Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@22:12:47 GMT

اضافه شدن رشادت سردار سلیمانی به کتاب تاریخ معاصر

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۲۹۶۶

اضافه شدن رشادت سردار سلیمانی به کتاب تاریخ معاصر

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: زندگینامه شهید محسن حججی از سال آینده به محتوای کتب درسی پایه دوازدهم اضافه می‌شود.

خبرگزاری میزان- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: زندگینامه شهید محسن حججی از سال آینده به محتوای کتب درسی پایه دوازدهم اضافه می‌شود.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در خصوص معرفی اسطوره‌های دینی-فرهنگی در کتب درسی گفت: براساس برنامه کلی وزارت آموزش و پرورش، تقویت هویت اسلامی – ایرانی و انقلابی در محتوای کتب درسی اعمال می‌شود تا هویت افراد شاخص کشورمان معرفی و الگو سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:بهره مندی از چهره‌ها و شخصیت‌های قهرمان و شاخص ایرانی در کتب درسی به نوعی نوآوری در محتوا و الگو سازی ایرانی محسوب می‌شود، اما تغییر در محتوا کتاب‌ها هر ۵ سال یکبار انجام می‌شود و امکان تغییر هرساله قهرمان‌های ایرانی در کتاب‌ها وجود ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: زندگی نامه شهید محسن حججی به علت قرابت سنی با دانش آموزان، به کتب درسی پایه دوازدهم از سال آینده اضافه می‌شود و امکان اضافه شدن دیگر قهرمان‌ها به کتب درسی براساس گروه سنی دانش آموزان وجود دارد.

وی عنوان کرد: امکان جا به جایی شخصیت‌های اسطوره ایرانی در بازنگری کتب درسی وجود داشته و در نظر داریم مباحث مربوط به داعش و سردار سلیمانی را به کتاب تاریخ معاصر اضافه کنیم.

محمدیان اذعان داشت: عمدتا بحث‌هایی درباره شهدا، چهره‌ها و شخصیت‌های علمی، اسطوره‌های ملی مانند داستان رستم و سهراب و آرش، چهره‌های اسوه و الگوی اسلامی مانند ائمه اطهار و شهدای کربلا، بزرگان تاریخ همانند شهیدان چمران، تهرانی مقدم و ... به منظور بهره مندی در محتوای کتب درسی مورد بررسی قرار گرفته و در مواقع لزوم از آن استفاده می‌شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا در این مراسم سید محمد طباطبایی معاون وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعریف منظومه جدیدی در وزارت آموزش پرورش با عنوان پرورش فراگیر، گفت: در این منظومه سه شعار محوری ایمان، امید و خردورزی و خودباوری و نشاط دنبال می‌شود.
محمد حسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تشریح آثار ایشان، هفته معلم را به معلمان مدارس ایرانی مستقر در ترکیه تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان