Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@04:23:10 GMT

ثبت بیش از ۳هزار زمین‌لرزه در آذرماه

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۹۶۹۰۲

ثبت بیش از ۳هزار زمین‌لرزه در آذرماه

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در آذر ۱۳۹۶بیش از ۳۲۰۰زمین‌لرزه را ثبت کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، زمین‌لرزه‌های آذرماه امسال در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند.

در آذر ۱۳۹۶ تعداد ۷۶ زمین‌لرزه با بزرگای بیش از ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آن‌ها در تاریخ ۲۱ آذر ۹۶ با بزرگای ۶.۲ حوالی هجدک واقع در استان کرمان، رخ داده است.

۳ زمین‌لرزه‌ با بزرگای کوچک‌تر از یک، ۸۱۰  زمین‌لرزه‌ با بزرگای بین ۱ و ۲، ۱۸۶۶ زلزله با بزرگای بین ۲ و ۳،  ۴۶۹ زمین‌لرزه با بزرگای بین ۳ و۴ و  ۷۶ زمین‌لرزه با بزرگای بیش از ۴ در مقیاس امواج زمین بوده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶، ۳ ریشتر آذربایجان - حوالی پارس آباد (اردبیل)، ساعت ۰۳:۲۳:۳۰ بامداد امروز شهرستان‌های شمال استان اردبیل بویژه شهرستان پارس آباد را لرزاند.

این زمین لرزه به طول جغرافیایی ۴۸.۳۹ عرض جغرافیایی ۴۰، ۱ در عمق ۵ کیلومتری رخ داد.
نزدیک‌ترین شهر‌ها به محل وقوع زلزله ۴۶ کیلومتری پارس آباد (اردبیل) ۶۶ کیلومتری تازه کند (اردبیل) ۷۷ کیلومتری جعفر آباد (اردبیل)

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • زمین‌لرزه نسبتا شدید جنوب ژاپن را لرزاند
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل
  • زمین لرزه فاضل آباد گلستان را لرزاند
  • زمین لرزه ۳.۹ ریشتری در مرز استان‌های گلستان و سمنان
  • افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد