Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ خبرگزاري رسمي آذرتاج جمهوري آذربايجان، درباره واقعيات مربوط به چند عکس ساختگي منتشر شده در زمان اغتشاشات ايران افشاگري کرد.
خبرگزاري آذرتاج ( در خبري با تنظيم کاملا متفاوت با رويکرد خبررساني اين خبرگزاري در برهه اغتشاشات) نوشت : « بررسي اغتشاشات اواخر دسامبر در چند شهر ايران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ويدئوها و عکس هاي به اشتراک گذاشته شده در شبکه هاي اجتماعي نظير «فيسبوک» و «توييتر» در زمان اغتشاشات بررسي شده اند. در اين بررسي ها، موارد جالبي روشن شده است که خيلي تامل برانگيز است و نشان مي دهد که اغتشاشات برنامه ريزي شده بوده است. در زير يکي از عکس هاي به اشتراک گذاشته شده از طرف کاربران محلي و خارجي، نوشته شده است : « دختر شجاع ايران». گويي اين زن ايراني بدون ترس از نيروي پليس که براي برهم زدن اعتراض تلاش مي کنند، به پليس ها حمله مي کند. با انتشار اين قبيل عکس ها در شبکه هاي اجتماعي به جوانان اين الگو ارايه مي شود که « زن از پليس نمي ترسد، شما هم نترسيد، به پليس حمله کنيد و به خواسته تان برسيد.» اين نوع استفاده از شبکه هاي اجتماعي در هر کشوري، چيزي جز برهم ثبات نيست.»
آذرتاج افزوده است : « در بررسي اين عکس مشخص شده است که اين عکس متعلق به صحنه اي از فيلم سينمايي «گردنبند طلا» است که فيلمي ساخت ايران است. از اين صحنه فيلم ، عکس گرفته شده و براي مقاصد خرابکاري در شبکه هاي اجتماعي منتشر شده است. در ويدئويي که در شبکه هاي اجتماعي با عنوان« در ايران پليس هم گرسنه است، مردم هم گرسنه هستند»، منتشر شده است که نشان داده مي شود گويا پليس به هنگام برهم زدن اغتشاشات با استفاده از فرصت از مغازه سرقت مي کند. اين ويدئو نيز به طور جدي بررسي شده و معلوم شده است که بر پشت لباس نيروي پليسي که دزدي مي کند، کلمه « پليسيا» نوشته شده است. اما، بر روي لباس فرم پليس ايران چنين کلمه اي نوشته نمي شود. مشخص شده است که اين واقعه در مکزيک روي داده است. تصوير يک نيروي پليس در شهر «مکزيکو» به هنگام تلاش براي متفرق کردن اعتراض کنندگان، در زمان سرقت تلفن همراه از مغازه ، در دوربين مدار بسته ضبط شده است.»
آذرتاج افزوده است : « يکي از سايت هايي که تبليغات دروغ عليه ايران منتشر مي کند نيز عکس زني را که در اغتشاشات مصر کشته شده و غرق در خون است، منتشر کرد. حال آنکه اين عکس نيز هيچ ارتباطي به رويدادهاي ايران ندارد. همانطور که مشاهده مي شود در دوره کنوني ، پيشرفت اينترنت و فناوري هاي نوين، امکان گسترده اي براي جعليات نيز ايجاد مي کند. امروز دولت هايي که سياست مستقل دارند و براي حفظ منافع ملي تلاش مي کنند، ممکن است با اين موارد مواجه شوند.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ

سرهنگ عمار قهاری با اشاره به مراجعه چندین شهروند کرمانی و تشکیل پرونده با موضوع سرقت از حساب و کلاهبرداری، گفت: نقطه اشتراک اکثر این پرونده‌ها، سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیرمجاز وجه پس از دریافت پیامک کالابرگ عیدانه بوده است. 


وی افزود: مجرمین سایبری با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک و قراردادن لینک‌های آلوده به بدافزار و در نهایت ورود یا نصب نرم‌افزار کالابرگ، افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و در ازای دریافت مبالغ اندک برای فعال‌سازی نرم‌افزار، اطلاعات حساب را سرقت کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب می‌کنند. 


جانشین پلیس فتا در این خصوص به کاربران توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان نرم‌افزار‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود یا در گروه‌ها و کانال‌ها قرار داده شده را نصب نکنند و نرم‌افزار‌ها را از منابع معتبر و تأیید شده دانلود کنند و همچنین از ورود به لینک‌های ارسال شده توسط افراد ناشناس و همچنین دوستان و آشنایان خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری