 25 درصد دارای حداقل استحکام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: غفلتی که در مورد ساخت پردیس های دانشگاه فرهنگیان انجام شده یکنواخت سازی است بنابراین لازم است الگوهای جدید ساخت و ساز در این دانشگاه اجرا شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای رفع مسائل و نیازهای این دانشگاه را 14 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و با اشاره به برشماری 43 مشکل در این دانشگاه، افزود: در هماهنگی ها و رایزنی های انجام شده با مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه ریزی، قول مساعد در توجه به دانشگاه فرهنگیان در مبحث بودجه داده شده است.
خنیفر گفت: رئیس سازمان برنامه ریزی قول مساعد برای تخصیص 100 درصد اعتبارات این دانشگاه در سال جاری را داده است که امید است این امر محقق شود.
وی با اشاره به اعتبار چهار هزار و 370 میلیارد ریالی این دانشگاه در سال گذشته، افزود: این در حالی است که تنها 35 درصد این میزان پارسال تخصیص یافت.
خنیفر گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، اولویت نخست ما پرداخت مطالبات بیش از 6 هزار نیروی حق التدریس در کشور است که البته هنوز استخراج میزان مطالبات آنان انجام نشده است.
وی افزود: علاوه بر این 800 نفر نیز اعضای هیات علمی این دانشگاه در سراسر کشور هستند که یکی از برنامه های امسال ما افزایش شمار آنان است.
این مقام مسئول با اشاره به توانمندی های معلمان افزود: باید از سمت تربیت معلم 'دانشی' به سمت معلم 'دانشی- مهارتی' برویم تا علاوه بر دانش، شاهد افزایش مهارت در دانش آموزان نیز باشیم.

**20 هزار جای خالی در دانشگاه فرهنگیان
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به محورهای برنامه ریزی شده و تربیت معلم در چهارچوب های مورد نیاز کشور در این دانشگاه، اظهار کرد: بازنگری انجام گرفته روشن ساخت که اکنون 20 هزار صندلی خالی در این دانشگاه وجود دارد.
خنیفر با بیان اینکه از این شمار 2 هزار ظرفیت خالی مربوط به استان خراسان رضوی است، افزود: برای جذب این تعداد دانشجوی جدید 2 شرط ضروری است که اعلام نیاز معلم از سوی وزارتخانه در خصوص تعداد، جنسیت، رشته و غیره به تفکیک استانها و نیز اختصاص ردیف ویژه در این زمینه که با تحقق این 2 شرط، سال آینده اعلام رسمی پذیرش در این رابطه به سازمان سنجش و آموزش انجام می شود.
وی اظهار کرد: این دانشگاه هم اینک دارای 29 هزار دانشجو در 16 رشته مورد نیاز آموزش و پرورش است.
خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش