Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: شهرستان‌های کامیاران، مریوان و قروه بیشترین آمار طلاق و شهرستان دهگلان و سروآباد نیز کمترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده‌اند. ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ استانها کردستان نظرات

محسن شجاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج، طلاق را همانند سایر مسائل اجتماعی پدیده پیچیده‌‌ای بیان کرد و اظهار داشت: نمی‌‌توان تنها یک یا چند عامل مشخص را علت بروز طلاق دانست بلکه ممکن است در هر جامعه‌‌ای به فراخور شرایط و تغییرات اجتماعی آن محیط، برخی از عوامل مهم‌تر و اساسی‌‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صرف رسیدن به سن خاص و بلوغ جسمی و جنسی، برای تحقق ازدواج موفق و مطمئن کافی نیست، گفت: یک جوان باید به حدی از رشد و آمادگی روان شناختی رسیده باشد تا بتواند عهده‌دار مسئولیت‌ها و نقش‌های جدید خود در قالب زندگی مشترک شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: برای شروع زندگی نیاز به کسب یک‌سری از مهارت‌ها بسیار احساس می‌شود تا فرد زندگی موفق و درستی را در پیش داشته باشد و تا زمانیکه ازدواج آگاهانه شکل نگیرد و چهار چوب زندگی برای زوجین ناشناخته باشد به احتمال زیاد این زندگی دوام زیادی نخواهد داشت.

وی طلاق را موجب اختلال در نظم و انسجام خانواده دانست و ادامه داد: طلاق شاید به اختلافات زناشویی و ناسازگاری‌ها پایان‌ دهد اما آثار و نتایج ناگوار آن خصوصاً برای زنان مطلقه و کودکان اجتناب‌ناپذیر است.

شجاعی با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست امسال دو هزار و 691 واقعه طلاق در استان ثبت شده است، افزود: اگر چه  آمار طلاق در استان بالا رفته و در این زمینه رشد داریم اما این افزایش، رشدی با شیب‌ آرام و کند را طی می‌کند.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های کامیاران، مریوان و قروه بیشترین آمار طلاق و شهرستان دهگلان و سروآباد نیز کمترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان مهم‌ترین علت بروز طلاق در استان را نبود آموزش مهارت‌های زندگی بیان کرد و گفت: باید آموزش مهارت‌های زندگی از سنین کودکی و در مدارس شروع شود نه در دانشگاه که دیگر شخصیت افراد شکل گرفته است.

وی "فقر، بیکاری، اختلاف فرهنگی و اعتیاد" را از عوامل تأثیرگذار بر طلاق خواند و اضافه کرد: بیکاری یکی از مشکلات به‌روز و مهم در هر جامعه به خصوص در استان بوده که بسیاری از افراد و خانواده‌ها با آن درگیر هستند و بدون شک این معضل نیز در حوزه طلاق تأثیرگذار است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان خاطر نشان کرد: شبکه‌های مجازی منجر به تشدید طلاق عاطفی و در نهایت طلاق واقعی در خانواده‌ها می‌شوند و استفاده بیش از حد از دنیای مجازی علاوه‌بر مشکلات جسمانی می‌تواند به اختلافات خانوادگی دامن بزند و بهتر است تفریحات سالم دو نفره جایگزین آن شود.

وی دخالت خانواده‌های دو طرف را یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در طلاق دانست و گفت: وقتی فرد از توان کافی برای برطرف کردن مشکلات خود عاجز است به اجبار از والدین و فامیل مشورت می‌گیرد، هر چند بروز اختلاف و تفاوت بین افراد امری کاملاً عادی و طبیعی بوده اما بهتر است زوجین با بالا بردن سطح مهارت‌های زندگی نسبت به برطرف کردن این اختلافات اشراف داشته تا بتوانند اختلاف یا سوءتفاهمات خود را به گونه‌ای منطقی و مسالمت‌آمیز برطرف کنند.

شجاعی با بیان اینکه اکثر کودکانی که در مراکز بی‌سرپرست نگهداری می‌شوند مربوط به خانواده‌هایی هستند که به طلاق کشیده است، افزود: طلاق غالباً احساس امنیت کودکان را کاهش داده و آنها را نسبت به آینده نگران می‌کند.

موفقیت‌های کسب شده در حوزه کنترل طلاق در کردستان 

وی اظهار کرد: طلاق همچنین بر رابطه کودکان با دوستانشان تأثیر‌گذار بوده و ممکن است این کودکان در جاهای دیگر به دنبال آرامش بگردند و دچار انحرافات اجتماعی شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه طلاق مشکلات جسمی و روحی زیادی به همراه دارد عنوان کرد: وجود دوگانگی نقش، مشکلات مالی و اقتصادی به‌ویژه برای زنان، انزوای اجتماعی و اختلال در هویت اجتماعی، کاهش فرصت‌های ازدواج از جمله مشکلاتی است که افراد مطلقه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

شجاعی افزود: در سال‌های اخیر به‌ویژه بعد از اجرای سند کنترل طلاق در این حوزه موفقیت‌هایی نیز داشته‌ایم و امیدواریم امسال با هماهنگی و مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌ها شاهد کاهش آمار و تحقق اهداف در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ثبت احوال: آمار طلاق کاهشی شد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، در سال گذشته (۱۴۰۲) ۲۰۱ هزار و ۴۶۸ رویداد طلاق در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۱۴۰۱) ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بر اساس این گزارش حدود ۳۰ درصد از طلاق‌های رخ داده در سال ۱۴۰۲ دارای طول مدت زندگی مشترک کمتر از ۵ سال بودند که نسبت به سال‌های قبل از آن از روند کاهشی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آمار طلاق بعد از ۳ دهه کاهشی شد
  • سازمان ثبت احوال: آمار طلاق کاهشی شد
  • کاهش آمار طلاق بعد از سه دهه
  • پس از ۳ دهه طلاق کاهشی شد
  • کلنگ‌زنی پروژه فاضلاب شهر قروه درگزین در سال‌جاری
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته