Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه کلات از آغاز طرح‌های اشتغالزایی دامداری نیمه صنعتی سپاه در کلات خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شریف در گفتگو با خبرنگار صبح توس با بیان اینکه اجرای طرح مشترک دامداری نیمه صنعتی درکلات آغاز شده است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ واحد کارگاه دام سبک در شهرستان کلات بخش زاوین فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه شهرستان کلات ادامه داد: طرح دامداری نیمه صنعتی دام سبک امسال در شهرستان کلات با مشارکت بسیج سازندگی کلات، کمیته امداد امام خمینی(ره) و آستان قدس رضوی در حال اجراست.

 

وی در ادامه بیان کرد: نگهداری و پرورش گوسفندان در اماکن بسته بدون هیچگونه آسیب رسانی به مراتع و محیط زیست منطقه می باشد؛ که به مدت پنج سال تحت پوشش و نظارت مستقیم گروه دامپزشکان آستان قدس رضوی هستند.

 

شریف در خصوص مراحل اجرای طرح گفت: در ابتدا پس از تحقیقات کارشناسی منطقه و اطلاع رسانی اقدام به ثبت نام افراد متقاضی شد، در گام بعد افراد متقاضی توسط ناظرین آستان قدس و نماینده ناظر کمیته امداد مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفتند.

 

فرمانده سپاه شهرستان کلات با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از بین افراد متقاضی که تحت پوشش کمیته امداد و برخی از بسیجیان واجد شرایط انتخاب شدند، گفت: کلیه متقاضیان به مدت ۱۰روز در کلاسهای آموزشی مخصوص این طرح زیر نظر اداره فنی و حرفه ای شرکت کردند و آموزش‌های لازم را دیدند تا بهترین کار را به صورت علمی- تخصصی انجام دهند وکمترین تلفات را داشته باشند که این نکته از ویژگی های مثبت این طرح است.

 

وی در ادامه سخنان خود در خصوص تسهیلات ارائه شده در این خصوص، افزود: افراد جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند که به هر کدام ۵۰ میلیون وام قرض‌الحسنه تعلق می گیرد، این تسهیلات به صورت نقدی به افراد داده نمی شود، بلکه دام، آذوقه و غیره تعلق گرفته است، همچنین دامپزشکانی که به صورت دوره ای سرکشی از این گوسفند ها رو بعهده دارند.

 

فرمانده سپاه کلات با اشاره به این نکته که نصب تراشه برای هر دام یکی از ویژگی های این طرح است، اضافه کرد: هر گوسفند تراشه مخصوص دارد و تمام اطلاعات مربوط به دام از قبیل سن، واکسیناسیون و سایر معیارهای کلیدی مورد نیاز برای پرورش و کاهش تلفات و بهبود بهره وری در آن ذخیره و دامپزشکان به صورت دوره‌ای چک میکنند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی های اخیر در شهرستان کلات و چرای بی رویه گوسفندها مراتع و منابع طبیعی شهرستان آسیب دیده اند، تصریح کرد: نگهداری دام ها در محیط های بسته به صورت داشتی (آخور) پرورش داده می شوند که این امر کمترین آسیب را به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می کند.

 

شریف با یادآوری این موضوع که این طرح امسال فقط در بخش زاوین انجام میشود، ادامه داد: چنانچه طرح بازده خوبی داشته باشد در سالهای آتی آن را گسترش می دهیم.

 

فرمانده سپاه کلات ابراز داشت: با توجه به آب وهوای محیط و منطقه در روستاهای اولنگ و باغکند گوسفند نژاد مغانی و در روستاهای چنار، شورستان و قلعه نو گوسفند از نژاد کردی دشتی تحویل داده شده است تا بتوانیم با روشهای نوین تغذیه ای دام درصد بره گیری را در سال به چهار بره افزایش دهیم.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به حضور تیم دامپزشکی آستان قدس برای بررسی سلامت و روند پرورش دامهای تحویل داده شده به متقاضیان و رضایتمندی از مراحل انجام این طرح از تولد اولین سه قلوی طرح دام سبک در کلات خبر داد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی استان کرمان در جهت رصد پایش صنایع پرخطر و مواد شیمیایی موجود در استان، طی مکاتبه با سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، رصد و پالایش صنایع استان کرمان که در فرآیند انبارش، تولید، حمل و نقل و توزیع از مواد شیمایی خطرناک استفاده می‌کنند، آغاز شد.

در اولین قدم از چرخه مصونیت شیمیایی و بر اساس لیست دریافتی خود اظهاری از سوی سازمان‌های متولی، بازدید از تولیدی چسب خوش چسب و واحد صنعتی رنگ‌سازی بینالود واقع در شهرک صنعتی شماره یک شهر کرمان انجام شد.

طبق این طرح قرار است با حضور نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان طی مدت دو ماه از تمام واحدهای صنعتی پر خطر استان بازدید و اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری شود.

کد خبر 6086699

دیگر خبرها

  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • حریق یک دامداری در سمنان
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • دور دوم انتخابات در کلات با ۴۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق نیمه برخوردار لرستان