Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

حیدر علی عابدی در گفت‌وگویی در خصوص تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران در قالب برجام تا چهار ماه دیگر، اظهار کرد: اعتقاد دارم ترامپ دیوانه نیست، هر چند که برخی می‌گویند او دیوانه است اما این گونه نیست. در واقع ترامپ نقشی را بازی می‌کند برای حفظ منافع آمریکا و با همین نقشی که بازی کرده موفق شده عرب‌ها را از ایران بترساند و در نتیجه میلیاردها دلار از اعراب گرفته و با این پول، نرخ بیکاری در آمریکا را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین ترامپ فقط به منافع آمریکا فکر می‌کند و برایش مهم نیست به چه قیمتی این منافع را تأمین کند. شاید به قیمت خون تمام مردمی که در خاورمیانه زندگی می‌کنند خواهان رشد اقتصادی کشورش است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سخنانی که هم‌اکنون ترامپ در خصوص برجام می‌گوید چهار ماه دیگر هم می‌گوید و تعلیق تحریم‌ها را امضا می‌کند، هر چهار ماه این کار را تکرار می‌کند، اما با جوسازی علیه ایران هر باری که تعلیق تحریم‌ها را امضا می‌کند می‌گوید این آخرین باری است که متن برجام را امضا می‌کنم.

عابدی در پاسخ به این سؤال که چرا ترامپ هر چهار ماه باز هم همین رویه کنونی را در پیش می‌گیرد؟ گفت: ترامپ قصد دارد به بی‌ثباتی در داخل ایران دامن بزند که متأسفانه برخی هم در داخل به این بی‌ثباتی دامن می‌زنند. تحلیل ترامپ این است که با این حربه از سرمایه‌گذاری خارجی در داخل ایران جلوگیری کند تا اثر برجام را از بین ببرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: سیاستمداران و نخبگان کشور باید با فکر صحیح، مسائل را تحلیل کنند و مرتب نگویند که این آخرین امضای ترامپ در ابقای برجام بود یا تحت فشار اروپایی‌ها تعلیق تحریم‌ها را امضا کرد. بنابراین نخبگان تحلیل غلط ارائه ندهند و بدانند نقشه ترامپ جوسازی علیه ایران است و هر چهار ماه آن را تکرار می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید به جنگ روانی ترامپ دامن بزنیم، ادامه داد: باید کاری کنیم که شعله‌های این جنگ روانی خاموش شود. نخبگان سیاسی برنامه‌ریزی کنند که چگونه می‌توان این دسیسه را که با قصد کم رنگ کردن اثرات برجام طرح ریزی شده است خنثی کرد. مسلماً یکی از کارهایی که می‌توانیم در این خصوص انجام دهیم این است که برخی اخبار را کم اهمیت جلوه دهیم و آن را تیتر نکنیم.

عابدی در همین خصوص افزود: یقین بدانید که چهار ماه دیگر هم ترامپ از برجام خارج نمی‌شود و هر بار اسم چند شخصیت کشوری را به بهانه تحریم‌های موشکی تحریم می‌کند. چرا برخی می‌گویند ایران تحریم شد؟ برای مثال شخصی مانند رییس قوه قضائیه چه مراوداتی با آمریکا دارد که او را تحریم کرده‌اند؟ مگر سپاه با آمریکا معامله انجام می‌دهد که آن را تحریم می‌کنند؟ بنابراین این تحریم‌ها بیشتر جنگ تبلیغاتی است تا این‌گونه به جهانیان القا کنند که ایران برای سرمایه‌گذاری نا امن است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اما چون برجام یک توافقنامه بین‌المللی است که اگر ترامپ از آن خارج شود باید خسارت بپردازد هر بار تعلیق تحریم‌ها را تمدید می‌کند و با تبلیغات سوء قصد دارد اثرات برجام را کم کند. این تبلیغات ترامپ جنبه داخلی هم دارد چرا که او زمانی گفته بود برجام را پاره می‌کند، اما هم‌اکنون این کار را نکرده است.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سید اول جام جهانی فوتسال

مسابقات جام جهانی فوتسال در شهریور ماه در ازبکستان انجام خواهد شد و با پیروزی تیم افغانستان در آخرین بازی خود مقابل قزاقستان، تکلیف بیست و چهار تیم صعود کننده به این رقابت‌ها مشخص شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ایران که امروز دیدار فینال را با تایلند برگزار خواهد کرد در سید یک این رقابت‌ها قرار دارد. سیدبندی قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان نیز به شرح زیر است:

سید یک: ازبکستان- برزیل- اسپانیا - آرژانتین - پرتغال و ایران

سید دو: قزاقستان - پاراگوئه - اوکراین - مراکش - تایلند و پاناما

سید سه: کاستاریکا - گواتمالا - ونزوئلا - نیوزیلند - کوبا و لیبی

سید چهار: افغانستان - آنگولا - کرواسی - فرانسه - هلند و تاجیکستان

قرعه‌کشی جام جهانی ۶ خردادماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار خواهد شد و آغاز مسابقات نیز از شهریورماه خواهد بود

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های فوتسال آسیا ۴ سال یک بار می‌شود؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • تیم ملی فوتسال ایران در سید نخست جام جهانی فوتسال
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق