Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@00:21:29 GMT

ائتلاف 50 گروه سیاسی یا حیدر العبادی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۶۴۵۴

انتخابات پارلمانی و شوراهای استانی عراق قرار است 12 می آینده (22 اردیبهشت) در سراسر این کشور برگزار شود و این امر موجب شده تا عرصه سیاسی عراق این روزها شاهد ائتلاف‌های جدید و رایزنی‌ و چانه‌زنی احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف شیعی، سنی و کردی برای ارائه فهرست‌های انتخاباتی جدید باشد.

روزنامه عراقی «الصباح» امروز دوشنبه در گزارشی با ارائه توضیحاتی درباره ائتلاف انتخاباتی «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نوشت: العبادی ائتلاف «النصر» را برای شرکت در انتخابات تشکیل داده است و از تمامی گروه‌های سیاسی برای پیوستن به این ائتلاف «ملی فرامذهبی و فراسهم‌خواهی سیاسی» دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع غیررسمی در این میان اعلام می‌کنند که ائتلاف العبادی با ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» هم‌پیمان شده است. همچنین حزب «جریان ملی حکمت» به رهبری «سید عمار الحکیم» ائتلاف سه‌جانبه‌ای با این دو ائتلاف ایجاد گرده است.

یک منبع آگاه به روزنامه «الصباح» عراق اعلام کرده است که شمار گروه‌های سیاسی که انتظار می‌رود به ائتلاف النصر بپیوندند، به 50 عدد می‌رسد.

در این میان، العبادی طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که ائتلاف النصر، در راه حفظ پیروزی و فداکاری‌های شهداء و زخمی‌ها، وفاداری به مواضع قهرمانان در میدان‌های نبرد، مبارزه با فساد و سهم‌خواهی با کلیه اشکال آن واعتماد به شایستگی‌های ملی خالص قدم بر می‌دارند.

ائتلاف «نصر العراق» به ریاست حیدر العبادی روز یکشنبه 14 ژانویه تشکیل شد و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری دبیر کل سازمان بدر و حزب جریان ملی حکمت به ریاست سید عمار الحکیم به آن پیوستند. این ائتلاف همچنین شامل مجلس اعلای اسلامی عراق به ریاست همام حمودی نیز می‌شود.

منبع روزنامه الصباح همچنین تاکید کرد که النصر، برای همه عراقی‌ها فعالیت می‌کند و وحدت کشور و حاکمیت ملی آن را تقویت می‌کند و به دنبال تصحیح مسیرهای اشتباه پیشین و برقراری عدالت و برابری میان عراقی‌ها است.

از سوی دیگر، «نوفل ابورغیف» سخنگوی حزب «جریان ملی حکمت» (به ریاست عمار الحکیم) نیز اظهار داشت که یک توافق سه‌جانبه میان ائتلاف‌های النصر، الفتح و این حزب امضاء شده است.

«عباس البیاتی» نماینده پارلمانی پیوسته به ائتلاف النصر نیز گفت: انتظار می‌رود که شمار فراکسیون‌ها و گروه‌های سیاسی که به النصر می‌پیوندند به 50 برسد.

از سوی دیگر، پایگاه خبری «المشرق» عراق نوشت که «محمود الربیعی» عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق»، شب گذشته اعلام کرد که ائتلاف «نصر العراق» با همپیمانی العامری و العبادی تشکیل شده است.

وی افزود که رایزنی‌ها برای بزرگتر شدن این ائتلاف همچنان ادامه دارد و تاکنون 25 گروه سیاسی به این ائتلاف جدید پیوسته‌اند و ممکن است این عدد به 40 تا 50 عدد برسد. تاکنون ائتلاف نصر العراق، بزرگترین و قدرتمند‌ترین ائتلاف انتخاباتی بر روی کاغذ است.

این ائتلاف متشکل از دو فهرست انتخاباتی ثبت شده به طور رسمی در کمیساریای عالی انتخابات است و شامل شماری از رهبران حزب الدعوة، 8 گروه از نیروهای الحشدالشعبی از جمله «بدر»، «عصائب اهل الحق»، گردانهای «سید‌الشهداء»، گردانهای «حزب‌الله»، مجلس اعلای اسلامی عراق، حزب «مستقلون» به ریاست «حسین الشهرستانی» وزیر نفت سابق عراق، جریان «الاصلاح» به رهبری «ابراهیم الجعفری» و جریان «العطاء» به رهبری «فالح الفیاض» رئیس هیأت الحشد است.

بر اساس این گزارش در ائتلاف نصر العراق برخی احزاب سنی نیز حضور دارند که «بیارق الخیر» به رهبری «خالد العبیدی» وزیر دفاع سابق و «کلنا العراق» به  رهبری «عبدالرحمن اللویزی» از نمایندگان پارلمانی از جمله آنها هستند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر

اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق با حضور خیل عظیم زائران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، شب گذشته  زائران و مجاوران امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) در تجمع مردمی وعده صادق  به دعا و ثنا پرداختند و زیارت "امین الله" با سوز و گدازی بیشتر از همیشه قرائت شد؛ چرا که امروز هشتم شوال مصادف با تخریب قبور ائمه بقیع(ع) است.

در اجتماع مردمی "وعده صادق" زائران به دفاع جانانه سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی که بامداد 26 فروردین 1403 انجام شد، پرداختند و با رجزخوانی از رشادت‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور پاسخ دهنده به تجاوزات رژیم جعلی اسرائیل، برای رزمندگان و مدافعان وطن دعای خیر کردند و سپس نوای حیدر حیدر حسین طاهری مداح اهل بیت و زائران در رواق طنین انداز شد.

خادم‌ها پرچم ایران و فلسطین را بین زائران پخش می‌کنند و در این میان ذوق کودکان برای گرفتن پرچم هم تماشایی بود.

مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، یا علی و الله اکبر و صلوات بر محمد و آل محمد، حیدر حیدر شعارهایی است که  زائران امام رضا(ع) در اجتماع مردمی وعده صادق سر دادند و نوای حاج حسین طاهری با اشعار حماسی خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون و ای یار ای یار برخیز و علم بردار با همراهی زائران روبه رو شد.

 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پیروزی ازبکستان مقابل عراق در فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • برخی مسئولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد