Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نفریه مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور برای اینکه در راستای تحقق عدالت توزیعی گام بر دارد، از سال 1380 به تاسیس روستا مهد اقدام کرده است.

وی افزود: تاسیس روستا مهدها در کشور به منظور برخورداری کودکان ساکن در روستاها و مناطق حاشیه ای از خدمات مشابه مهدهای کودک در شهرها صورت گرفته است و تا کنون در این روستا به بسیاری از کودکان خدمات مختلفی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر سطح سواد در روستاها نیز افزایش پیدا کرده است و روستا مهدهای سراسر کشور، با وجود مدیران و مربیان متخصص اداره می شوند و به کودکان 4 تا 7 سال علاوه بر دریافت خدمات آموزشی و فرهنگی، یک وعده غذای گرم نیز داده می شود.

نفریه خاطرنشان کرد: برای تاسیس روستا مهدها در کشور مبلغ 10 میلیون تومان به عنوان کمک هزینه برای راه اندازی اولیه مهدها و همچنین مبلغ 2 میلیون تومان نیز برای تهیه تجهیزات، به مدیران درخواست دهنده پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: تعداد کودکان در روستا مهدهای کشور نسبت به مهدکودک های شهر کمتر است و سازمان بهزیستی کشور برای ارائه خدمات به کودکان در روستا مهدها، سالانه 60 میلیارد تومان برای این مراکز هزینه می کند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در حال حاضر 7 هزار و پانصد روستا مهد در سراسر کشور فعالیت می کنند که این آمار نسبت به درصد روستا نشینان که 30 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، رقم قابل توجهی است.

 

رفع 50 درصد سوء تغذیه کودکان روستایی و مناطق حاشیه ای با دریافت یک وعده غذای گرم

نفریه یادآور شد: در کنار روستا مهدهای کشور، پایگاه هایی از طرف سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت هستند که یک وعده غذای گرم، انواع غربالگری ها و همچنین انواع خدمات آموزشی را به مادران و کودکان، مثل آداب نشستن کنار سفره و آداب غذا خوردن و دعا کردن را آموزش می دهند.

وی ادامه داد: گزارش رسمی دفتر تغذیه وزارت بهداشت، از کاهش میزان سوء تغذیه کودکان، پس از اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدها و مناطق حاشیه ای حکایت دارد و بر این اساس تا کنون بیش از 50 درصد سوء تغذیه کودکان در روستاها و مناطق حاشیه ای با دریافت یک وعده غذای گرم در پایگاه های بهزیستی که در کنار روستا مهدها قرار دارند، کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: از کودکانی که خانواده آنها توانایی پرداخت شهریه روستا مهد را داشته باشند، مبلغ کمی به عنوان شهریه دریافت می شود و البته بیشتر کودکان بدون پرداخت شهریه در روستا مهدها پذیرفته می شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا پوریافر درباره جزییات تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری با بیان اینکه این نقطه یکی از نقاطی بود که به دلیل باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبح‌گاهی می‌شد. گفت: درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

وی با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که‌ متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود گفت: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

وی ادامه داد: باتوجه به انجام ایمن سازی و تعویض رمپ حدود ۴۳ میلیارد تومان هزینه این پروژه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد