Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در کارگروه حاشیه نشینی مجمع بسیج سیستان و بلوچستان که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد اظهار داشت: دولتمردان باید توجه ویژه‌ای به آباد کردن روستا‌ها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و ایجاد پدیده حاشیه نشینی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دولتمردان با همت و تلاش شبانه روزی خود باید زمینه ماندگاری روستاییان را با ایجاد مشاغل خانگی، سرازیر کردن خدمات عمرانی، بهداشتی و اقتصادی در روستا‌ها فراهم سازند.

امام جمعه زاهدان افزود: با فراهم شدن امکانات رفاهی در روستا‌ها می‌توان شاهد بازگشت معکوس از شهر‌ها بود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: برای جلوگیری از تبعات حاشیه نشینی باید به روستا‌ها بیشتر از شهر‌ها توجه کرد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه حاشیه نشینی در کشور ما معلول انقلاب اسلامی نیست اظهار داشت: پدیده حاشیه نشینی در ایران از دهه ۴۰ همزمان با آغاز اصلاحات ارضی توسط رژیم پهلوی در کشور ایجاد شد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در اوایل دهه ۴۰ قبل از تقسیم اراضی تنها ۳۰ درصد جمعیت کشور شهرنشین بودند که با این طرح در کمتر از ۱۵ سال ۶۴ درصد ایران شهر نشین شدند.

امام جمعه زاهدان افزود: اصلاحات اراضی توسط رژیم پهلوی پدیده شهر نشینی را در کشور شتاب داد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ زمانی که به پیروزی رسید ۶۴ درصد جمعیت کشور شهر نشین بودند و این ناشی از اجرای طرح اصلاحات ارضی توسط رژیم پهلوی بود.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی روستاییان هیچ سهمی از توسعه نداشتند و این سبب شد تا پدیده حاشیه نشینی در شهر‌ها به دلیل توسعه‌ای که پیدا کرده بودند شکل گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود اینکه امکانات به روستا‌ها سرازیر شد، اما همچنان با پدیده حاشیه نشینی رو به رو هستیم که باید در این مورد ریشه یابی دقیقی انجام شود.

سیستان وبلوچستان با معضل حاشیه نشینی رو به رو است 

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز گفت: چهار شهرستان این استان با معضل حاشیه نشینی رو به رو هستند.

سردار حسین معروفی اظهار داشت: سپاه پاسداران در این شهر‌ها اقدامات موثری را در زمینه توانمند سازی ساکنان این مناطق در دستور کار خود قرار دارد.

وی بیان کرد: توانمند سازی روستاییان برای جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها باید در دستور کار تمام دستگاه‌های دولتی باشد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران طرح‌های زیادی در روستا‌ها برای جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر‌ها در دست اجرا دارد.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران بودجه‌های عمرانی برای محرومیت زدایی در روستا‌ها برای جلوگیری از مهاجرت در نظر گرفته است.

 بیش از ۵۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در سیستان و بلوچستان وجود دارد که این امر یکی از مهمترین معضل‌های پیش روی مسئولان این استان است.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آب‌گرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش‌بینی شده که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: رانندگان در این شرایط از عجله و شتاب خودداری کرده و با اتخاذ سرعت مطمئن مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد درنظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رعایت احتیاط، اتخاذ سرعت مطمئنه در حرکت، رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و خودداری از هر گونه عجله و شتاب در رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس پلیی راه ایلام از آماده به‌کار بودن خودرو، سالم بودن برف پاک‌کن خودرو و همچنین داشتن تجهیزات ایمنی لازم برای رانندگان و همشهریانی که قصد سفر و عزیمت از طریق راه‌های برون شهری دارند الزامی و ضروری است.

کد خبر 6093077

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد