Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@13:39:00 GMT

چادر گل گلی خانم بازیگر/عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۳۴۸۷

چادر گل گلی خانم بازیگر/عکس

سولماز آقمقانی بازیگر سینما و تلویزیون، عکس زیارتی خود در شاهچراغ شیراز را منتشر کرد.

  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا شدت گرفته و به چند کشور دیگر سرایت کرده و تاکنون صدها دانشجو توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

دانشجویان در این کشورها همواره از گروههای پیشتاز حامی فلسطین بوده‌اند اما حملات وحشیانه و گسترده نظامیان صهیونیست علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در بیش از ۲۰۰ روز گذشته و شهادت و مجروح شدن هزاران فلسطینی بی گناه، سبب شدت گرفتن موج اعتراضات در میان گروههای مختلف دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شده است.

اکنون موجی سریع از اعتراضات که یادآور جنبش ضد جنگ ویتنام است، دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده را در پاسخ به جنگ اسرائیل علیه غزه فرا گرفته است که منجر به دستگیری صدها نفر و آنلاین شدن تعداد زیادی از کلاس‌ها شده است، موجی که به دانشگاههای اروپا نیز رسیده و آن را تجربه کرده‌اند.

در گزارش حاضر بخشی از اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا علیه اسرائیل و درحمایت از فلسطین که رسانه‌ای شده، به تصویر کشیده شده است:

تظاهرات ضد اسرائیلی به کدامیک از دانشگاههای آمریکا سرایت کرده است؟

دانشگاه کلمبیا

حمله پلیس به دانشجویان و بازدداشت آنها در دانشگاه کلمبیا آمریکا اعتراضات ضد اسرائیلی را در آمریکا دوباره شعله ور ساخت.

دانشگاه کلمبیا یک دانشگاه خصوصی در شهر نیویورک است و درگیری میان دانشجویان و پلیس پس از آن صورت گرفت که برخی مقام‌های این دانشگاه از پلیس خواستند، کمپ اعتراضی دانشجویان علیه اسرائیل را جمع کند.

قبل از این درگیری‌ها، دانشجویان این دانشگاه از مسئولان دانشگاه خواستند تا روابط خود را با شرکت‌ها و موسسات اسرائیلی قطع کنند.

این گروه از دانشجویان اوایل روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی چادرهایی در یکی از محوطه‌های چمن‌های دانشگاه نموده و پس از آن در همبستگی با فلسطین فریادها اعتراض بلند و کرده شعار ما حماس هستیم را می‌دادند.

با ادامه تنش در کلمبیا و ترس برخی از دانشجویان از پا گذاشتن در محوطه دانشگاه و دستگیری توسط پلیس، مسئولان این دانشگاه اعلام کردند که دانشگاه تا پایان ترم به یادگیری ترکیبی روی خواهد آورد، به این معنی که برخی از کلاس‌ها آنلاین خواهند شد.

اگرچه، کلمبیا جدیدترین دانشگاهی است که شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی در آمریکاست اما این دانشگاه، پیشتر نیز سوابق اعتراض داشته است؛ به ویژه در سال ۱۹۶۸ زمانی که صدها دانشجو خشمگین از نژادپرستی و جنگ ویتنام، پنج ساختمان دانشگاه را اشغال کردند.

دانشگاه ییل

دانشگاه ییل یک دانشگاه خصوصی درشهر نیوهیون، ایالت کانکتیکات آمریکاست که طبق گزارش‌های رسانه‌ای، پلیس این شهر بامداد روز دوشنبه تعداد ۶۰ نفر از جمله ۴۷ دانشجو را دستگیر کرده است.

بازداشت‌ دانشجویان در بیش از یک هفته اخیر، پس از آن صورت گرفت که گروهی از دانشجویان فارغ التحصیل اعتصاب غذا کردند تا از یکی از مدارس و کالج‌هاش مشهور وابسته به دانشگاه یعنی «آیوی لیگ» بخواهند که از همکاری با شرکت‌های مسلح وابسته به اسرائیل صرف نظر کند.

گروه دانشجویی اعتصاب کنندگان «گرسنگی برای فلسطین» با ارسال نامه‌ای به «سالوی» مدیر دانشگاه، «ییل» را به "همدستی نسل کشی" در غزه متهم کرده و از او خواسته است که آشکارا به سرمایه گذاری دانشگاه در شرکت‌های تسلیحاتی وابسته به اسرائیل پایان دهد.

دانشگاه نیویورک

پلیس نیویورک در گزارشی اعلام کرد که تعداد ۱۳۳ معترض علیه اسرائیل را در اواخر روز دوشنبه پس از تظاهراتی در دانشگاه نیویورک در میدان مقابل دانشکده بازرگانی این دانشگاه، بازداشت شدند.

سخنگوی دانشگاه نیویورک به رسانه‌ها گفت این تظاهرات بدون اطلاع قبلی یا کسب مجوز از مراجع مرتبط برگزار شده است.

ماساچوست

ایالت ماساچوست، در شرق آمریکا به دلیل وجود موسسات آکادمیک و دانشگاهی شهرت گرفته اما بوستون مرکز این ایالت نیز در یک هفته اخیر شاهد برپایی چندین اردوگاه اعتراضی ضد جنگ ظالمانه اسرائیل علیه فلسطین بوده است.

دانشجویان کالج «امرسون» چادرهایی را در نزدیکی ساختمان‌های دانشگاهی در مرکز شهر بوستون برپا کردند. گروهی از دانشجویان دانشگاه تافتس نیز در این شهر یک کمپ چادری در پردیس «مدفورد» راه اندازی کردند.

هر دو گروه به این موضوع اعتراض دارند که کالج‌های آنها با سازمان‌های طرفدار اسرائیل و پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با تلاش‌های ضد فلسطینی ارتباط مالی دارند.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای تاکنون بیش از ۱۲ کمپ و چادر توسط دانشجویان معترض در محوطه چمن دانشگاه در موسسه فناوری ماساچوست در کمبریج برپا شده است. دانشجویان خشمگین اعلام کردند که این کالج، از بودجه مستقیم در وزارت دفاع (جنگ) اسرائیل برخوردار است.

دانشگاه اموری

جنبش دانشجویان علیه اسرائیل در آمریکا خیلی زود همه گیر شد. دانشجویان این دانشگاه نیز با برپا کردن چادر و تجمعات اعتراضی خواستار آتش بس فوری در غزه و عدم ماشین جنگی تل‌آویو توسط واشنگتن و کاخ سفید شدند.

اما رسانه‌ها گزارش دادند نیروی پلیس ایالت جورجیا از تفنگ‌های شوکر در سرکوب و اعمال خشونت علیه این دانشجویان استفاده کردند و معترضان را در محوطه دانشگاه اموری Emory University در آتلانتای ایالت جورجیا دستگیر کردند.

دانشگاه هاروارد

تعدادی از دانشجویان دانشگاه هاروارد نیز یک روز پس از ممنوعیت فعالیت گروه «کمیته همبستگی فلسطین» و چند روز پس از محدود شدن دسترسی دانشگاه به چمنزار، در محوطه هاروارد چادر اعتراضی برپا کردند.

دانشگاه براون

دانشگاه براون از قدیمی ترین دانشگاههای آمریکا در شهر پراویدنس ایالت رود آیلند است که دانشجویان آن در جنبش کنونی فعالیت موثر داشته و بیش از یک دوجین کمپ یا چادر اعتراضی در پارک پردیس دانشگاه، برپا کردند و از مسئولان دانشگاه خواستند تا شرکت‌های سازنده سلاح برای اسرائیل را تامین مالی نکرده و با آن‌ها همکاری و فعالیت مشترک نداشته باشند.

دانشگاه میشیگان

دانشجویان معترض بیش از ۳۰ چادر در بخش مرکزی پردیس Ann Arbor دانشگاه میشیگان برپا کردند که پلیس در درگیری با دانشجویان تعداد زیادی از این خیمه‌ها را برچید و گروهی از دانشجویان را دستگیر کرد.

دانشگاه مینه سوتا

دانشگاه مینه‌سوتا در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آمریکا نیز عرصه کارزار پلیس و دانشجویان معترض بود. طبق گزارش‌های منتشره روز سه‌شنبه ۹ نفر از دانشجویان و معترضان ضد جنگ در دانشگاه مینه‌سوتا توسط پلیس و پس از برهم زدن کمپ اعتراضی آن‌ها، دستگیر شدند.

دانشگاه تگزاس

در جنوب آمریکا، گروه بزرگی از دانشجویان دانشگاه تگزاس روز چهارشنبه در شهر آستین، بخشی از محوطه چمنزار را اختصاص به برپایی چادر اعتراض به جنگ اسرائیل علیه فلسطین دادند که با حمله پلیس تعدادی از دانشجویان دستگیر و چادر آنها برچیده شد.

دانشگاه تگزاس در دالاس نیز دو شب قبل شاهد اقدام مشابه دانشجویان خشمگین بود.

دانشگاه برکلی

در ساحل غربی آمریکا دانشجویان دانشگاه برکلی در کالیفرنیا خیمه زدند و از مسئولان این دانشگاه خواستند تا از ارائه کمک مالی غیرمستقیم به اسرائیل اجتناب کنند و در عین حال یک برنامه مطالعات فلسطینی در این دانشگاه راه‌اندازی کنند.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس‌آنجلس، برخی از معترضان قبل از اینکه توسط نیروهای پلیس محلی دستگیر شوند، اقدام به برپایی چادر فلسطین کردند که تعدادی از دانشجویان برای حمایت از این اقدام در اطراف این چادر تجمع کردند.

دانشگاه پلی تکنیک هومبولت

تعدادی از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا در شهر هومبولت به همراه گروه دیگری از معترضان دوشنبه شب پس از اشغال یک ساختمان این دانشگاه، با برخورد پلیس روبه رو شدند و پس از آن بود که اعلام شد محوطه دانشگاه تا پنجشنبه ممنوع الورود است و برخی کلاس‌ها نیز از حضوری به آنلاین تغییر شکل داده شد.

سیاتل

صدها دانش‌آموز دبیرستانی و دانشجو در شهر سیاتل ایالت واشنگتن روز سه شنبه در اعتراض به تهاجم اسرائیل علیه غزه تظاهرات کردند.

سایر دانشگاههای آمریکا

تعداد زیاد دیگری از دانشگاههای آمریکا همچنان در حال پیوستن به خیزش عظیم دانشجویان این کشور علیه جنایات اسرائیل هستند، طبق گزارش‌های منتشره رسانه‌های مختلف تا صبح جمعه محوطه دانشگاه نورث وسترن در ایوانستون ایلینوی و همچنین دانشگاه جورج واشنگتن شاهد اردو زدن دانشجویان معترض بوده است.

دانشجویان جورج واشنگتن با انتشار تصاویر اردو زدن خود در محوطه این دانشگاه در شبکه ‌های مجازی اعلام کردند که قصد ندارند به این زودی چادرهای حمایت از فلسطین را جمع کنند.

دانشگاهها در خارج از آمریکا

پس اوج گرفتن جنبش ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا، گردهمایی دانشجویان حامی فلسطین در کالج Sciences Po Paris در فرانسه برگزار شد. این دانشگاه با دانشگاه کلمبیای آمریکا فعالیت مشترک آموزشی دارد.

دانشجویان معترض فرانسوی خواستار قطع رابطه و همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌ها و شرکت های درگیر در جنگ اسرائیل علیه غزه شدند.

دانشجویان فرانسوی پیشتر نیز تحت رهبری دانشجویان دانشگاه سوربون در پاریس مرکز این کشور تظاهرات اعتراض‌آمیز گسترده‌ای را علیه اسرائیل به راه انداختند و از دولت ماکرون خواستند تا از اسرائیل در جنگ غزه حمایت نکند و مسئولیت حمایت آشکار از فلسطینی ها را برعهده گیرد.

دانشگاه سیدنی استرالیا

تعدادی از دانشجویان دانشگاه سیدنی استرالیا نیز در یک فراخوانی از تمامی دانشجویان این دانشگاه خواستند تا در یک اردوی دانشجویی برای متوقف ساختن همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌ها و سازندگان تسلیحات اسرائیلی شرکت کنند.

جمع بندی

دولت و کنگره آمریکا به رغم مخالفت شدید افکار عمومی خود، در ادوار مختلف به ویژه در روزهای اخیر حمایت‌های گسترده‌ای از جنگ و تجاوز اسرائیل علیه فلسطین کرده‌اند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین،قطعنامه درخواست عضویت کامل کشور فلسطینی در سازمان ملل متحد را وتو کرد. وتوی این قطعنامه از سوی آمریکا در حالی صورت گرفت که فرانسه، چین و روسیه، سه عضو دائم شورای امنیت و همچنین دو متحد آمریکا یعنی ژاپن و کره جنوبی به پیش‌نویس این قطعنامه رای مثبت داده بودند.

همچنین مجلس سنای آمریکا بتازگی یک بسته کلان حمایت مالی از اسرائیل را شامل ۱۷ میلیارد دلار به تصویب رساند که ۴ میلیارد دلار آن صرف تکمیل سیستم‌های دفاع موشکی اسرائیل خواهد شد.

پس از این اقدامات بود شعله‌های خشم دانشجویان آمریکایی علیه حامیان اسرائیل از جمله در دانشگاه‌های این کشور بالا گرفت.

خبرگزاری الجزیره نقشه‌ای از دانشگاههای آمریکا که در جنبش دانشجویی ضد اسرائیل در روزهای اخیر شرکت داشته‌اند منتشر کرده که این نقشه همچنان در حال تکمیل است.

اکنون امواج خروشان اعتراض دانشجویان علیه اسرائیل تقریبا به سراسر آمریکا سرایت کرده است و تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به عنوان مهمترین جنبش ضد اسرائیلی تاریخ آمریکا در دهها دانشگاه آمریکا و اروپا با قدرت خواستار پایان یافتن جنگ در غزه، آتش بس و عدم حمایت حاکمان کاخ سفید از صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شده است.

این درحالی است که برخی از نمایندگان رسانه‌ها و ناظران بین‌الملل پیش‌بینی کردند که چادرهای اعتراضی دانشجویان در روزهای آتی بخش‌های بیشتری از آمریکا و اروپا را فرا می‌گیرد.

نمایندگان رسانه‌های مختلف گزارش دادند که اعتراضات تحت رهبری دانشجویان آمریکایی و اروپایی، عمدتا مسالمت آمیز و شعارهای آنها فقط حاوی پیام « فلسطین را آزاد کنید» بوده، اما معترضان با واکنش گسترده از سوی مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی از جمله اتهامات یهودی ستیزی روبه‌رو شده‌ و به همین دلیل مورد حمله و سرکوب نیروهای پلیس قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش‌ رسانه‌ها تاکنون صدها دانشجو به دلیل حمایت از فلسطین و شرکت در چادر زدن علیه اسرائیل در دانشگاههای مختلف آمریکا دستگیر شده‌اند.

«ودی آرمور» استاد حقوق در دانشگاه در این زمینه در گفت‌وگویی رسانه‌ای تاکید کرده که مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی به منظور جلوگیری از گسترش اعتراضات دانشجویی از ادعاهای یهودستیزی برای خاموش کردن و سرکوب دانشجویان استفاده خواهند کرد و اعمال خشونت‌ و قلع و قمع معترضان نیز همزمان تشدید خواهد یافت.

کد خبر 6088993

دیگر خبرها

  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم
  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • جزئیات جدید درباره پرونده امیر تتلو؛ «س. ق» یا «پ. ص»؛ کدام بازیگر زن تتلو را گرفتار کرد؟!
  • «س.ق» یا «پ.ص» ؛ کدام بازیگر زن باعث اغفال امیر تتلو در ترکیه شد؟
  • «س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
  • منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟ (+عکس)
  • منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات تتلو که بود؟
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو