Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان ، سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: در 21 آبان ماه سال جاری زلزله ای با قدرت 7.3 ریشتر در استان کرمانشاه شهرستان سرپل ذهاب اتفاق افتاد که خساات زیادی را به بار آورد و ابعاد گسترده ای از مشکلات را بر مردم شریف کرمانشاه تحمیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همان شب وقوع زلزله و فردای آن روز مجموعه ی سپاه های استانی مجاور کرمانشاه ماموریت پیدا کردند و بعد از سه روز ، با توجه به ابلاغ فرمانده معظم کل قوا مجموعه ی نیروهای مسلح اعم از سپاه ، ارتش و بسیج مستضعفین وارد کار شدند و حوزه ی شهر سرپل ذهاب به ارتش و روستاهای زلزله زده و مجاور آن شهرستان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شد.

صادقی تصریح کرد:استان گلستان هم توفیق خدمت گذاری به 9 روستا را بر عهده گرفت و بعد از عهده دار شدن با تشکیل قرارگاه در روستای بانی هوان ساختار و ستاد مستقر سپاه استان ایجاد شد تا بتوانیم مأموریت مناطق زلزله زده را پیگیری کنیم.

فرمانده سپاه نینوا در ادامه بیان داشت: کمک های مردم کشورمان مخصوصا استان گلستان مثل همه ی مشارکت های انقلابی ، دینی و نو دوستانه شان در سرپل ذهاب نمونه و برگ زرین دیگری را در تاریخ این استان به منصه ظهور گذاشت.

وی با اشاره به اینکه سپاه نینوا استان گلستان در این چند روستا با حضور ۱۳۱ بسیجی در غالب ۹ گروه جهادی و ۷۰ نفر از کادر سپاه به مدت ۴۲۰۰۰نفر ساعت و ۳۵۰۰نفر روز در کمتر از دو ماه در حال فعالیت بودند گفت:بر اساس آمار بدست آمده در این ۹ روستا که تحت پوشش سپاه نینوا بوده اند ۳۲۲ خانوار و ۱۴۹۸ نفر جمعیت داشته است که تعداد۲۵۱ خانه کاملا تخریب ،۴ نفر فوت، ۶۴ مجروح،۱۲۰۹ دام تلف و۴۱ اصطبل تخریب شده است.

فرمانده سپاه نینوا افزود :تعداد ۳۹ کانکس توسط مردم استان گلستان به زلزله زدگان استان کرمانشاه اهدا شد و مابقی کانکس ها توسط قرارگاه خاتم تولید و تهیه شد و در اختیار سپاه استان گلستان قرار گرفت که تعداد ۲۷۶ کانکس نصب و تعداد ۲۵۷ سکو آماده و در اختیار مردم خوب کرمانشاه قرار گرفت .   صادقی به این نکته که کمک ها هم بصورت کمی و کیفی توسط مردم فهیم و مومن استان گلستان تامین شد اشاره کرد و تصرریح کرد: این کمک ها توانست آلام خوبی برای دردها و مصیبت های مردم زلزله زده باشد و احساس کنند که هیچ وقت تنها نیستند.   فرمانده سپاه نینوا بیان داشت: اقدامات بهداشتی ودرمانی در حوزه سلامت توسط بهداری سپاه گلستان ، بسیج کشاورزی و دامپروری هم با مشاوره و بررسی دامهای موجود و واکسینه کردن آنها اقدامات شایسته ایی را انجام دادند.

وی در پایان ضمن تقدیر وتشکر از همه عوامل اجرایی وبسیجیان عزیز پنو دستگاههای اجرایی استان که در این دو ماه ما را یاری کردند افزود: به لطف الهی استان گلستان از محدود استان هایی بود که زودتر از موعد مقرر توانست زیر ساختهای لازم را آماده ودر اختیار مردم خوب سر پل ذهاب قرار دهد واسکان موقت آنها را کامل وبه اتمام برساند.   انتهای پیام /

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی

محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

به گزارش ایرنا، وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت که اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صحرایی یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در استان کرمانشاه نشان می دهد این استان در فصل بهار سال گذشته با ۱۵/۴ رتبه اول بیکاری کشور، در فصل تابستان با نرخ بیکاری ۱۳.۶ رتبه دوم بیکاری و در فصل پاییز با نرخ ۱۲.۹ در رتبه سوم بیکاری کشور قرار گرفت.

استان کرمانشاه که با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح اشتغالزایی بهبود یافتگان مراکز یاورشهر اجرایی شد

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده سپاه: عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
  • تهاتر نفت برای اتمام عملیات راه‌آهن خرم‌آباد
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم