Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@07:22:09 GMT

صدور قرار منع تعقیب برای یک نماینده مجلس+متن

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۹۵۱۶۰

صراط: دادسرای فرهنگ و رسانه برای شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از سید محمد جواد ابطحی در مجلس قرار منع تعقیب صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرار نهایی شعبه 2 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران درباره شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این قرار به شرح ذیل است:

به تاریخ 96/09/26 جلسه شعبه دوم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت (فرهنگ و رسانه) در وقت فوق‌العاده بتصدی امضا کننده ذیل تشکیل است؛ پرونده کلاسه 960018 ب 2 تحت نظر است؛ با عنایت به بررسی مجموع اوراق و محتویات پرونده ختم تحقیقات را اعلام و به شرح آتی‌الذکر مبادرت به صدور قرار می‌نمایند.

«قرار منع تعقیب»

به دلالت محتویات پرونده کلاسه مذکور سرپرست امور دعاوی و قراردادهای معاونت حقوقی رئیس جمهور نسبت به آقای سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مجلس شورای اسلامی به اتهام نشر اکاذیب از طریق مصاحبه با خبرگزاری تسنیم در تاریخ 96/02/13 تحت عنوان : «واردات بی‌رویه 10 هزار کارخانه را تعطیل کرد/ واردات آدامس، پفک، گوجه‌، مربا و سنگ قبر جای کالاهای ایرانی را پر می‌کند»

حال این بازپرسی با عنایت به بررسی مجموع اوراق و محتویات پرونده نظر به اینکه دفتر هیات نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان به شرح پاسخ استعلام شماره 440198/ 84/م مورخ 1396/07/30 اعلام نموده‌اند به استناد تبصره 1 ماده 9 قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان موضوع در جلسه هیات نظارت رسیدگی و با توجه به متن شکوائیه و جمیع جهات موثر در قضیه، خارج از مصادیق ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد؛ لذا این مرجع به لحاظ عدم انتساب اتهام به مشتکی عنه به استناد ماده 265 قانون آیین‌دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادر و اعلام می‌گردد. قرار صادره پس از موافقت دادستان ظرف ده روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه کیفری 2 تهران است.

قاسم‌زاده

بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه (کارکنان دولت)

 

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه‌ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه‌ها قرار می‌دهم که ده‌ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه‌ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف‌هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می‌گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول