Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کنفرانس «فوریت‌های مامایی و علل شایع مرگ و میر مادران: خونریزی‌های اواخر بارداری و عوارض بعد از زایمان» از سوی پژوهشگاه علوم زیستی ابن سینا جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.
این کنفرانس دارای ۵ امتیاز بازآموزی ویژه رشته‌های زنان و زایمان، پزشکان عمومی، بهداشت مادر و کودک، بهداشت باروری، مامایی (کلیه مقاطع)، مشاوره در مامایی و ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ امتیاز بازآموزی ویژه متخصصان بیهوشی است.
این نشست پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه ۹۶ از ساعت ۸.۳۰ در مرکز درمان ناباروری ابن سینا واقع در خیابان شریعتی، نبش خیابان یخچال برگزار می‌شود، برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی رزرو ثبت نام می‌توان با شماره ۲۳۵۱۹ داخلی ۶۰۷ تماس گرفت.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج علت ریزش مو در زنان

معضل ریزش مو چه در زنان و چه در مردان در صورتی که در حجم محدود و ناچیزی باشد، طبیعی است. این موضوع زمانی نگران‌کننده می‌شود که تعداد تار مو‌هایی که می‌ریزند افزایش یابند. این معضل در خانم‌ها شایع‌تر است و دلایل مختلفی دارد که نیاز به بررسی دارند.

به گزارش خبرآنلاین، بیشتر اوقات، ریزش جزئی مو نشانگر این است که بدن در حال بازسازی مو‌های آسیب‌دیده و تولید مو‌های جدید و سالم برای جایگزینی آن‌ها با تار مو‌های قدیمی است. جالب است بدانید از دست دادن روزانه صد عدد تار مو کاملاً طبیعی است. اگر مو‌های زیادی را بر روی شانه مشاهده می‌کنید، احتمال دارد دچار ریزش موی غیر طبیعی باشید. در این مطلب به بررسی دلایل ریزش مو در بانوان می‌پردازیم.

ژنتیک

معمولاً ریزش موی ارثی، الگوی طاسی مردانه را در ذهن ما تداعی می‌کند. در حقیقت این مسئله به جنسیت ارتباطی ندارد و مردان و زنان را به یک اندازه دچار ریزش مو می‌کند. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، ریزش موی ارثی معمولاً در فرق سر متمرکز است و با گذشت زمان به دیگر بخش‌ها هم سرایت می‌کند.

جلوگیری کامل از این نوع ریزش مو ممکن نیست، اما درمان‌هایی برای مقابله با آن وجود دارند. به عنوان مثال ماینوکسیدیل (یک داروی موضعی برای رشد مجدد موها) و فیناستراید می‌توانند سرعت آن را کاهش دهند یا حتی روند ریزش را متوقف کنند.

زایمان

در این دوران، رشد مو‌ها سرعت بیشتری دارد و دیرتر دچار ریزش طبیعی می‌شوند. زمانی که میزان استروژن پس از زایمان به حالت عادی بازمی‌گردد، مو‌ها چرخه رشد طبیعی خود را از سر می‌گیرند و مو‌هایی که در طی این دوران، تجمع یافته‌اند می‌ریزند. این ریزش مو، «تلوژن افلوویوم» نام دارد و می‌تواند ماه‌ها پس از یک اتفاق بزرگ یا استرس‌زا (مانند زایمان) رخ دهد.

ریزش مو پس از زایمان موقتی است و شما مجبور به مقابله یا درمان نیستید. البته اگر می‌خواهید در این دوران زیبایی مو‌های خود را حفظ کنید، بهتر است از شامپو‌ها و نرم کننده‌های مناسب و تقویت‌کننده استفاده کنید.

کمبود‌های تغذیه‌ای

رشد و حفظ سلامت مو‌ها بسته به دریافت مواد غذایی سالم است. کمبود آهن، زینک، ویتامین B ۳ (نیاسین) و پروتئین، ریزش مو را تشدید می‌کنند.

درمان کمبود مواد مغذی غذایی معمولاً با مشاوره پزشک، انجام آزمایش خون برای تشخیص دقیق مشکل و تجویز مکمل‌های غذایی توسط متخصص درمان می‌شود.

محکم بستن موها؛ مهم‌ترین عامل ریزش مو در زنان

محکم بستن موها، ریزش موی کششی را در پی دارد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که افراد با استفاده از روش‌های گوناگون و به صورت طولانی‌مدت مو‌های خود را می‌بندند. انجام این کار باعث ریزش تدریجی مو‌ها از ناحیه جلوی سر می‌شود و تکرار آن در درازمدت، موجب ریزش موی دائمی می‌گردد.

در معرض حرارت قرار دادن مو

استفاده از سشوار و اتوی مو، صدمات شدیدی به مو‌ها وارد می‌کند. این ابزار‌ها معمولاً به ریشه مو آسیب نمی‌رسانند، اما آن‌ها را ضعیف و نازک می‌کنند و به تدریج، باعث ریزش می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پنج علت ریزش مو در زنان
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • (عکس) دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • بسکتبال NBA | سیکسرز همان آش و کاسه را مقابل هیت قرار داد
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • مراغه میزبان نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران
  • لیگ برتر فوتبال، شهرآورد اصفهان امروز برگزار می شود