Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: در 9 ماهه امسال با یک رشد 32 درصدی تعداد افراد فراری از منزل و فقدانی به 368 مورد رسیده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد تقوی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: از این تعداد اعلام فقدانی 170 نفر زن بودند که از این جمع 349 نفر نیز پیدا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: از این تعداد سه نفر به دلیل صغر سن، 9 نفر به دلیل کهولت سن و 13 نفر به دلیل اختلالات روانی ناپدید شدند. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه 207 نفر از این تعداد به دلیل اختلاف خانوادگی ترک منزل کرده‌اند، بیان کرد: 15 نفر به دلیل اغفال شبکه‌های مجازی از منزل فرار کرده‌اند و 78 نفر از زنان متاهل و 53 نفر نیز علیرغم داشتن فرزند ترک منزل کرده‌اند.
تقوی اضافه کرد: پلیس آگاهی در حوزه جرایم جنایی و خشن در 9 ماهه امسال عملکردی متفاوت داشته به طوری که از 13 فقره قتل رخ داده در استان همه آنها به همراه دو قتل از سال‌های گذشته توسط پلیس آگاهی کشف شده‌اند.
وی با یادآوری اینکه از 13 قتل رخ داده در استان 7 فقره با انگیزه ناموسی و مسایل منکراتی و دو مورد به دلیل اختلافات خانوادگی رخ داده است، تصریح کرد: دو مورد از قتل‌ها نیز به دلیل اختلاف طایفه‌ای و نزاع دسته‌جمعی اتفاق افتاده است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل به یک مورد آدم‌‌ربایی در استان اردبیل طی سالجاری اشاره کرد و افزود: این آدم‌ربایی به دلیل مسایل منکراتی بوده که فرد موردنظر را چند ساعت در محل زندانی سپس او را با همکاری پلیس آزاد کردند.
تقوی در مورد علل وقوع سرقت نیز در استان بیان کرد: اعتیاد، بیکاری، مناسب نبودن مجازات برای سارقانف پائین بودن ضریب ایمنی در برخی خودروها و منازل از دلایل مهم وقوع و افزایش سرقت به ویژه سرقت‌های خرد در استان اردبیل است.
وی به اعتراف تعدادی از سارقان در مورد سرقت از منازل نیز اشاره کرد و گفت: خود سارقین اظهار می‌کردند در اردبیل به دلیل آنکه اکثر بانوان طلاجات خود را در منزل نگهداری می‌کنند سارقان برای سرقت وسوسه می‌شوند در حالی که در سایر استان‌ها چنین موردی کمتر مشاهده می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل به توصیه‌های ایمنی برای کاهش سرقت اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رانندگان از پارک کردن خودرو در محلات خلوت، ترک کردن خودرو با موتور روشن، غفلت در استفاده از قفل فرمان و پدال و همچنین بی‌توجهی نسبت به بکارگیری نگهبان در ساختمان‌های نیمه‌کاره بازنگری کرده و مراقب اموال خود باشند.
تقوی اولویت سال آینده پلیس آگاهی را مبارزه قاطع با سارقان به ویژه سارقان سابقه‌دار با افزایش اشرافیت اطلاعاتی اعلام کرد و گفت: سعی داریم تا با استفاده از سیستم‌های نوین از تکرار جرم توسط سارقین جلوگیری کرده و با در نظر گرفتن مجازات‌های سنگین آنها را از این عمل بازداریم.
وی همچنین از برخوردی جدی با مال‌خران و خریداران اجناس سرقتی خبر داد و اذعان کرد: اگر افرادی با آگاهی نسبت به خرید و فروش این اموال اقدام کنند نسبت به پلمپ مغازه آنها و معرفی‌شان به مراجع قضایی اقدام خواهیم کرد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل بیان کرد: اخیرا باند سارقان سیم‌های برق را در اردبیل شناسایی و دستگیر کردیم که یک گروه چهار نفره به 61 فقره سرقت در شهر اردبیل و در مناطق مختلف این شهر دست زده بودند که این افراد علاوه بر اردبیل 24 فقره سرقت را نیز در نمین مرتکب شده بودند که در مجموع با اعترفا به 85 فقره سرقت سیم‌های برق تحویل مراجع قضایی شدند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران

 سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت از انباری خانه‌ای در شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد یک مرد جوان در ساعات پایانی شب به پارکینگ خانه مراجعه و پس از شکستن درب انباری اقدام به سرقت لوازم با ارزش کرده و پس انجام اعمال مجرمانه با موتورسیکلت خود متواری شده است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند و متوجه شدند وی به خانه‌های زیادی در شرق تهران دستبرد زده است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: پس از کشف این سرنخ مهم در پرونده کارآگاهان با روش‌های علمی و بررسی‌های موشکافانه مخفیگاه متهم را در شرق تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی وی را طی یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۴۰ فقره سرقت انباری از خانه‌های شهروندان به ارزش یک میلیارد ریال در نقاط مختلف شرق تهران اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه مقادیری اموال مسروقه از مخفیگاه متهم کشف شده است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سرقت ۱۵ هزار دلار توسط سرایدار خانه
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • قتل زن ٨٢ ساله و سرقت طلاهای او در این شهر
  • سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه
  • ‌ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات در آباده
  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • ماجرای تیراندازی در الهیه تهران چه بود؟
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران