Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی که روی وب سایت رسمی خود قرار داده است، با اشاره به نشست روز پنج‌شنبه وزیران امور خارجه ایران و سه کشور اروپایی که به سرپرستی وی در بروکسل برگزار شد، نوشت: ما روز‌های حساسی را به ویژه به دلیل تلاش‌هایمان برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من روز پنج‌شنبه نشستی را در بروکسل هدایت کردم که در آن محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و همتایان وی از سه کشور اروپایی طرف برجام حضور داشتند.

موگرینی در ادامه نوشت: توافق هسته‌ای کارساز بوده، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون ۹ بار این توافق را تایید کرده و این توافق برای امنیت اروپا و تمام جهان ضروری است. اینکه دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا روز جمعه تایید کرد که آمریکا به تعهداتش عمل می‌کند یعنی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام گامی مثبت است.

وی همچنین تصریح کرد: نشست ما در بروکسل همچنین فرصتی بود تا درباره دیگر مسائلی که ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارند از جمله اعتراض‌های اخیر در ایران، تنش‌ها در خاورمیانه و برنامه موشکی بالستیک ایران گفت‌وگو کنیم. این‌ها مسائلی هستند که اروپایی‌ها نسبت به آن‌ها نگرانی دارند و ما متعهدیم که خارج از چارچوب توافق هسته‌ای، حتی با عزمی بیش‌تر به آن‌ها رسیدگی کنیم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه یادداشت خود تاکید کرد: در حقیقت توافق بر اساس یک ماموریت سازمان ملل مذاکره شد که ابعاد آن را به طور شفاف مشخص می‌کند.

موگرینی در بخش دیگری از این یادداشت تاکید کرد که خاورمیانه منطقه‌ای استراتژیک برای اتحادیه اروپاست و ثبات، امنیت و صلح این منطقه به طور مستقیم به ثبات، امنیت و صلح اروپا گره خورده است و آن‌ها متعهد به محافظت از آن هستند.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل هواشناسی استان گفت: میزان بارش استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۲۱.۸ میلی متر بوده که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلند مدت این دوره است.

حیدری افزود: همچنین میانگین بارش بلند مدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلند مدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است.
وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب شرق کشور و استان پیش بینی شده است.
حیدری ادامه داد: استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی است و این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش می‌دهد، همچنین با توجه به ادامه دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.
وی در ادامه افزود: میانگین دمای استان تا خرداد ماه ۰.۵ تا یک درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه خرداد تا شهریور در نیمه شمالی استان یک تا دو درجه بیشتر از نرمال و در نیمه جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.
وی درباره میانگین دمای استان گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون، ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلند مدت مشابه خبر داد.

دیگر خبرها

  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند