Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز با اشاره به وضعیت هشدار ذخائر آبی کشور گفت: وضعیت ذخایر آبی در کشور شرایط مطلوبی ندارد. آفتاب‌‌نیوز : محمد جعفر ناظم السادات گفت: پاییز امسال بارندگی‌ها از میانگین هر ساله کمتر بود و به یک سوم کاهش یافته است.
رئیس مرکز پژوهش‌های علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز با بیان اینکه در مناطق جنوبی کشور روند بارندگی‌ها منفی بوده و هست، افزود: باید در بهره برداری و مصرف آب نگرش جدیدی ایجاد شود تا با مشکلات بیشتر از این روبه رو نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به کاهش ذخایر رطوبتی جنوب این امر را یکی از دلایل کاهش بارندگی‌ها دانست.
ناظم السادات گفت: اگر بیش از این ۱۰ واحد رطوبت از اقیانوس آرام و اطلس وارد کشور می‌شد، باران می‌بارید، ولی اکنون این رطوبت باید بیشتر از ۱۵ واحد باشد تا باران ببارد.
ناظم السادات با بیان اینکه مصرف آب در کلان شهر‌ها به خصوص شیراز تا ۱۰ برابر افزایش داشته است، گفت: باید در قانون مصوب شده مجلس شورای اسلامی در خصوص بهره برداری از آب که سال ۶۱ به تصویب نمایندگان رسیده است بازنگری شود، زیرا در آن زمان جمعیت کمتر بود، منابع آب زیر زمینی بیشتر بود و شرایط جوی و اقلیمی با امروز فرق می‌کرد، اما اکنون شرایط تغییر کرده است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه آب و هوا را در جنوب کشور باید تغییر داد، گفت: اکنون باید با سرمایه گذاری به سمت تولید مدل‌های ملی آب و هواشناسی حرکت کنیم.
به گزارش ایلنا، رئیس مرکز پژوهش‌های علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز، راهکار اصلی افزایش رطوبت در هوا و اقلیم را جنگل کاری و گیاهان خودرو اعلام کرد و گفت: باید با کمک مردم، مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و بدون دخالت دولت عرصه منابع طبیعی را حفظ کرده و گسترش داد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان را نتیجه عملیات وعده صادق دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (هفتم اردیبهشت) با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت: این عملیات قدرت ایران و نیروهای مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی در ادامه از سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشورها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاوردهای امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرزهای دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاوردهای فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را نیز رونق می‌دهند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز
  • خودروی وزیر افراطی اسرائیل از چراغ قرمز عبور کرد و واژگون شد/بن گویر روانه بیمارستان شد
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه