Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@09:55:42 GMT

صادرات گوجه فرنگی به قطر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۵۴۹۱

صادرات گوجه فرنگی به قطر آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  عیسی محمددوست مدیر جهادکشاورزی دیر استان بوشهر افزود: محصول گوجه فرنگی خارج از فصل دیر تاکنون از راه زمینی به کشور‌های عراق و افغانستان صادر می‌شد، اما امسال برای نخستین بار صادرات این محصول از طریق دریا به کشور قطر آغاز شده است.

وی اضافه کرد: برای ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای گوجه فرنگی و حمایت از کشاورزان از زمان برداشت امکان صادرات این محصول به خارج از کشور از جمله کشور‌های عراق، افغانستان و قطر فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد دوست بیان کرد: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال زراعی جاری در این شهرستان پنج هزار و ۳۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود ۲۴۰ هزار تن تولید داشته باشیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دیر اظهار داشت: از ابتدای برداشت محصول گوجه فرنگی تاکنون ۵۰ درصد محصول در این شهرستان برداشت شده که ۱۰ هزار تن از این محصول به خارج از کشور صادر و مابقی در بازار‌های داخلی به مصرف رسیده است.

وی در ارتباط با میزان خرید کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی افزود: کارخانه‌های رب گوجه فرنگی نیز روزانه ۱۰ تن گوجه از کشاورزان این شهرستان خریداری می‌کنند.

محمد دوست یادآورشد: شهرستان دیر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است که ۱۰ هزار کشاورز بصورت فصلی و دائم در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

گوجه فرنگی خارج از فصل در مرداد و شهریور هر سال در استان بوشهر کشت و در ماه‌های آذر و دی برداشت آن آغاز می‌شود و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

فصل کشت و برداشت گوجه فرنگی در دیگر نقاط کشور فصل‌های بهار و تابستان است.

انتهای پیام/ف

آغاز صادرات گوجه فرنگی از دیر بوشهر به قطر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیون دلار محصولات صنایع دستی استان به خارج از کشور ارسال شد، که این میزان در مقایسه با صادرات هفت میلیون دلاری سال ۱۴۰۱، رشد دو برابری داشته است.
نورالله عبداللهی با بیان اینکه این آمار صادراتی جدا از ارسال شخصی هنرمندان است، افزود: دست بافته‌های داری، سفال، قلمکار و محصولات چوبی و فلزی همچون مینا از صنایع دستی است که در کشور‌های خارجی خریداران زیادی دارد.
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، عراق و افغانستان از کشور‌های مقصد صادراتی گمرکی صنایع دستی استان اصفهان هستند.
به گفته مجد الدین تاج رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان، استان اصفهان ۱۰۰ هنرمند شناسنامه دار فعال دارد.
استان اصفهان با داشتن یک سوم صنایع دستی جهان، مهد این هنر‌های دستی است.
۶۰۲ رشته صنایع دستی در دنیا شناسایی شده که ۲۹۹ رشته آن مربوط به ایران و از این تعداد، استان اصفهان میراث دار ۲۰۰ رشته است.
رشته‌های مینا، قلمکار، گلیم، قلمزنی، خاتم، فیروزه کوبی، منبت، خراطی و سفال از جمله صنایع دستی بومی استان اصفهان است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید