Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@13:57:16 GMT

در حکومت معصوم، کسی حق نقد ندارد!

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۹۸۳۳۷

سخنرانی هفته گذشته رئیس جمهور که در آن از ضرورت نقد در جامعه سخن گفته با خشم و عصبانیت زیادی در برخی مجامع مذهبی روبرو شده است. آفتاب‌‌نیوز : تندترین انتقاد از سوی آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان صورت گرفته که رئیس جمهور را به بیسوادی متهم کرده و به او هشدار داده که در صورت تداوم سخنان این چنینی با برخورد قاطع حوزه های علمیه مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما رئیس جمهور چه گفته که خشم و عصبانیت برخی منتقدان دولت را در پی داشته؟ بر اساس فایل ویدئویی که امروز توسط دفتر رئیس جمهو منتشر شده، آقای روحانی گفته است: «تمام مسئولین در کشور قابل نقدند. ما در کشور معصوم نداریم. اگر امام دوازدهم ظهور کرد آن وقت هم می شود نقد کرد. پیغمبر هم اجازه نقد می داد. ما که دیگر بالاتر از پیغمبر که در تاریخ نداریم. ما در زمان حکومت معصوم هم نقد داریم اگر توام بشود با امید، توام بشود با اراده، توام بشود با راه حل درست. اگر نقد می کنیم که این راه ایراد دارد باید راه حل بدهیم.»
به نظر می رسد منتقدانی که این چنین براشفته اند اگر متن کامل سخنان رئیس جمهور و یا ویدئوی کامل آن را ملاحظه می کردند در به راه انداختن چنین هیاهویی درنگ می کردند. اما مشکل از تقطیع هایی است که برخی انجام داده و برخی بر اساس آن تقطیع ها به واکنش روی می آورند.اگر بپذیریم که سخنان رئیس جمهور اشتباه است پس نقیض سخنان وی باید درست باشد؛ یعنی در حکومت معصوم، نقد نداریم و یا در صورت ظهور امام زمان و در حکومت ایشان هم، کسی حق نقد ندارد.
قطعا آیت الله شب زنده دار و دیگر منتقدان، با این گزاره موافق نیستند. روشن است که رئیس جمهور هم در سخنان خود درباره نقد معصومین سخن نگفته بلکه درباره نقد در حکومت معصوم سخن گفته است.
امروز یک روحانی خوشنام به سبب نقد سخنان خطیب جمعه تهران بر اساس یک خبر ناقص از آیت الله صدیقی عذرخواهی کرد. چه خوب بود که آیت الله شب زنده دار که در کسوت استاد اخلاق در حوزه علمیه حضور دارند، به دلیل حمله به رئیس جمهور بر اساس یک فایل صوتی تقطیع شده، عذرخواهی می کردند. توصیه های اخلاقی آنگاه موثرتر خواهد بود که در عمل هم دیده شود.
منبع: خبرآنلاین/محسن ماندگاری

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین به چین سفر می‌کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • بازدید رئیس جمهور از مناطق جنوب غرب تهران
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رئیس‌جمهور به کشور بازگشت
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • (ویدیو) استقبال رئیس‌جمهور سریلانکا از رئیسی