Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@19:31:15 GMT

دليل عمده کيفيت پايين مسکن در کشور چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۳۷۶۹

دليل عمده کيفيت پايين مسکن در کشور چیست؟

به گزارش جهان نيوز، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: بافت فرسوده ۲۰ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است و برنامه دولت دوازدهم این است که همزمان، هم پروژه‌های متعددی را در بافت فرسوده توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به بهره برداری برساند و هم تسهیلاتی را برای افرادی که متقاضی فعالیت و سرمایه گذاری در بافت‌های فرسوده برای تامین مسکن و تحت عنوان شرکت‌های توسعه گر مشغول به فعالیت هستند در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه ایران، یکی از کشور‌های زلزله خیز دنیا به شمار می‌رود، تصریح کرد: بافت‌های ناکارآمد شهر‌ها از آسیب پذیرترین نقاط کشور ما در رویارویی با زلزله‌های بزرگ هستند و به همین دلیل نیز برنامه جدی وزارت راه، اجرای راهکاری برای کاهش آسیب پذیری در نقاط مختلف شهری و روستایی است.
شکرچی زاده به استفاده از ظرفیت‌های بیمه اشاره کرد و گفت: به منظور استحکام بخشیدن به ساختمان‌های موجود و تازه احداث به غیر از نظارت و مجری از ظرفیت مهمی به عنوان بیمه، استفاده بهینه‌ای داشته باشیم زیرا، تضمین کیفیت محصول نهایی ما یعنی ساختمان‌ها است که می‌تواند به میزان قابل توجهی ضعف ما را در نظارت، بهبود بدهد.
وی با اشاره به زلزله کرمانشاه و تجاربی که از آن حادثه کسب شد، یادآور شد: در زلزله کرمانشاه که متاسفانه تعدادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند، عموم پروژه‌هایی که دچار مشکل شدند و آسیب‌های جدی سازه‌ای و غیرسازه‌ای دیدند، دارای سیستم‌های نظارت، طی روند آزمایش‌های مصالح ساختمانی و مجری ذی صلاح بودند، اما شاهد بودیم که نهایتا محصول نهایی که همان ساختمان‌ها بود از کیفیت مناسبی در برابر زلزله برخوردار نبودند.
شکرچی زاده یکی از اشکالات عمده را نبود مجری در زمان اجرای پروژه عنوان کرد و گفت: افرادی که مسئولیت اجرای ساختمانی را برعهده دارند در زمان اجرای عملیات، حضور ندارند.
وی ادامه داد: این حضور نداشتن مهندس ناظر و مجری ذی صلاح، بخشی به دلیل نداشتن تعهدکاری است و بخش دیگر به پایان کار شهرداری ارتباط دارد و همچنین متاسفانه در انتخاب زمین برای تعدادی از پروژه‌ها شاهد آن هستیم که مطالعات ساختاری مناسبی انجام نشده است و بر روی زمین‌های نامناسب بدون آنکه بهسازی مناسبی بر روی آن‌ها صورت گرفته، ساختمان‌ها احداث شده اند که همین امر مشکلاتی را در آینده برای ساختمان‌ها ایجاد خواهد کرد.
شکرچی زاده با تاکید دوباره بر استفاده و بهره مندی از ظرفیت‌های بیمه‌ای برای ایجاد تعهد در ساختمان سازی استاندارد، گفت: متاسفانه از ظرفیت‌های بیمه ساختمانی استفاده نمی‌کنیم.
وی یادآور شد: در حال حاضر، در حوزه ساختمان بیمه پرسنلی برای کارگرانی که در زمان کار مشغول به فعالیت هستند وجود دارد و شرکت‌های بیمه‌ای ساختمانی خود را مکلف به تضمین کیفیت محصول نهایی نمی‌دانند.

منبع:خبرگزاری دانشجو

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح یکشنبه در دیدار با رئیس هیئت عامل صندوق حوادث طبیعی ساختمان گفت: از توجه ویژه مسئولان صندوق حوادث طبیعی ساختمان به استان خراسان جنوبی و پرداخت خسارت‌ها به آسیب دیدگان در زلزله نهبندان، طبس و بشرویه تقدیر می‌کنیم.


وی با اشاره به سیل اخیر در استان و به خصوص شهرستان زیرکوه اظهار کرد: برای کمک به خانواده‌های سیل زده این شهرستان صندوق حمایت‌های لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی مدیرعامل این صندوق قول پرداخت خسارت به خانواده‌های آسیب دیده از سیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده شد.
وی گفت: حداکثر سقف تعهدات صندوق حوادث طبیعی ساختمان در سال جاری به ۹۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته وی سال گذشته این مبلغ ۳۰ میلیون تومان بوده است.

ذاکریان با اشاره به اینکه مبنای پرداخت خسارت اشتراک قانونی برق واحدهای مسکونی خواهد بود، بیان داشت: درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در حوزه برق بوده که از مالکان واحدهای مسکونی دریافت و به خزانه داری کل واریز می‌شود و الباقی حق بیمه از سوی دولت هر ساله بر اساس ماده ۱۰ قانون تنظیم و به حساب صندوق پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان یکی از ثمرات دولت سیزدهم است که در راستای رفاه و آرامش خاطر مردم در هنگام وقوع حوادث هشت گانه طبیعی شامل زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، رانش زمین و سونامی پرداخت خسارت برای کلیه ساختمان‌های مسکونی دارای انشعابات قانونی برق را پوشش می‌دهد.

به گفته وی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نماینده این صندوق در استان می‌باشد.

مهدی اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بیان کرد: در صورت ارسال اطلاعات واحدهای خسارت دیده توسط استانداری در اسرع وقت، قول پرداخت خسارت به صاحبان واحدهای خسارت دیده، در کمترین زمان ممکنه داده می‌شود.

کد خبر 6090523

دیگر خبرها

  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶