Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرکنسول هند در هرات با اشاره به همکاری‌های طولانی مدت هند با افغانستان، گفت: هند سالانه به دانشجویان افغانستانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را دارند بیش از یک هزار بورسیه اعطاء می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان،کومار گورف، سرکنسول هند در هرات در روز جهانی زبان هندی که از طرف سرکنسولگری هند در هرات برگزار شده بود، با تاکید بر تداوم همکاری‌های هند با افغانستان گفت: هند سالانه به دانشجویان افغانستانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را دارند بیش از یک هزار بورسیه تحصیلی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هند آمادگی دارد تا همه ساله برای تحت پوشش قرار دادن دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند، کمک کرده و این روند ادامه دارد.

گورف با تاکید بر تداوم همکاری‌های کشورش با افغانستان گفت: همکاری‌های گسترده میان دو کشور آغاز شده و در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زمینه‌های مختلفی در افغانستان ایجاد شده است.

از طرفی دیگر «محی الدین نوری» معاون والی هرات نیز بر افزایش همکاری‌های هند و افغانستان تاکید کرد و گفت: از مقامات کشور هند انتظار داریم تا به شهروندان هرات کمک کنند و در زمینه‌های مختلف همکاری‌های گسترده خود را با افغانستان ادامه دهند. وی از همکاری‌های کشور هند در به اتمام رساندن سد سلما هرات و آغاز کار دهلیز هوایی برای صادرات و واردات میان دو کشور نیز قدردانی کرد.

در روز تجلیل از روز جهانی زبان هندی، از میان 22 دانشجو و دانش آموز هراتی که زبان هندی را فراگرفته‌اند، یک آزمون رقابتی برگزار شد و از 10 فرد برتر این رقابت توسط کنسولگری کشور هند تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است که مراسم تجلیل از روز جهانی زبان هندی همه ساله در تمام نمایندگی‌های سیاسی کشور هند در کشورهای خارجی برگزار می‌شود تا مردم آن کشورها با زبان و فرهنگ مردم هند آشنا شوند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان

جاو شینگ، سفیر چین در کابل کمک ۱۰۰ هزار دلاری کشورش را به سرپرست هلال‌احمر افغانی اهدا کرد.

سفیر چین در کابل گفته است که این مبلغ را برای رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک کرده است.

سیلاب‌های اخیر خسارات مالی و جانی به ولایت های مختلف افغانستان از جمله غور و هرات برجای گذاشته است.

از جمله در شب گذشته در ولسوالی ادرسکن هرات دو تن در پی جاری شدن سیلاب جان باختند؛ همچنین در پی بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب در ولسوالی مرغاب در غور، ۵۰ دکان تخریب شده و اجناس آنان از بین رفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان