Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به خانه‌ها و ساختمان‌های اداری وارد شد.

به گزارش قدس آنلاین، نصرالله‌ بیگی در چهارمین جلسه شورای فنی استان در سنندج اظهار کرد: زلزله کرمانشاه زلزله ای شدیدی بود که باید از این تجربه استفاده کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اشاره به خسارت‌های ناشی از زلزله کرمانشاه، افزود: این زلزله ۶۲۰ نفر تلفات جانی و ۹ هزار نفر زخمی به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگی با بیان اینکه این زلزله خسارت سنگینی را به لحاظ زیربنایی در ازگله و برخی شهرهای کرمانشاه وارد کرد، گفت:  ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به خانه‌ها و ساختمان‌های اداری وارد شد.

به گفته وی، بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در این زلزله به تاسیسات اداری در این استان صدمه وارد شد و حدود  ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دچار آسیب شده است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با بیان اینکه  ۱۴ هزار واحد مسکونی در شهر سرپل ذهاب دچار آسیب شده است، گفت: برخی از روستاهای به صورت ۱۰۰ درصدی دچار تخریب شدند.

بیگی اظهار کرد: غیراستاندارد بودن مصالح یکی از دلایل ورود این میزان خسارت مادی در زلزله کرمانشاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سازه‌های بتنی خسارت‌های عمده‌ای وارد شده است، گفت: بخش عمده این خسارت‌ها را می‌توان به وجود اشکالات در حوزه نظارت ربط دهیم.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، در برخی از شهرهای کرمانشاه مانند جوانرود باوجود دور بودن از مرکز زلزله به دلیل استفاده اجزای غیرسازه‌ای غیراستاندارد، برخی منازل کاملا و به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

بیگی تبیین کرد: ساختمان‌هایی دارای سازه استاندارد هستند که بتوانند زلزله‌های طراحی شده را بدون هیچ خسارتی پشت سر بگذارند.

وی با بیان اینکه در بحث ساخت و سازها آنچه طراحی می‌شود با اجرا متفاوت است، خاطرنشان کرد:  ما دانش فنی را در این حوزه داریم ولی عدم رعایت آئین نامه ها به ویژه در اجزای غیرسازه‌ای مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده است.

به گفته این عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، در ساخت بیمارستان‌ها باید در اجزای غیرسازه‌ای ضرورت توجه به آئین نامه‌ها و ضوابط امری مهم است.

بیگی با اشاره به اینکه در مصالحی که در ساخت ساختمان‌های مناطق زلزله زده کرمانشاه بکار رفته براساس بررسی‌های صورت گرفته از کیفت خوبی برخوردار نبوده است، گفت: ساختمان مسکونی پادگان ابوذر با وجود اینکه در دهه ۵۰ ساخته شده و از نظر آئین نامه ای با آئین نامه‌های امروز هیچ تطابقی ندارد اما به خاطر مصالح خوب کمترین آسیب را دیده است.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۸ تن لاشه غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه ضبط و معدوم شد

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این شبکه اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه ویژه نوروز و ماه رمضان کرد.

وی با اشاره به کشتار یک میلیون و ۴۳۸ هزار قطعه طیور طی این مدت در کشتارگاه‌های استان یادآور شد: در همین راستا ۲۷ تن گوشت غیرقابل مصرف در سطح این کشتارگاه‌ها پیش از ورود به چرخه مصرف حذف و سپس معدوم شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در قالب بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام نیز در مجموع از بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ راس دام، یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم لاشه دام‌های سبک و سنگین شامل گوسفند، گاو و گوساله نیز که توسط کارشناسان این شبکه غیرقابل مصرف تشخیص داده شده بود ضبط و معدوم شدند.

کرمیان افزود: در زمینه عملیات نظارت بهداشتی بر «تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی» در مدت زمان یاد شده، بیش از ۲ هزار و ۲۷۶ مورد بازدید از انواع واحد‌های عرضه، انبارها، سردخانه‌ها، مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز عرضه نیز به انجام رسید.

وی یادآور شد: در همین زمینه نیز سه تن و ۴۵ کیلوگرم انواع گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف کشف و ضبط و ۵۹ مورد تخلف شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد که در نهایت منجر به پلمب شدن ۱۲ واحد شد.

کرمیان با قدردانی از همکاری مردم در شناسایی واحد‌های متخلف گفت: در صورت اعلام شهروندان، کارشناسان شبکه دامپزشکی در کمترین زمان ممکن به محل مراجعه و برخورد‌های لازم را با واحد‌های متخلف انجام می‌دهند.

وی افزود: از شهروندان نیز تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • سرنوشت تلخ لوکادیا در اسپانیا | همه چیز عوض شد
  • واگذاری ۳۳۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه
  • توزیع ۲۰۰ تن آرد تشویقی بین خبازی‌های استان کرمانشاه
  • بیش از ۲۸ تن لاشه غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه ضبط و معدوم شد
  • جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید