Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@08:43:25 GMT

کمیته ملی المپیک؛ اجماع و رقابت

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۹۵۹۰۸

رویداد۲۴- دوازدهمین انتخابات کمیته ملی المپیک، ساعت 14 فردا (دوشنبه) در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار خواهد شد.
به گزارش تدبیر24 تاکنون یازده بار انتخابات کمیته المپیک برگزار شده و در ادوار گذشته بعد از انقلاب حسین شاه‌حسینی (1358 تا 59)، مصطفی داوودی (59 تا 63)، غفوری‌فرد (63 تا 65)، سید مصطفی هاشمی‌طبا (65 تا 67)، عیسی کلانتری (67 تا 71)، حسین محلوجی (71 تا 75)، هاشمی‌طبا (75 تا 79)، هاشمی‌طبا (79 تا 83)، رضا قراخانلو (83 تا 87)، محمد علی‌آبادی (87 تا 92) و کیومرث هاشمی (92 تا 96)  ریاست این کمیته را بر عهده  داشتند که با توجه به سه دوره ریاست هاشمی‌طبا، تاکنون 9 نفر روی مسند ریاست نشسته‌اند و فردا نفر دهم مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیته ملی المپیک دومین نهاد ورزشی بزرگ کشور است و نقش تعیین‌کننده‌ای در دو رویداد بزرگ یعنی بازی‌های آسیایی و المپیک دارد.مهمترین رخداد های پیش روی ورزش ایران، 9 ماه دیگر بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی و کمتر از 3 سال دیگر بازی‌های المپیک 2020 توکیو است. با توجه به فعالیت‌های کمیته ملی المپیک در زمان اعزام به این بازی‌ها، رئیس جدید کمیته می‌تواند با هماهنگی‌‌ و تلاش‌هایی که صورت می‌دهد، کاروانی آماده را اعزام کند.
پیش از المپیک 2016 اعتراض‌هایی به عدم کمک کمیته به فدراسیون‌ها در رسانه‌ها مطرح شد و حالا جامعه ورزش امیدوار است با تعیین رئیس جدید و ورود تیم جدید به کمیته المپیک، دیگر چنین ناهماهنگی‌هایی وجود نداشته باشد.سی نفری که برای پست‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌ و تأیید صلاحیت شده‌اند، به‌شرح زیر می باشد : ریاست: سیدرضا صالحی امیری، محمود خسروی‌وفا
هیئت اجرایی: علیرضا رحیمی، مجید کیهانی، سید عبدی افتخاری، محمدعلی صبور، محمد درخشان، مهدی تاج، فضل‌الله‌ باقرزاده، زهرا اینچه‌درگاهی، صادق فرجی، خسرو قمری، مسعود خلیلی، احمد ضیایی، مجید شایسته، محمد علیپور، محسن رضوانی و علی دادگر
نایب‌رئیسی: محمود خسروی‌وفا، رباب شهریان، هاشم اسکندری، فضل‌الله باقرزاده، طاهره طاهریان، غلامرضا نوروزی، حسین بابویی، علی مرادی، مجید شایسته و هادی ساعی
خزانه‌داری: کیکاووس سعیدی، مهدی علی‌نژاد، میترا نوری
دبیرکلی: علی مرادی، محمد درخشان، صادق فرجی، مهدی علی‌نژاد و شاهرخ شهنازی.

در انتخابات این دوره 60 نفر حق رای خواهند داشت. وزیر ورزش و جوانان، رئیس کنونی کمیته ملی المپیک، روئسای فدراسیون های ورزشی و ... اعضای این مجمع را تشکیل می‌دهند.
باتوجه به توانایی ها و اجماع نظرات بر گزینه ریاست، می توان نام سید رضا صالحی امیری را به عنوان دهمین رئیس کمیته ملی المپیک ثبت کرد. این پیش بینی از آنجا دور از ذهن نیست که وی هم از لحاظ توانمندی های مدیریتی و هم اجماع و استقبالی که از وی در بین مجمع وجود دارد، می تواند رئیس قابل و شایسته کمیته ملی المپیک باشد.
اما برای پست‌های دیگر اوضعیت متفاوت است و  رقابت نزدیکی وجود دارد که بدون شک مهمترین آنها رقابت برای پست دبیرکلی است و باید دید در نهایت چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

منبع: تدبیر24

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند

با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی، رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات، موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روز‌های پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده، اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبر‌ها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می‌توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیدا‌های آنان در بهارستان، انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تن‌ها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیدا‌های هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تن‌ها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

tags # محمد باقر قالیباف ، مجلس شورای اسلامی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج