Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:11:27 GMT

تردد بیش از 46 هزار دستگاه کامیون از مرز آستارا

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۹۹۶۳۷

تردد بیش از 46 هزار دستگاه کامیون از مرز آستارا

جلال دیانسایی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، 26هزار و 828 دستگاه کامیون برای خروج بار و 19 هزار و 908 دستگاه کامیون برای ورود بار از پایانه مرزی آستارا تردد کرده اند و تعداد کامیون های خارجی خارج شده 2 درصد و تعداد کامیون های خارجی وارد شده پنج درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در این مدت 150هزار و 97تن کالا وارد و 299هزار و621 تن کالا صادر شده و میزان واردات و صادرات با مدت مشابه سال قبل برابر بوده است.
وی بیان کرد: از آغاز سال تا پایان آذرماه 588 هزار و 768 نفر تبعه خارجی و هموطن ایرانی از پایانه مرزی آستارا تردد کرده اند و تعداد تردد کنندگان نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافته است و به طور معمول در آستانه عید نوروز، تردد در این مرز افزایش خواهد یافت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

کامیون‌های حامل شن و ماسه به دستور دادستان خلخال به علت تناژ اضافه و بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیر خلخال به پونل.توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

مظفر رضایی دادستان عمومی و انقلاب خلخال روز سه شنبه در حاشیه بازدید سرزده از مسیر راه‌های خلخال به اسالم و پونل و صدور دستور توقف کامیون‌های حامل بار غیر مجاز به مقصد استان گیلان افزود: روزانه دهها دستگاه کامیون حامل شن و ماسه بدون هرگونه نظارت پلیس راه و سایر دستگاههای اجرایی ذیربط در مسیر راه‌های خلخال به سمت گیلان تردد می کنند.

وی افزود: حمل بار شن و ماسه اضافه بر تناژ تعیین شده در قانون توسط روزانه حداقل ۶۰۰ دستگاه کامیون از طریق راه‌های خلخال به اسالم و پونل موجب تخریب آسفالت و همچنین زیرسازی راه‌های مشترک این شهرستان با استان گیلان شده که هزینه سنگینی بر بیت المال وارد می کند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: در حالی که دولت همه ساله اعتبارات کلانی را برای بهسازی و آسفالت مسیرهای خلخال به آسالم و خلخال به پونل در هر دو حوزه استحفاظی گیلان و اردبیل هزینه می کند، فقدان نظارت توسط دستگاه‌های اجرایی و همچنین عدم حضور پلیس در راه‌های خلخال به استان گیلان موجب افزایش تخلفات مربوط به حمل بار شن و ماسه در این مسیرها شده است.

وی اضافه کرد: رانندگان خاطی کامیون‌های حامل بار شن و ماسه علاوه بر حمل بار اضافی و تخریب راه به علت حمل بار بیش از حد مجاز و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی جان رانندگان و سرنشینان خودروهای عبوری از راه‌های مشترک خلخال و گیلان را تهدید می‌کنند.

رضایی اضافه کرد: در حالی که اعتبار زیادی برای راه اندازی باسکول دولتی در مسیر خلخال به اسالم، هزینه شده است،به علت عدم وجود مامورین پلیس راه، عملاً باسکول خلخال از مدت‌ها پیش تعطیل شده و کامیون‌های حامل بار اضافی و رانندگان فاقد مدارک رانندگی در این مسیرها تاخت و تاز می‌کنند.

وی اضافه کرد: با وجود نصب تابلوهای هشدار دهنده ممنوعیت ورود کامیون به محور ارتباطی خلخال به پونل در ابتدای محور خلخال به آسالم، هیچ کدام از رانندگان کامیون‌ها به این تابلوها توجهی نداشته و از این راه به عنوان راه فرار از باسکول و توجه به قانون استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا به دستور دادستان خلخال و با همکاری مامورین انتظامی این شهرستان و همچنین مامورین پلیس راه اردبیل عصر امروز بیش از ۵۰ دستگاه کامیون کمپرسی حامل شن و ماسه بارگیری شده از کارگاه‌های تولید شن و ماسه خلخال که از مسیر عبور کامیون ممنوع پونل در حال سفر به استان گیلان بودند توقیف و به پارکینگ هدایت شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها