Web Analytics Made Easy - Statcounter

بشرویه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۵۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بشرویه در سال جاری به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.

هاشم ولی پور مطلق در حاشیه سفر به شهرستان بشرویه در گفتگو با مهر اظهارکرد: امسال در بحث کشاورزی ده نمونه ملی در بخش کشاورزی داشتیم که چهار نمونه ملی ما از بشرویه در حوزه کشاورزی حفاظتی، شرکت تعاونی برتر، پنبه کار نمونه ملی و طرح انتقال آب بالوله بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی از ۳ هزار و ۴۱۲ میلیارد تومان ارزش تولیدات کشاورزی استان سهم شهرستان بشرویه ۳۸۴ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شهرستان بشرویه مقام اول را در سطح زیرکشت محصولات زراعی و مقام چهارم را در بخش تولیدات باغات دارد.

ولی پور مطلق به ظرفیت های بسیار خوب این شهرستان از جمله وجود ترمینال های ضبط پسته و صنایع تبدلی، کارخانه فراورده های لبنی و... اشاره کرد.

بشرویه پیشرو در کشت حفاظتی است

وی بیان کرد: بشرویه شهرستان پیشرو در کشت حفاظتی است که این امر در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی بسیاری در بشرویه انجام شده که در این راستا توسعه سیستم های نوین آبیاری در این شهرستان داشته ایم.

وی با بیان اینکه  ۸۰۸ هکتار تعهد شهرستان تا تیرماه سال ۹۷  در اجرای سیستم های نوین آبیاری بوده است، افزود: تاکنون ۵۳۷ هکتار از مزارع این شهرستان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.

ولی پور مطلق بیان کرد: از تعهد داشتن تعداد ۱۲۸ ماشین آلات کشاورزی در این شهرستان تاکنون ۱۱۰ ماشین آلات کشاورزی به بشرویه اضافه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:در حوزه صنایع تبدیلی تکمیلی تعداد ۱۳۸ واحد در استان داریم که از این تعداد، ده واحد در بشرویه با ظرفیت ۳۰ هزارتن فعالیت می کند.

مشکل در تامین آب مجتمع دامپروری بشرویه

وی افزود: اعتبارات ملی این شهرستان در حوزه عمرانی در بخش کشاورزی علی رغم محدودیت در سال های گذشته امسال با افزایش روبرو بوده و بیش از ۱۷ میلیارد تومان در این زمینه اعتبار به شهرستان اختصاص یافته است.

ولی پور مطلق  با اشاره به اینکه از پروژه های شاخص این شهرستان مجتمع دامپروری با حدود ۹۰ واحد تولیدی است، افزود: تاکنون ۴۵ واحد واگذار شده و ۱۶ واحد آن در حال احداث است و مهم ترین مشکل آن تامین آب این مجتمع است.

وی ادامه داد: زیرساخت های این مجتمع از محل اعتبارات استانی از قبیل برق رسانی و شبکه انتقال آب را دنبال می کنیم که این مجتمع ظرفیت جدیدی برای افزایش اشتغال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: مجتمع گلخانه ای بشرویه نیز مدتها بلااستفاده مانده و برخی زیرساخت های آن تکمیل نشده بود که با تخصیص اعتبار سفر رئیس جمهوری از محل ۵ میلیارد تومان اقداماتی از قبیل برق رسانی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و جاده دسترسی را دنبال کرده ایم.

وی ادامه داد: در دو ماه گذشته هر ۳۹ قطعه این مجتمع به متقاضیان واگذار شده که اگر ظرف سه ماه اقدامات اجرایی آن را شروع نکنند از آنها اخذ خواهد شد لذا تا پایان تیرماه ۹۷ اقدامات خوبی در این زمینه نیز شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در بحث کشاورزی حفاظتی ۲۸ هزار هکتار در استان انجام شده که از این میزان ۸ هزار هکتار آن در بشرویه اجرا شده است.

به گفته وی به طور کلی اجرای کشاورزی حفاظتی تاثیر بسزایی در صرفه جویی در مصرف آب و تولید محصولات باکیفیت تر دارد.

ولی پور مطلق افزود: پیش بینی می کنیم سطح زیر کشت کشاورزی حفاظتی بشرویه به ۱۲ هزار هکتار برسد لذا چهار هزار هکتار افزایش سطح را در این خصوص در بشرویه خواهیم داشت.

واگذاری  چهار هزار هکتار  از مراتع بشرویه به کشاورزان برای کشت آنغوزه و خارشتر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از اجرای طرحی جدید برای ایجاد اشتغال در زمین ها و منابع طبیعی خبرداد و افزود: بحث واگذاری مراتع را جهت بهره برداری از آن به روستاییان برای کشت آنغوزه و خارشتر در دستور کار داریم.

وی بیان داشت:  در صورت اجرای این طرح به ازای هر هکتار دو تا سه میلیون تومان درآمد برای بهره برداران به وجود خواهد آمد.

وی اظهار داشت: دو هزار و ۲۰۰ هکتار برای کشت آنغوزه و دو هزار هکتار برای کشت خارشتر برای شهرستان بشرویه در نظر گرفته شده است.

ولی پور مطلق گفت: درخواست پرورش ۱۰ گله ۷۰ تا ۱۰۰ راسی در بشرویه شناسایی شده که با تامین اصلاح نژاد و داشتن خلوص دام ها در سال آینده این امر انجام خواهد شد.

وی افزود: ۷۰ طرح در حوزه تولیدات زراعی، دامی، شیلات و.... در بشرویه نیمه فعال و یا تعطیل است که از این تعداد، ۳۱ طرح نیمه فعال است و بسیاری از آن به دلیل ویژگی های طرح مانند استخرهای دومنظوره پرورش ماهی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: کمبود نقدینگی و مشکلات بانکی نیز از جمله مشکلاتی ست که باعث غیرفعال شدن طرح ها شده که برای رفع مشکلات در تلاش هستیم.

ولی پور مطلق گفت: در بحث تسهیلات ۴۹ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان معرفی تسهیلات به بانک ها در بخش های مختلف کشاورزی در بشرویه داشته ایم که حدود ۱۳ میلیارد تومان تاکنون جذب شده است.

وی همچنین به مشکلات شهرستان در خصوص باقی ماندن حدود ۶۰۰ تن محلوج از سال گذشته در این کارخانه ها خبرداد و افزود:امید است برای رفع مشکل آنها تلاش نموده تا ظرفیت آنها برای خرید افزایش یابد.

خرید توافقی ۳هزار و ۵۴۰تن پنبه  از کشاورزان استان

ولی پور مطلق گفت: در استان تشکل ها ۳ هزار و ۵۴۰ تن پنبه به صورت توافقی را از کشاورزان خریداری کرده اند که ۲ هزار و ۶۰۰ تن تنها در بشرویه توسط تشکل ها خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در مورد توسعه کشت گیاهان دارویی روستای «حسین آباد کرند» به عنوان طرح الگویی برای کشت خاکشیر و زیره به عنوان مجموعه نمونه الگویی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی افزود: در بحث پرورش شتر نیز در این شهرستان ۴ واحد به ظرفیت ۲۲۰۰ نفر مجوز پرورش گرفته اند که امکان دریافت تسهیلات در صورت توان جذب از بانک ها انجام خواهد شد.

ولی پور مطلق گفت: آموزش نیروهای متخصص به ویژه در بحث هرس و پیوند و باغات انجام شده و ۵۸ نفر در این قالب مشغول به فعالیت هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از اتمام رفع تداخلات اراضی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بر اساس عکس‌های هوایی دهه ۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته است، از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان، ۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده است که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و ۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده و با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات اراضی، تضمین امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 749924

دیگر خبرها

  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین