Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز یکشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز هفته شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس که درمدرسه غیردولتی نیکان این شهرستان برگزار شد، بر ضرورت استفاده از این ظرفیت قانونی در سیاست گذاری و تصمیم گیری ها در سطح این شهرستان از سوی مدیران مدارس تاکید کرد.
وی افزود: شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس به مشارکت خانواده ها و مدارس و ارائه راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی اضافه کرد: در سایه تلاش همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در گنبدکاووس، امروز آموزش و پرورش این شهرستان و دانش آموزان و معلمان آن موفقیت های آموزشی و پرورشی زیادی در قالب مسابقات فرهنگی، ورزشی و جشنواره ها درسطح استان گلستان و کشور کسب کرده اند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش از مهمترین نهادهایی است که رسالت خطیر تربیت نسل آینده را برعهده دارد بنابراین بایستی دراین حوزه از همه ظرفیت ها بویژه مشارکت خانواده ها و خیرین استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین مراسم با اشاره به وجود شوراهای مختلف در مدارس، گفت: تشکیل این شوراها از جمله شورای آموزش و پرورش که درسال 1372 تصویب شد، در راستای استفاده از خرد جمعی و با هدف پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت بوده است.
فرج الله رزاقی با تاکید برضرورت مشارکت بیشتر خانواده ها و دیگر ادارات و نهادها با آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف، افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست رسالت سنگین تعلیم و تربیت را بر دوش بکشد و بر همین اساس، شوراهای مختلف در مدارس و آموزش و پرورش تشکیل شد.
به گزارش ایرنا، قانون شوراهای آموزش و پرورش در 26 دی 1372 با اهدافی چون 'تصویب ضوابط مربوط به تعیین هزینه سرانه دانش آموزی هر یک از مناطق تابعه از بودجه دولتی، تصویب تقویم آموزشی مناطق تابعه باتوجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی هر منطقه، ارزیابی عملکرد فعالیت های آموزشی و پرورشی شهرستان براساس گزارش های واصله و انجام اقدامات لازم در هر مورد و استفاده از ابزارهای مناسب، سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت ایجاد و توسعه و تجهیز فضاهای آموزش و پرورشی، ارائه گزارش عملکرد سالیانه شورا توسط دبیر شورا به دستگاه نظارتی و تلاش برای جذب مشارکت های مردمی درجهت رفع کمبودها موجود در نظام آموزشی' به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
همچنین دراین مراسم که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، زنگ آغاز هفته شورای آموزش و پرورش نواخته شد.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان افزون بر 70 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی دارد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۹۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود برنامه های هفته معلم را تشریح کرد.

نشست با مدیران مقاطع مختلف تحصیلی، حضور در مدارس و کودکستان ها و اهدا لوح تقدیر و تقدیم گل معلمان، برگزاری همایش همکاران جهادی و معاونان آموزشی سه مقطع به همت بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش در یازدهم اردیبهشت از برنامه های این هفته است.

علاوه بر موارد گفته شده آیین زنگ سپاس معلم در روز ۱۱ اردیبهشت، پیاده روی بزرگ فرهنگیان در صبح پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، مراسم نمادین شهرستان شاهرود در ۱۸ اردیبهشت و برگزاری مسابقه پای درس استاد از کتاب تعلیم و تربیت در اسلام از آثار ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری از دیگر برنامه های این هفته است. گزارش علی شهسوار را برای مهر مشاهده می کنید.

کد خبر 6092446

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است