Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@02:26:29 GMT

تصویب ایجاد پنج ناحیه صنعتی جدید در استان قم

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۶۳۹۶

تصویب ایجاد پنج ناحیه صنعتی جدید در استان قم

قم - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم، تصویب و مراحل پایانی کار مطالعاتی پنج ناحیه صنعتی جدید در مناطق روستایی استان را اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قم، امیر طیبی نژاد در گفت و گویی اظهار داشت: در راستای سیاست های راهبردی سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران و بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته با هدف ظرفیت سنجی و توسعه مشاغل روستایی و خانگی، ایجاد پنج ناحیه صنعتی جدید در مناطق روستایی قم در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که برای تسریع در کارها و عدم اطاله برخورداری متقاضیان از این نواحی، چندین کار به صورت موازی و خارج از نوبت به مرحله اجرا گذاشته شد، گفت: همزمان با انجام مرحله مطالعات، موضوع ایجاد پنج ناحیه صنعتی جدید در مناطق کهک، قاهان، بیدهند و 2 ناحیه صنعتی هم در صرم در هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی قم مطرح شد و به تصویب رسید.
طیبی نژاد تصریح کرد: با همکاری مناسب منابع طبیعی استان موفق شدیم در کوتاه ترین زمان ممکن مکان یابی نواحی صنعتی جدید را انجام دهیم که با اتمام کار مطالعاتی نسبت به تملک زمین و آغاز عملیات اجرایی آن اقدام خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم یادآور شد: یکی از اقدام های مهم در این بخش کار مطالعاتی و طرح توجیهی بود که همزمان با سایر اقدام ها توسط معاونت فنی شرکت شهرک های صنعتی قم انجام شد و امیدواریم تا پایان دی ماه جاری این مرحله نیز به اتمام برسد تا بتوانیم سایر اقدام های لازم را انجام دهیم.
وی با بیان این که نواحی صنعتی جدید براساس قابلیت‌های درونی روستاها ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: در داخل برخی از روستاهای استان یک سری واحدهای صنعتی و یا مشاغل تولیدی خانگی وجود دارد که با ایجاد نواحی صنعتی کوچک در کنار این روستاها، می‌توانیم واحدهای تولیدی را به داخل نواحی صنعتی منتقل کنیم و ضمن برخورداری از حمایت های سازمان صنایع کوچک، در برنامه های توسعه ای این سازمان همچون خوشه های کسب وکار و تشکیل کنسرسیوم های صادراتی مشارکت نمایند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک